ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست Gear VR سامسونگ با ظاهر و قابلیت های جدید معرفی شد

کمپانی کره ای سامسونگ ضمن معرفی جدیدترین پرچمدار خود تحت عنوان گلکسی نوت 7، از نسل سوم هدست واقعیت مجازی خود نیز پرده برداشت تا با همکاری فیسبوک و آکیلس، هدستی همراه و ارزان قیمت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۰

کمپانی کره ای سامسونگ ضمن معرفی جدیدترین پرچمدار خود تحت عنوان گلکسی نوت 7، از نسل سوم هدست واقعیت مجازی خود نیز پرده برداشت تا با همکاری فیسبوک و آکیلس، هدستی همراه و ارزان قیمت برای تلفن های کهکشانی خود ارائه کرده باشد. این هدست با بهره گیری از یک تاچ پد با قیمت 99 دلار از تاریخ 19 آگوست برابر با 29 مرداد عرضه خواهد شد.

نسل سوم گیر وی آر که به رنگ آبی تیره معرفی شد، از تلفن های همراه گلکسی نوت 7، اس 7، اس 7 اج، نوت 5، اس 6، اس 6 اج، اس 6 اج پلاس پشتیبانی کامل به عمل خواهد آورد و دارندگان اسمارت فون های قدیمی تر برای تجربه به روزترین فناوری واقعیت مجازی سامسونگ باید به فکر آپدیت تلفن همراه شان باشند.

همانطور که در اخبار شنیده بودیم، سومین گیر وی آر سامسونگ به پورت یو اس بی Type-C مجهز خواهد بود و در کنار آن نیز پورت میکرو یو اس بی قرار گرفته است.

Gear VR جدید نسبت به نسل قبلی خود ابعاد بزرگ تر و در نتیجه وزن بیشتری دارد که این مسئله سبب می شود تا استفاده از آن نیز اندکی دشوارتر شود. به علاوه، باید وزن تلفن همراه را هم به آن افزود. Gear VR جدید وزنی معادل 345 گرم دارد که در صورت برداشتن کاور جلویی به 312 گرم می رسد. 20 سانتی متر طول، 12 سانتی متر عرض و تقریبا 10 سانتی متر ارتفاع ابعاد دستگاه را به درستی نشان می دهد.

میدان دید Gear VR حالا به 101 درجه رسیده که پیشرفت نامحسوسی نسبت به 96 درجه ورژن قبلی دارد. این مسئله می تواند تا حدی افزایش وزن و ابعاد نسل جدید را نیز توجیه کند. شتاب سنج، ژیروسکوپ و سنسور مجاورت (برای تشخیص زمانی که هدست روی سر قرار دارد یا نه) نیز به مانند گذشته برای عملکردهای مرتبط با واقعیت مجازی تدارک دیده شده اند.

گلکسی نوت 7 را می توان درون هدست واقعیت مجازی Gear VR قرار داد و تجربه این فناوری را در هر مکانی تجربه کرد. نمایشگر Super AMOLED قدرتمند این تلفن همراه می تواند تصاویری فوق العاده را در برابر چشم مخاطب قرار دهد که با توجه به میدان دید گسترده تر و تاچ پد موجود روی بدنه Gear VR، از تجربیات پیشین هدست های سامسونگ بهتر خواهد بود.

samsung-gear-vr-0126.0

مهم ترین تغییر Gear VR جدید را می توان سازگاری آن با یو اس بی Type-C دانست که در سر دیگر خود حالتی ماژولار دارد. نوت 7 به Type-C مجهز است اما تلفن های قدیمی تری به کانکتورهای میکرو یو اس بی نیازمند هستند. بنابراین سامسونگ هر دو را برای دارندگان تلفن های قدیمی و جدید در نظر گرفته است.

همانطور که از تصویر فوق مشخص است، کاربران بسته به نوع تلفن همراهی که در اختیار دارند می توانند ماژول مربوط به یو اس بی آن را متصل کرده و دستگاه را آماده به کار کنند.

پیشتر، پورت یو اس بی صرفا جهت شارژ تلفن همراه در مدت زمان طولانی استفاده بود اما حالا سامسونگ می گوید که برای انتقال اطلاعات نیز می توان از پورت های جدید استفاده کرد که این یعنی استفاده از ابزارهای جانبی نظیر گیم پدها و کنترلرهای حرکتی نیز می تواند امکان پذیر شود. این پیشرفت می تواند تاثیر بسیار شگرفی روی تجربه کاربری به خصوص برای انجام بازی ها خواهد داشت.

با استفاده از تاچ پدی که روی قسمت راست دستگاه تهیه شده می توان گشت و گذار در اپلیکیشن ها و بازی ها را بسیار ساده تر کرد و به طور کلی راحت تر از Gear VR استفاده کرد. دقیقا بالای تاچ پد نیز یک دکمه قرار گرفته که با فشردن آن، یک راست به منوی اصلی گیر وی آر بر می گردید.

اپلیکیشن ها، تصاویر، بازی ها، ویدیوها و محتواهای بیشتری برای Gear VR طراحی و تولید شده اند و این روند با عرضه ورژن جدید نیز ادامه پیدا می کند. با نمایشگری پیشرفته تر و بهتر و همچنین قابلیت بالای پردازشی، توسعه دهندگان قادرند تا کیفیت بهتری در بازی ها به نمایش بگذارند و واقعیت مجازی بدون سیم را یک گام به پیش برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • lohrasbi
    lohrasbi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    چه خوب قیمته مناسبی داره

مطالب پیشنهادی