ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج اپلیکیشن ویرایش عکس جذاب که مثل Prisma عمل می کنند

تکنولوژی یادگیری ماشینی دیگر مختص به ربات های هوشمند و اتومبیل های خودران نیست؛ چند وقتی است که این حالت پیشرفته هوش مصنوعی به دنیای اپلیکیشن های ویرایش عکس هم گام نهاده. بله، منظورمان دقیقا همان اپلیکیشن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

تکنولوژی یادگیری ماشینی دیگر مختص به ربات های هوشمند و اتومبیل های خودران نیست؛ چند وقتی است که این حالت پیشرفته هوش مصنوعی به دنیای اپلیکیشن های ویرایش عکس هم گام نهاده. بله، منظورمان دقیقا همان اپلیکیشن Prisma است که این روزها گجت های هوشمند را به تسخیر خود درآورده و رد آثار حاصل از آن را می توان در تمام شبکه های اجتماعی آنلاین مشاهده کرد.

در این که Prisma با شایستگی به جایگاه کنونی اش رسیده تردیدی نیست، اما فراموش نکنید که پریسما اولین اپلیکیشن ویرایشگر عکس مبتنی بر یادگیری ماشینی نیست، و آخرین آن هم نخواهد بود. اگر اندکی از وقت تان را به جستجو در گوگل پلی و اپ استور اختصاص دهید، نمونه های مشابهی با پریسما را خواهید یافت که به خاطر خصوصیات منحصر به فردشان قطعا ارزش دانلود و تجربه را دارند.

در جعبه ابزار این هفته پنج نمونه از آن ها را برایتان گردآوری کرده ایم که دقیقا مشابه پریسما، تصاویر خام شما را گرفته و با پردازش در فضای ابری از آن یک اثر هنری جذاب و چشم نواز می آفرینند.

Lucid

Lucid 1

Lucid حقیقتا اپلیکیشن با کیفیتی است. نه تنها تعداد زیادی فیلتر مشابه پریسما را در آن می بینید، بلکه اپلیکیشن فیلترهای منحصر به خودش را هم به شما ارائه می کند. سرعت لوسید در پردازش تصاویر حتی با اینترنت ضعیف هم رضایت بخش است، و عملکرد قابل قبولی از نقاشی-گونه کردن تصاویر خام به نمایش می گذارد.

مزیت بزرگی که آن را بالاتر از پریسما قرار می دهد، این است که پیش از اعمال فیلتر می توانید پیش نمایش تغییرات آن روی عکس را در حالت بندانگشتی ببینید. بدین شکل که پس از بارگذاری عکس، وقتی وارد صفحه انتخاب فیلتر می شوید زیر هر کدام تصویری بندانگشتی برای پیش نمایش تغییرات حاصل از اعمال آن فیلتر روی عکس را مشاهده خواهید کرد.

با این ویژگی آسان تر از پریسما قادر به انتخاب فیلتر مناسب خواهید بود. البته لوسید خالی از مشکل هم نیست. اولا مثل پریسما تصاویر را فقط در کادر مربعی ویرایش می کند و مورد بعدی این که در خروجی هایی که از آن تحویل می گیرید باید واترمارک اپ را در گوشه پایین و سمت راست تصویر تحمل کنید.

Lucid

Lucid

سازنده: .GenSoft Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 53.6 / 15 مگابایت زبان:

Pikazo

Pikazo 1

Pikazo در زمینه اعمال فیلترهای هنری روی تصاویر، پیش کسوت پریسما است. در این اپلیکیشن هم فیلترهای منحصر به فردی می یابید که تعداد زیادی از آن ها رایگان، و نمونه های حرفه ای و چشم نوازترش پولی هستند.

یک قابلیت منحصر به فرد Pikazo این است که می توانید با هزینه ای اندک، تصاویری در ابعاد بسیار بزرگ از آن تحویل بگیرید. مثلا اگر نتیجه اعمال فیلتر روی یکی از عکس هایتان خیلی عالی از آب درآمده، می توانید با پرداخت فقط 1.99 دلار تصویری با رزولوشن 3200x3200 پیکسل و کیفیتی فوق العاده بالا از آن دریافت کرده تا بعدا بتوانید آن را چاپ و در تزئین دیوار اتاق تان استفاده کنید.

اما شاید گل سر سبد قابلیت های Pikazo، الهام گیری هوشمندانه استایل ویرایش از تصاویر منتخب شما باشد. پروسه انجام این کار کمی طولانیست، ولی مطمئنا از نتیجه حاصله شگفت زده خواهید شد. البته علیرغم تمام مزایایی که برای این اپ گفتیم، دقت پردازش فیلترها در آن چندان بالا نیست و برای رسیدن به نتیجه خوب مجبورید سوژه ای انتخاب کنید که دور و اطرافش ترجیحا خالی و تک رنگ باشد.

Pikazo

Pikazo

سازنده: .Pikazo, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 81.4 / 9.2 مگابایت زبان:

Dreamscope

Dreamscope 1

اگر با خواندن ویژگی های Pikazo و Lucid سطح انتظارتان بالا رفته، در مورد Dreamscope باید آن را کمی پایین بیاورید. برای ورود به این ویرایشگر عکس انحصاری iOS نیاز به ساخت یک حساب کاربری و لاگین کردن دارید. هم می توانید از حساب کاربری فیسبوک خود استفاده کنید و هم یک حساب کاربری در سرورهای اپ بسازید.

اعمال فیلتر روی  عکس ها در Dreamscope اندکی زمان بر است، و اگر اینترنت خوبی نداشته باشید انتظار کمی سخت تر هم می شود. اما فیلترهای منحصر به فرد و رایگان این اپلیکیشن مطمئنا ارزش این صبر برای تماشای نتیجه را دارند.

یک مزیت بسیار خوب Dreamscope نسبت به پریسما این است که محدودیتی برای نسبت تصاویر در آن وجود ندارد، بنابراین می توانید فیلترها را با آن روی عکس های غیر مربعی هم اعمال کنید.

.Dreamscope

.Dreamscope

سازنده: Dreamscope قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 26.9 مگابایت زبان:

Painnt

Painnt 1

Painnt از جمله اپلیکیشن هایی است که به دنبال موفقیت پریسما توسعه داده شدند. این ویرایشگر عکس تازه وارد که فعلا برای پلتفرم iOS منتشر شده، از مزیت فوق العاده بزرگی نسبت به سایر رقبایش در این مطلب جعبه ابزار بهره می برد، و آن هم چیزی نیست جز اعمال فیلترها در حالت آفلاین.

یک بار اتصال به اینترنت کافیست تا Painnt کلیه منابع لازم برای هر فیلتر را دانلود کند. با این کار، کلیه کارهای پردازشی در تلفن هوشمند انجام گرفته و دیگر به پردازش در فضای ابری نیازی نخواهد بود. این قابلیت یک مزیت بزرگ است، چرا که وقتی آفلاین هستید احتمال نفوذ به حریم خصوصی شما به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

Painnt بیش از 120 فیلتر در هفت دسته مختلف به شما ارائه می کند که البته عمده آن ها از طریق پرداخت حق اشتراک های ماهیانه در دسترس تان قرار خواهند گرفت. به غیر از سرعت پردازش بالا، مزایای دیگر Painnt امکان دسترسی به ابزارهای ویرایشی برای کاهش نویز، افزایش شفافیت و تنظیم رنگ تصویر هستند.

Painnt

Painnt

سازنده: Moonlighting قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 45 مگابایت زبان:

Deep Art Effects

Deep Art Effects 1

فیلترهای رایگان فراوان و رابط کاربری متریال؛ دو مزیتی که شما را وادار به دانلود Deep Art Effects خواهند کرد. این اپلیکیشن اندرویدی به غیر از مواردی که گفتیم، مزیت دیگری هم دارد و آن نبود محدودیت برای نسبت تصاویر بارگذاری شده است.

در Deep Art Effects تصاویری با کادر غیر مربعی هم می توانید بارگذاری کنید. ضمنا سرعت پردازش فیلترها در آن به طرز شگفت انگیزی بالاست، طوری که بسیاری از کاربران آن را اپلیکیشنی به مراتب بهتر از پریسما توصیف می کنند.

Deep Art Effects - Photo Art

Deep Art Effects - Photo Art

سازنده: Nextsol IT قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.6 مگابایت زبان:

توجه: در صورتی که برای دانلود اپلیکیشن ها از گوگل پلی به مشکل برخوردید، می توانید با مراجعه به این لینک فایل APK را از سرورهای گوگل دریافت کنید. هر چند لازم به گفتن نیست که یک جستجوی ساده در گوگل هم می تواند شما را به فایل APK این اپلیکیشن ها برساند.

آیا اپلیکیشن های بهتری از نمونه های معرفی شده در جعبه ابزار این هفته نیز سراغ دارید؟ حتما با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ms
    ms | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    lucid ارور میده نمیشه باهاش عکس درست کرد

  • Khaleghi
    Khaleghi | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    این روزا تو اینستاگرم همه عکس ها با پریسما هست.خخخخ? ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی