ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه IDC خبر از سقوط آزاد بازار تبلت ها می دهد

موسسه آماری IDC اخیراً گزارش خود از وضعیت بازار و فروش تبلت ها در سه ماهه دوم سال 2016 میلادی را منتشر کرده و خبر از کاهش 12.3 درصدی فروش این دیوایس ها داده است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

موسسه آماری IDC اخیراً گزارش خود از وضعیت بازار و فروش تبلت ها در سه ماهه دوم سال 2016 میلادی را منتشر کرده و خبر از کاهش 12.3 درصدی فروش این دیوایس ها داده است. اگرچه این رقم اندکی از کاهش 14.7 درصدی گزارش شده برای سه ماهه نخست 2016 کمتر است، اما باز هم از افول دائمی بازار تبلت ها حکایت دارد. IDC دلیل این امر را بازنگری در زیرساخت های تولید محصولات و معطوف شدن تمرکز کمپانی ها روی بهره وری و سودآوری بیشتر دانسته است.

بنابر آمار به دست آمده، اندروید همچنان محبوب ترین سیستم عامل تبلت ها به شمار می رود و 65 درصد از دیوایس های فروخته شده، به سیستم عامل اهالی مانتین ویو مجهز بوده اند. از سوی دیگر، سیستم عامل iOS با اختلافی بسیار زیاد، در جایگاه دوم قرار گرفته و 26 درصد از بازار تبلت را در اختیار دارد. در همین حال، ویندوز هم کماکان سهم اندک خود از بازار را حفظ کرده و روی 9 درصد از دستگاه های مورد بحث نصب بوده است.

«جیتش اوبرانی» (Jitesh Ubrani)، تحلیلگر ارشد واحد دستگاه های موبایل IDC می گوید:

مصرف کنندگان و سازمان ها، به دنبال فاکتورهای مبتکرانه و سیستم عامل های بهتر هستند و به همین جهت، شاهد رشد دستگاه های جدا شونده هستیم. در حال حاضر، رقابت با دستگاه های جدا شونده مبتنی بر iOS یا ویندوز، برای سیستم عامل اندروید دشوار تلقی می شود. با این همه طی 12 الی 18 ماه آینده، بعد از عرضه نسخه بعدی اندروید از سوی گوگل با پشتیبانی بهتر از ویژگی چند وظیفه ای و ادغام دو سیستم عامل کروم و اندروید، جالب است ببینیم شرایط چگونه تغییر خواهد کرد.

1470130098_capture

سازمان آماری مورد اشاره، اطلاعات مربوط به کمپانی برتر در زمینه فروش تبلت طی ماهه دوم 2016 را نیز منتشر کرد و می گوید اپل با فروش 10 میلیون واحدی (در قیاس با 11 میلیون واحد در همین بازه زمانی سال گذشته میلادی)، کاهشی 9.2 درصدی را تجربه کرده است. در همین حال اگرچه سامسونگ در جایگاه دوم قرار گرفته، اما تنها موفق به فروش 6 میلیون واحد دستگاه بوده که از ناکامی 24.5 درصدی کره ای ها نسبت به سال گذشته حکایت دارد. البته باید خاطر نشان کرد که تبلت Galaxy Tab View در این آمار مورد بررسی قرار نگرفته است.

لنوو و هوآوی هم در مجموع 4.7 میلیون تبلت به فروش رساندند که به ترتیب رشد 3.1 درصدی و 71 درصدی آنها نسبت به سه ماهه دوم 2015 را نشان می دهد. مضاف بر این ها، آمازون هم توانسته به رشد بی نظیر 1208.9 درصدی نسبت به سال پیش دست پیدا کند که دلیل این مسئله را خیلی ساده می توان عدم در نظرگیری تبلت های 6 اینچی آمازون در آمار IDC از سه ماهه دوم 2015 تلقی کرد.

در مجموع با در نظرگیری واحدهای فروخته شده توسط 5 کمپانی نخست و دیگر کمپانی ها مانند مایکروسافت، 38.7 میلیون واحد تبلت طی سه ماه اخیر به فروش رسیده که اندکی از تعداد 39.6 میلیون واحدی سال پیش کمتر است. در نهایت IDC تاکید ورزیده که با وجود کاهش فروش تبلت ها، دستگاه های جداشونده کماکان به روند موفقیت آمیز خود ادامه می دهند و حدود سه چهارم از بازار تبلت را در اختیار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی