ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اکس باکس وان اسلیم بازی ها را با فریم ریت بهتری نسبت به اکس باکس وان معمولی اجرا می کند

چندین ساعت پس از کنفرانس خبری مایکروسافت در نمایشگاه E3، کارگردان Gears of War 4 در اظهار نظری عجیب اعلام کرد اکس باکس وان اسلیم از قدرت بیشتری نسبت به اکس باکس وان های اولیه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

چندین ساعت پس از کنفرانس خبری مایکروسافت در نمایشگاه E3، کارگردان Gears of War 4 در اظهار نظری عجیب اعلام کرد اکس باکس وان اسلیم از قدرت بیشتری نسبت به اکس باکس وان های اولیه برخوردار بوده و بازی ها با کیفیت بیشتری اجرا می شوند. با این وجود، ردموندی ها بلافاصله این حرف ها را رد کردند.

هم اکنون تست های جدیدی از سوی Digital Foundry منتشر شده که حرف های سازنده گیرز آو وار 4 را تایید می کند. بر اساس این بنچمارک ها، اکس باکس وان اسلیم می تواند فریم ریت بهتری را نسبت به اکس باکس وان های اولیه به مخاطب هدیه بدهد: « در بدترین حالت اکس باکس وان اسلیم عملکردی مشابه اکس باکس وان معمولی دارد. ولی اگر بخواهیم بهترین حالت را ملاک قرار بدهیم،  9 فریم بین محتوای مشابه هر دو کنسول متفاوت است.»

نکته جالب اینجاست این تفاوت کیفیت روی بازی هایی که فریم ریت ثابت داشته هم دیده شده و دیگر از مشکلات افت فریم ریت اکس باکس وان های اولیه خبری نیست. اگر چه اکس باکس وان اسلیم فریم ریت تمام بازی ها را افزایش نمی دهد [به عنوان نمونه در تست فال اوت 4 تغییری دیده نشد] ولی چندین بازی از سوی Digital Foundry مورد آزمایش قرار گرفته که نتایج موجود را می توانید در مقایسه با اکس باکس وان های اولیه مشاهده کنید:

  • Project Cars با دید اول شخص - به صورت میانگین 7 درصد بهبود فریم ریت داشت - افزایش 5 فریم بر ثانیه
  • Project Cars با دید سوم شخص - به صورت میانگین 11 درصد بهبود فریم ریت داشت - افزایش 9 فریم بر ثانیه
  • Hitman در حالت Unlocked Frame Rate [نرخ فریم آزاد] - 6.1 درصد در میان پرده ها و 8.1 درصد در گیم پلی بهبود فریم ریت داشت
  • Resident Evil 5 Remastered - فریم ریت 2.5 درصد افزایش یافت
  • Rise of Tomb Raider - کاهش نرخ فریم از 30 دیگر مشاهده نشد و فریم ریت ثابت ماند
  • Batman: Arkham Knight - فریم ریت 4 درصد افزایش یافت - تغییرات ناگهانی فریم ریت کم شد
  • Alan Wake’s American Nightmare [با استفاده از قابلیت Backwards Compatible] - کاهش نرخ فریم از 30 دیگر مشاهده نشد و فریم ریت ثابت ماند
Xbox-One-S-vs-PS4
اکس باکس وان اس نه تنها 40 درصد از اکس باکس وان های اولیه کوچیک تر است، بلکه ابعاد کم تری هم نسبت به پلی استیشن 4 دارد.

دیجیتال فاندری در ادامه مقاله خود نوشت هیتمن، 9 درصد سریع تر روی اکس باکس وان اسلیم نسبت به پلی استیشن 4 اجرا می شود. تمامی این گزارش ها نشان می دهند بهبود سخت افزار کنسول جدید مایکروسافت موجب شده تا تفاوت بازی ها با پلی استیشن 4 تقریبا به صفر برسد. بنابراین باید ببینیم عملکرد ردموندی ها در بازار کنسول ها از این به بعد چه تکانی خواهد خورد.

جالب تر اینجاست سخن گوی مایکروسافت هم در گفت و گویی با خود دیجیتال فاندری به این افزایش فریم ریت اعتراف کرده و گفته بعضی بازی ها که رزولوشن داینامیک داشته و نرخ فریم ریت آن ها آزاد است، تفاوت هایی جزئی با اکس باکس وان اولیه خواهند داشت: «تست های اولیه ما نشان می دادند این تفاوت روی بازی های کمی مشاهده می شدند و نمی خواستیم چنین چیزی را به عامل فروش کنسول تبدیل کنیم»

اکس باکس وان اسلیم های 2 ترابایتی دیروز وارد بازار شدند. گزارشات نشان می دهند استقبال از این پلتفرم باورنکردنی بوده و فروشگاه های انگلستان چند ساعت پس از عرضه کنسول جدید مایکروسافت، موجودی های خود را تمام کردند. بد نیست بدانید پیش فروش اکس باکس وان اسلیم هم بالا بوده است. در نهایت، مدل های 1 ترابایتی و 500 گیگابایتی این کنسول در بیست و سوم آگوست [2 شهریور] عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ramin bazr
    ramin bazr | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    کلا مایکروسافت یه حرف راست داره؟رسما به وان دار ها فقط ضرر زد!نه انحصاری زیادی...نه..

  • ramin bazr
    ramin bazr | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    اولش گفتن فرقی نداره..

مطالب پیشنهادی