ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پنج بازی برتر واقعیت افزوده که پوکمون گو نیستند

با سر و صدایی که این روزها بازی پوکمون گو به راه انداخته، نام واقعیت افزوده یا Augmented Reality بیش از پیش شنیده می شود. اگر از علاقه مندان به دنیای دیجیتال باشید، حتما اسم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

با سر و صدایی که این روزها بازی پوکمون گو به راه انداخته، نام واقعیت افزوده یا Augmented Reality بیش از پیش شنیده می شود. اگر از علاقه مندان به دنیای دیجیتال باشید، حتما اسم این تکنولوژی را تاکنون شنیده اید؛ نمایی که عناصر مجازی را به جهان واقعی پیرامون انسان ها اضافه می کند.

طبیعتا با موفقیت پوکمون گو و پیشرفت روز افزون واقعیت افزوده، باید منتظر عناوین بیشتری بر پایه تکنولوژی مورد بحث باشیم. اما بد نیست بدانید پیش از این عنوان هم بودند بازی هایی که بر پایه AR ساخته شده و موفقیت هایی به دست بیاورند. امروز به سراغ همین عناوین رفته ایم و پنج بازی برتر واقعیت افزوده را هدف قرار داده ایم که پوکمون گو نیستند.

Ingress

Ingress-mobile game

این روزها خیلی ها Niantic را با پوکمون گو می شناسند. ولی این استودیو بیش از ساخت چنین چیزی، عنوان واقعیت افزوده دیگری را هم منتشر کرده بود. Ingress همین بازی است. اگر از شمایل دو پروژه فاکتور بگیریم، پوکمون گو می تواند برادر ناتنی Ingress خطاب شود. چون المان های دو بازی بی شباهت به یکدیگر نیستند. Ingress داستان تقابل گروه مقاومت و روشنفکران را روایت می کند. پس از تحقیقات فراوان، بشریت ماده ای را می یابد که به نژاد بیگانگان ارتباط دارد. بعضی انسان ها فکر می کنند این ماده می تواند زندگی بشریت را وارد مرحله جدیدی نماید.

در صورتی که بقیه با چنین چیزی موافق نبوده و آن را یک تهدید می نامند. بنابراین جنگی داخلی شکل می گیرد. مکانیزم های گیم پلی بازی بدین صورت هستند که بازیکن باید پورتال هایی را جمع آوری کرده و منطقه های جغرافیایی را به کنترل خود در بیاورد. می توانید از پورتال های خود هم با آیتم هایی دفاع کنید. قابلیت هک پورتال ها، مبارزه و وجود نقشه ای مشابه پوکمون گو از دیگر المان های Ingress به شمار می رود. البته به یاد داشته باشید تقریبا انجام تمامی کارها در این عنوان، نیازمند همان ماده ای است که بالاتر گفتیم.

Ingress

Ingress

سازنده: Niantic قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 89.5 / 35 مگابایت زبان:

SpecTrek

SpecTrek-mobile game

یکی دیگر از بهترین بازی های واقعیت افزوده همین SpecTrek است. از کشف ماده یا پوکمون خبری خسته شده اید؟ با  SpecTrek به شکارچی ارواح تبدیل شوید. در این عنوان بازیکن وظیفه دارد با اسمارت فون خود به پیاده روی رفته و روح هایی که می بیند را شکار کند. همانند عناوین مشابه، پیدا کردن موجودات SpecTrek به واسطه نقشه بوده و بسته به سطح یا لولی که هستید می توانید روح ها را بگیرید. اگر یک تجربه متفاوت از واقعیت افزوده می خواهید، SpecTrek گزینه بسیار خوبی است.

SpecTrek

SpecTrek

سازنده: Games4All قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.5 مگابایت زبان:

Parallel Kingdom MMO

Parallel-Kingdom

Parallel Kingdom اولین عنوان نقش آفرینی اسمارت فون ها بود که بازیکن مجبور می شد به بیرون از خانه رفته و به منطقه های دنیای واقعی سر بزند. تصور کنید، تقریبا تمام المان های سبک نقش آفرینی را با واقعیت افزوده تجربه نمایید. چنین چیزی می توانست هر فردی را به هیجان وا دارد. بازی هم سال 2008 به انتشار رسید. طبیعتا هشت سال پیش این تکنولوژی روی بورس نبود. تمامی اتفاقات دست به دست هم دادند تا Parallel Kingdom موفقیت های زیادی را به خانه ببرد.

گیم پلی بازی همانند دیگر عناوین نقش آفرینی است؛ باید به بیرون رفته و با دیگر شخصیت های هوش مصنوعی ارتباط برقرار کرده یا بجنگید. شاید هم دوست دارید با بازیکن های دیگر رو به رو شوید. بنابراین آن ها را پیدا کنید تا یک دوئل جوانمردانه و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید. همیشه هم مراقب اطراف خود باشید، چون هر لحظه امکان حمله وجود دارد. قابلیت خرید و فروش آیتم ها و چت با بازیکن ها از دیگر المان های این عنوان به شمار می رود.

Parallel Kingdom MMO

Parallel Kingdom MMO

سازنده: PerBlue قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36 / 20 مگابایت زبان:

Warp Runner

Warp-Runner

بازی های واقعیت افزوده تنها بدین معنی نیستند که پیاده روی های طولانی داشته باشید. حتی نشسته هم می توانید از این تکنولوژی لذت ببرید. Warp Runner یکی از همین بازی ها است که توانسته قابلیت های امروزی واقعیت افزوده را به خوبی نمایش دهد. مکانیزم های گیم پلی بدین صورت هستند که بازیکن باید با لمس صفحه اصلی، تغییراتی روی محیط ایجاد کرده و پازل های موجود را حل کند. نکته جالب اینجاست حتی اگر از بخش واقعیت افزوده بازی فاکتور بگیریم، باز Warp Runner عنوانی نوآورانه به نظر می رسد. اکنون تصور نمایید چنین چیزی را با این تکنولوژی تجربه می کنید؛ هیجان انگیز به نظر می رسد.

Warp Runner

Warp Runner

سازنده: Visionaries 777 قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 49.4 / 21 مگابایت زبان:

Clandestine: Anomaly

Clandestine-Anomaly

Clandestine: Anomaly یکی از پیشرفته ترین بازی های واقعیت افزوده از دیدگاه تکنیکی بوده و در این بخش هم جوایز گوناگونی برده است. همانند آثار بالا، برای تجربه Clandestine: Anomaly باید به بیرون از خانه قدم بگذارید ولی گیم پلی بازی متفاوت با بقیه بوده و این بار با عنوانی دفاع از قلعه [Tower Deffence] مواجه هستید؛ ساختمان های مورد نیاز را ساخته و به مبارزه با بیگانگاه بپردازید. پیشرفت کنید و به بزرگترین حامی منطقه خود تبدیل شوید.

Clandestine: Anomaly

Clandestine: Anomaly

سازنده: ZenFri قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 384 / 299 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    خیلی ممنون

  • حمید
    حمید | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    یه بازی واقعیت افزوده در حد گردش در خانه سراغ ندارید؟ ?

    • Sam
      Sam | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

      ???
      ولی بدون شوخی من بهت ingress رو پیشنهاد میکنم

    • zivar kabiri
      zivar kabiri | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

      خخخ حال میکنم بیشتر ایرانیایی ک با گوشی و بازی سروکار دارن تنبل العضون!باو این بازیارو ساختن ک ملت ترغیب شن برن بیرون از خونه بجای اینکه بشینن یجا سرشون تو گوشی باشه اونوخ شما در حد خانه میخوای؟:|:|? ? ?

  • heydarii
    heydarii | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    دوستان کدومووووو پیشنهاد میدین

مطالب پیشنهادی