ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس 48 برای اندروید و دسکتاپ منتشر شد؛ با تغییرات جدید آشنا شوید

ساعاتی پیش جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس برای پلتفرم های دسکتاپ و اندروید منتشر شد. فایرفاکس 48 در این بروزرسانی تغییرات ریز و درشتی به خود دیده که توانسته اند تجربه کاربری آن را به میزان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

ساعاتی پیش جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس برای پلتفرم های دسکتاپ و اندروید منتشر شد. فایرفاکس 48 در این بروزرسانی تغییرات ریز و درشتی به خود دیده که توانسته اند تجربه کاربری آن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهند.

در دسکتاپ، موزیلا قابلیتی جدید تحت عنوان Multi-Process Firefox را به مرورگر اضافه کرده که هسته سیستم فایرفاکس را از محتوای وب جداسازی می کند. این موضوع بدان معناست که اگر یک تب بیش از حد از منابع سیستم شما استفاده کرده یا بارگذاری آن متوقف شود، این موضوع بر دیگر قسمت های مرورگر اثری نخواهد داشت.

قابلیت چندان هیجان انگیزی نیست، اما موزیلا اطمینان دارد که با آن می تواند مشکلات پایداری و پردازشی نسخه های پیشین فایرفاکس را به خوبی پوشش دهد. برای آنکه ببینید چنین قابلیتی در مرورگر شما فعال شده یا خیر، می بایست عبارت about:support را در نوار جستجوی مرورگر تایپ کرده و در قسمت Multiprocess Windows فعال بودن آن به طور پیش فرض را چک کنید.

enabledbydefault

از نوار جستجو صحبت کردیم. وقتی که در نوار آدرس فایرفاکس 48 چیزی را تایپ می کنید، مرورگر پیشنهادات بیشتری از منابع مختلف برای رسیدن به نتایج دقیق تر به شما ارائه خواهد کرد.

apple_pie

مضاف بر این، موزیلا صفحه Discovery مرورگر را نیز بروزرسانی کرده تا راحت تر از همیشه بتوانید افزونه های مورد نیازتان را در آن پیدا کنید.

aboutaddons

نسخه اندروید مرورگر هم تغییرات گسترده ای به خود دیده. به عنوان مثال وقتی مشغول تماشای یک ویدئوی آنلاین در آن باشید و تماسی تلفنی دریافت کنید، فایرفاکس ویدئو را در همان نقطه متوقف کرده تا پس از اتمام مکالمه بتوانید ادامه اش را مشاهده کنید.

تغییرات دیگر هم مربوط به بخش های بوکمارک و تاریخچه هستند. در فایرفاکس 48 فهرست خواندنی ها با بخش بوکمارک و تب های همگام سازی شده با پنل تاریخچه ترکیب شده اند. این بدان معناست که حالا می توانید به فهرست خواندنی هایتان در کلیه پلتفرم ها و دستگاه ها دسترسی داشته باشید.

آخرین نسخه فایرفاکس برای دسکتاپ را می توانید از سایت موزیلا و نسخه اندروید را از گوگل پلی دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aliba
    Aliba | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    من نسخه ویندوز رو آپدیت کردم ولی Multiprocess Windows فعال نشد و فعلا ظاهراً راهی هم برای فعال کردنش نیست. چون ظاهراً در ابتدا موزیلا این قابلیت رو برای 1 درصد از کاربران فعال کرده تا وضعیت اجرای درست مشخص بشه.در سایت venturebeat گفته شده:
    In Firefox 48, Mozilla is slowly enabling multi-process support, starting with 1 percent of users, and ramping up to nearly half of the Firefox Release channel

    منبع:
    http://venturebeat.com/2016/08/02/firefox-48-arrives-with-multi-process-support-drops-old-os-x-versions-and-android-gingerbread/

مطالب پیشنهادی