ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت ۷ رسماً معرفی شد؛ کهکشانی دیگر در دنیای سامسونگی اندروید

بلاخره امروز سامسونگ از نوت بعدی اش با پرش از عدد ۶ پرده برداشت و موبایلی را معرفی کرد که «گلکسی نوت ۷» نام دارد. محصول تازه، قدرتمندترین موبایلی است که تا کنون از سوی کره ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۶

بلاخره امروز سامسونگ از نوت بعدی اش با پرش از عدد ۶ پرده برداشت و موبایلی را معرفی کرد که «گلکسی نوت ۷» نام دارد. محصول تازه، قدرتمندترین موبایلی است که تا کنون از سوی کره ای ها معرفی گشته و ویژگی های خاص و بارزی را برای کاربرش به ارمغان می آورد که پیش از این در دیگر موبایل های سامسونگ وجود نداشته اند.

مشخصاً همانگونه که می توانید حدس بزنید، گلکسی نوت ۷ به اسکنر عنبیه چشم مجهز شده و در کنار سنسور اثر انگشت، می تواند این نوع از تصدیق بیومتریک را نیز برای تان به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر برای اولین بار، یکی از موبایل های سری نوت موفق به دریافت گواهی IP68 شده که بر اساس آن، می توانید موبایل تان را تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب رها ساخته و سپس بدون مشکل از آن بهره گیرید.

البته گلکسی اس ۷ اکتیو هم چنین مشخصاتی را یدک می کشید اما نمی توانست از پس آن برآید و آب به داخل دستگاه نفوذ می کرد. بیایید امیدوار باشیم چنین مشکلی در گلکسی نوت ۷ وجود نداشته باشد.

اجازه بدهید مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت ۷ را با هم مرور کنیم.

_MG_7433

ابعاد و وزن: گلکسی نوت ۷ ابعادی برابر با ۱۵۳.۵ در ۷۳.۹ در ۷.۹ میلیمتر و وزنی معادل ۱۶۹ گرم دارد.

چیپست: سیستم-بر-چیپ اگزینوس 8890 به کار رفته در آن با فرایند ۱۴ نانومتری تولید شده و به پردازنده ای ۸ هسته ای و ۶۴ بیتی مجهز گشته. چهار هسته در این پردازنده با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز به کار مشغول شده و چهار هسته دیگر فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز برای امور سبک تر دارند و همانگونه که می دانید، چهار هسته قوی صرفاً در زمان نیاز شروع به کار می کنند. البته این موبایل تنها در آمریکا، با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ ارائه می شود.

حافظه رم و حافظه داخلی: اما بخشی که شاید کمی نا امیدتان کند، مربوط به رم دستگاه است. جایی که سامسونگ باز هم به استفاده از یک رم ۴ گیگابایتی از نوع LPDDR4 قناعت نموده. این در حالیست که پیشتر بارها شنیده بودیم که کره ای ها در پی بهره گیری از یک چیپ ۶ گیگابایتی هستند.

حافظه داخلی نیز ۶۴ گیگابایت از نوع پر سرعت UFS 2.0 در نظر گرفته شده و سامسونگ فعلاً در مورد نسخه ۱۲۸ گیگابایتی سخنی به میان نیاورده است.

در این میان لازم به ذکر است که بر خلاف مدل سال گذشته، گلکسی نوت ۷ از کارت حافظه جانبی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی به عمل می آورد.

_MG_7429

صفحه نمایش: نمایشگر دستگاه نیز مورد دیگری است که باز هم دست کم روی کاغذ هیچ تفاوتی با گلکسی نوت ۵ ندارد. گلکسی نوت ۷، به نمایشگری ۵.۷ اینچی از نوع Super AMOLED مجهز شده که دارای رزولوشن Quad HD یا 2K است.

بر همین اساس، در هر اینچ از این صفحه نمایش یاد شده، تراکم به ۵۱۸ پیکسل می رسد. همچنین نکته مهم اینکه نمایشگر این محصول، از دو طرف خمیده است.

دوربین: سامسونگ در سال های اخیر تاکید و تمرکز بیش از اندازه ای بر کیفیت دوربین موبایل هایش داشته و اکنون نیز انتظار می رود که بهترین ها را برای فبلت قدرتمندش برگزیده باشد. گلکسی نوت ۷ نیز از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می گیرد که از تکنولوژی پیکسل دوگانه برخوردار است.

در ماژول دوربین همچنین یک لرزشگیر اپتیکال جای گرفته و گشودگی دهانه لنز آن نیز برابر با F1.7 ذکر شده. دوربین جلوی گلکسی نوت ۷ اما دربرگیرنده یک سنسور ۵ مگاپیکسلی بوده که باز هم از گشودگی دهانه لنز F1.7 برخوردار است.

باتری: یکی دیگر از مواردی که ارتقاء یافته، حجم باتری نوت ۷ است. سال پیش سامسونگ در گلکسی نوت ۵ از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده بود اما امسال در نوت ۷، حجم باتری به ۳۵۰۰ میلی آمپر رسیده که می توان آن را تغییری مثبت دانست. مخصوصا از این جهت که گلکسی نوت ۷، دو گرم از نوت ۵ سبک تر هم شده، اما ضخامت آن اندکی بیشتر شده و از ۷.۶ به ۷.۹ میلیمتر رسیده است.

کاربر می تواند این موبایل را با کابل و شارژر دیواری و یا به شکل بی سیم، با تهیه پد مخصوص به شکل سریع شارژ کند. تکنولوژی شارژ بی سیم در گلکسی نوت ۷ با استانداردهای WPC و PMA سازگار است.

_MG_7435

ارتباطات: گلکسی نوت ۷ به وای-فای با استاندارد های 802.11 a/b/g/n/ac مجهز شده و نسخه ۴.۲ از بلوتوث با مصرف انرژی اندک را دارد. از سوی دیگر کاربر می تواند با استفاده از فناوری NFC، پرداخت های موبایلی داشته باشد که بیایید امیدوارم باشیم زودتر به کشورمان وارد شود.

اما نکته ای دیگر که برای اولین بار به یکی از موبایل های سامسونگ راه یافته، بهره گیری از درگاه ارتباطی USB-C است. بالاخره سامسونگ هم رضایت داد تا درگاه ارتباطی موبایل هایش را ارتقاء دهد و از این پس، باید انتظار داشت تا این پورت را در بیشتر موبایل های شرکت کره ای و البته سایر دستگاه ها مشاهده کنیم.

سنسورها: گلکسی نوت ۷ دارای چندین سنسور به شرح زیر است:

  • حسگر فشارسنج
  • حسگر اثر انگشت
  • اسکنر عنبیه چشم
  • حسگر ژیروسکوپ
  • حسگر جاذبه
  • حسگر اثر هال
  • حسگر پایش ضربان قلب
  • حسگر مجاورت
  • حسگر نور RGB

گلکسی نوت ۷، با اندروید مارشملو نسخه ۶.۰.۱ عرضه می شود و تا این لحظه، سامسونگ هنوز صحبتی از قیمت و زمان عرضه آن به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    دوربین نوت هفت ساخت کدوم شرکته کسی از دوستان میدونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی