ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه نرم افزار جدیدی که آینده تکنولوژی مالتی تاچ را دگرگون خواهد کرد

فناوری مالتی تاچ تلفن های هوشمند، هنگامی که برای نخستین بار ارائه گردید توجه بسیاری را به خود جلب کرد. ویژگی مورد اشاره قابلیت هایی چون سوایپ، زوم یا چرخاندن تصویر را به همراه داشت با این همه، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

فناوری مالتی تاچ تلفن های هوشمند، هنگامی که برای نخستین بار ارائه گردید توجه بسیاری را به خود جلب کرد. ویژگی مورد اشاره قابلیت هایی چون سوایپ، زوم یا چرخاندن تصویر را به همراه داشت با این همه، بسیاری کماکان تصور می کنند که کمپانی های سازنده سیستم های عامل و دستگاه های موبایل هنوز به اندازه کافی از پتانسیل های این تکنولوژی بهره نمی برند.

در همین راستا، یکی از کمپانی های ساکن مانتین ویو به نام Qeexo اخیراً نرم افزاری موسوم به TouchTools تهیه نموده که به کاربر اجازه می دهد ابزارهای موجود روی صفحه را با ژست های حرکتی خاص به صورت مجازی جابجا کند. Qeexo نرم افزار خود را با هدف بهبود سخت افزارهای فعلی توسعه داده و این بدان معناست که برای استفاده از آن نیازی به ارتقای موبایل از سوی کاربر یا ارائه تکنولوژی های جدید از سوی کمپانی های تولیدکننده نیست.

qeexo-touchtools

اگرچه سازگاری نرم افزار مورد اشاره با موبایل های فعلی امری بسیار تحسین برانگیز به حساب می آید اما در حقیقت، هنوز به بخش هیجان انگیز ماجرا نرسیده ایم. TouchTools با استفاده از ژست هایی شبیه به حرکات دنیای واقعی، امکان کار با اشیائی خاص را فراهم می آورد و می تواند با تشخیص حرکات دست فرد، ابزارهایی از قبیل خط کش، ذره بین، دوربین و حتی پاک کن را در دسترسش قرار دهد.

البته تکنولوژی TouchTools توانایی تشخیص محل قرارگیری انگشتان روی صفحه را ندارد و در عوض به کمک یادگیری ماشینی می تواند شکل دست و میزان چرخش آن را درک کند و از این طریق ابزار مورد نیاز را در دسترس قرار دهد. ناگفته نماند که این فناوری از همین حالا در دسترس تولیدیدکنندگان موبایل و توسعه دهندگان قرار گرفته و ضمناً کاربردهای آن تنها به تبلت ها محدود نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی