ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل ساختار صفحه خانه در دستگاه های نکسوس را متحول می کند

به گزارش اندروید پلیس، گوگل قصد آن کرده تا تغییراتی کوچک اما چشمگیر را در صفحه خانه دستگاه های سری نکسوس خود پدید آورد. تیم اندروید پلیس که به نسخه اولیه ای از لانچر موبایل های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

به گزارش اندروید پلیس، گوگل قصد آن کرده تا تغییراتی کوچک اما چشمگیر را در صفحه خانه دستگاه های سری نکسوس خود پدید آورد. تیم اندروید پلیس که به نسخه اولیه ای از لانچر موبایل های آینده گوگل دسترسی داشته، از تغییرات ریز و درشتی در صفحه خانه آن خبر داده؛ تغییراتی در منوی اپلیکیشن ها، صفحه Now و همچنین ویجت گوگل که برای جستجو استفاده می شود.

مهم ترین تغییر آن است که دیگر برای باز کردن منوی اپلیکیشن ها نیازی به لمس یک دکمه نیست. طبق گزارش، در عوض می توان داک اپلیکیشن ها را از هر نقطه ای از انتهای صفحه به سمت بالا کشید و به آن دسترسی پیدا کرد.

ضمنا یک افکت بلوری کننده نسبتا سبک هم روی داک اپلیکیشن ها اعمال شده تا از دیگر آیتم های صفحه متمایز شده و اپلیکیشن ها در آن بتوانند بهتر خود را نشان بدهند، چیزی تقریبا مشابه آنچه در پلتفرم iOS می بینیم.

دو تغییر دیگر در قسمت بالای صفحه انجام گرفته اند. اندروید پلیس گزارش می دهد که گوگل باکس جستجو را از ردیف بالای صفحه حذف کرده و آن را با یک ویجت غیرقابل جابجایی تقویم جایگزین کرده است، که به نظر غیر کاربردی تر می آید. در عوض یک تب کوچک با علامت G روی آن به بالای صفحه اضافه شده که می توان آن را بیرون کشید تا به گوگل ناو و همچنین باکس جستجو دسترسی داشت.

نظرات ممکن است در مورد این تغییرات از "خوب" تا "نه چندان عالی" متغیر باشند. به عنوان مثال جایگزینی ویجت جستجو با یک یادآور بزرگ غیر قابل جابجایی شاید تصمیمی است که به مذاق همگان خوش نیاید. با این حال تحلیل اندروید پلیس از این تصمیم آن است که گوگل قصد دارد تا مردم را به جای استفاده از باکس جستجو، به بهره گیری از خدمات Now on Tap و Google Assistant تشویق کند.

رسیدن گوگل به این هدف دور از انتظار نیست، اما سوال اینجاست که آیا گوگل واقعا توانسته این دو ابزار را برای رفع نیازهای کاربران به حد کافی کارآمد و مفید طراحی کند یا خیر؟ مالک سیستم عامل اندروید قصد دارد تا این تغییرات را در نکسوس های بعدی خود به نمایش بگذارد که مطابق شایعات، کمپانی تایوانی HTC سازنده آن ها خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی