ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

10 ویژگی برتر گلکسی نوت 7 که در آیفون دیده نمی شوند

با معرفی رسمی گلکسی نوت 7 تمامی شایعات در مورد این فبلت پایان یافت و اکنون با ویژگی‌های این محصول جدید سامسونگ به خوبی آشنا هستیم. اسمارت فون مورد بحث که به آخرین فناوری‌های روز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰

با معرفی رسمی گلکسی نوت 7 تمامی شایعات در مورد این فبلت پایان یافت و اکنون با ویژگی‌های این محصول جدید سامسونگ به خوبی آشنا هستیم. اسمارت فون مورد بحث که به آخرین فناوری‌های روز مجهز شده، طرفداران سیستم عامل اندروید را تا مدت ها راضی نگه خواهد داشت.

حال زمان آن رسیده که پرچمدار اندرویدی را با رقیب دیرینه اش یعنی آیفون 6s پلاس مقایسه کنیم. در همین راستا، 10 ویژگی برتر این فبلت که در آیفون دیده نمی‌شود را بررسی خواهیم کرد.

قلم استایلوس S Pen

اگرچه همواره می‌توان قلم‌های استایلوس را به صورت جداگانه برای آیفون 6s پلاس خریداری کرد، اما هیچکدام از آنها تجربه غنی و یکپارچگی عالی با نرم‌افزار که در گلکسی نوت 7 ارائه شده را فراهم نخواهند کرد.

تجربه استفاده از S Pen روی سری Note همیشه عالی بوده و در Note 7 بسیار بهتر خواهد بود. از جمله بهینه‌سازی‌هایی که سامسونگ در فبلت جدیدش ایجاد کرده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سرجمع شدن تمامی اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری در قالب یک اَپ مجتمع تحت عنوان «Samsung Notes»، ویژگی‌های جدید «Air Command» مانند قابلیت ترجمه و بزرگنمایی، توانایی انتخاب ویدئو و تبدیل آسان آن به انیمیشن GIF و غیره. همچنین خود قلم استایلوس نیز جدید و بهینه‌تر ساخته شده، و نوک 0.7 میلیمتری آن احساس نوشتن با خودکار معمولی را به کاربر القا خواهد کرد.

_MG_7493

صفحه نمایش همیشه روشن

دیگر ویژگی برجسته‌ای که در آیفون دیده نمی‌شود، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD است. با این ویژگی در حالت عدم استفاده از تلفن همراه، می‌توان اطلاعات خاصی را بر حسب نیاز کاربر روی صفحه خاموش نشان داد. مثلاً می‌توانید ساعت، تقویم، اعلان‌ها و غیره را بر روی صفحه نمایش فعال سازید.

یادداشت برداری در حالت خاموش بودن صفحه

این ویژگی را می‌توان جالب‌ترین قابلیت سری گلکسی نوت دانست. زمانی که صفحه نمایش خاموش است، با بیرون آوردن S Pen به راحتی می‌توانید بدون روشن کردن صفحه، روی آن بنویسید. البته این ویژگی جدید نیست، اما نکته جالب این است که می‌توانید نوشته‌های خود را بر روی صفحه نمایش همیشه روشن پین کنید. مثلاً می‌توانید فهرست خرید خود را روی صفحه خاموش نوشته و آن را همواره جلوی چشم خود داشته باشید، در نتیجه حتی وقتی وارد فروشگاه شدید نیز نیازی به روشن کردن صفحه ندارید.

نمایشگر سوپر اِمولد

مشاهده این که کمپانی های رقیب اپل، تا چه حد در زمینه نمایشگر پیشرفت کرده واقعاً جالب است. بعد از اینکه سامسونگ حالا در نوت 7 از نمایشگر سوپر امولد استفاده کرده است، دیگر دلیلی وجود ندارد که اهالی کوپرتینو به استفاده از پنل های LCD ادامه دهند. آیفون 6 اس مسلماً از نمایشگر بسیار خوبی بهره می برد اما اگر بخواهیم درباره کنتراست و عمق رنگ مشکی صحبت کنیم، مسلماً در مقابل پنل های سوپر امولد سامسونگ حرفی برای گفتن ندارد.

_MG_7484

رزولوشن 2K

بیایید اندکی بیشتر درباره نمایشگر دو موبایل صحبت کنیم. رزولوشن تصویر یکی دیگر از حوزه هایی است که اپل در آن از سامسونگ جا مانده است. آیفون 6 اس نمایشگری با رزولوشن 720p دارد و این رزولوشن برای آیفون 6 اس پلاس به 1080p می رسد. در همین حال، نمایشگر Quad HD سامسونگ، تصویری را به نمایش خواهد گذاشت که تجربه بصری بی نظیری برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد.

اسکنر عنبیه چشم

شاید اپل نقشی اساسی در استفاده از اسکنر اثرانگشت در میان موبایل های هوشمند و تبدیل شدن آن به یک استاندارد جدید داشته باشد، اما سامسونگ حالا با قرار دادن اسکنر عنبیه چشم در نوت 7، امنیت را به مرحله جدیدی برده است. اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت 7 می تواند در کسری از ثانیه و به کمک دوربین جلو و چند سنسور مادون قرمز، اطلاعات بیومتریک چشم کاربر را دریافت کرده و قفل را باز کند. ناگفته نماند که امکان فریب دادن اسکنر با یک تصویر وجود ندارد و از آن می توان برای تایید مبادلات پولی یا دسترسی یافتن به «فولدر امن» استفاده کرد.

_MG_7469

فولدر امن

همانطور که در پاراگراف پیشین به آن اشاره کردیم، نوت 7 سامسونگ از ویژگی جالبی به نام «فولدر امن» (Secure Folder) مجهز شده که به دارندگان دستگاه اجازه می دهد تا اطلاعات محرمانه و شخصی خود را در فولدری جداگانه و اکریپت شده قرار دهند تا با یک لایه امنیتی دیگر، خیال شان حسابی از مصون ماندن اطلاعات از دست هکرها و سایر افراد راحت باشد.

اما قابلیت های فولدر امن به همین محدود نمی شود و صرفاً قرار نیست که چیزهایی مانند تصاویر یا پسووردهایتان را در آن قرار دهید. جالب است بدانید که می توان هر اپلیکیشنی را در داخل این فولدر نصب کرد و از آن پس، اپ مورد نظر نیز از یک لایه امنیتی دوم بهره مند خواهد بود. برای مثال می توان با نصب اپ جیمیل در این فولدر، از امن ماندن اطلاعات اکانت جیمیل و ایمیل ها مطمئن شد.

_MG_7435

گواهی IP68

به لطف گواهی IP68، گلکسی نوت 7 سامسونگ مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و گرد و غبار از خود نشان خواهد داد. بنابر این گواهی، خیال دارندگان می تواند راحت باشد که هیچ گرد و غباری به نوت 7 نفوذ نخواهد کرد و البته دیوایس مورد اشاره تا نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام خواهد آورد.

فضای داخلی قابل افزایش

نوت 7 سامسونگ قرار است در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی به دست مشتریان برسد. در حال حاضر می دانیم که مدل نخست، به یک حافظه 64 گیگابایتی از نوع پر سرعت UFS 2.0 مجهز شده و درباره مدل 128 گیگابایتی سخنی به میان نیامده است. اما اگر فضای در نظر گرفته شده برایتان کافی به نظر نمی رسد، برخلاف مدل پیشین می توان از کارت های حافظه جانبی تا سقف 256 گیگابایت هم استفاده نمود.

عمر باتری

و اما برای حسن ختام، نوت 7 سامسونگ به یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز گشته از که سه حالت بهینه‌سازی مصرف انرژی به همراه تکنولوژی شارژ سریع بهره می برد که دستگاه مورد اشاره را با سرعتی به مراتب بیشتر از آیفون اپل شارژ خواهد کرد. در قیاس باید گفت که آیفون 6 اس پلاس به یک باتری 2750 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که تنها یک حالت بهینه سازی مصرف انرژی داشته و از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mehrdad mosavi
    mehrdad mosavi | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    خواهشا جواب بدین , اینم مادون قرمز داره یا عین نوت 5 نداره؟

    • حمید
      حمید | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

      خیر نداره.

  • Yking
    Yking | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    نوت هفت باید با آیفون هفت مقایسه بشه ولی خب خیلی از ویژگی هایی که در بالا ذکر شد حتی در آیفون هفت هم وجود نخواهد داشت

    • Yking
      Yking | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

      در ضمن اپ سایت اصلا برا من بالا نمیاد لطفا رسیدگی کنین

  • amir sardarnia
    amir sardarnia | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    اسکنر عنبیه چشم رو خیلی وقت پیش تو سرفیس مایکروسافت دیده بودیم چرا جو میدین

    • meysam Yousofzade
      meysam Yousofzade | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

      لومیا ۹۵۰ هم داشت ، این مقایسه ایندوتاست نگفته ویژگیاش جدیده!

      • amir sardarnia
        amir sardarnia | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

        متن رو درست بخونی متوجه میشی دوست من

  • Maziar Moslemi
    Maziar Moslemi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    اقا مانی فکر کنم نوت دست خودت چون ساعت رو دست راست میبندی

  • Amir
    Amir | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    راست بگین . از کجا گیر آوردین این مدل رو؟?
    اونم مشکی? ?

مطالب پیشنهادی