ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلتر اینستاگرام برای مقابله با سوء استفاده در بخش نظرات منتشر شد

همان طور که چند روز قبل گفتیم، اینستاگرام به برخی از کاربران خود اجازه می دهد واژه های خاصی را در کامنت های مطالب خود فیلتر کنند. به تازگی شبکه اجتماعی فوق فیلتر جدیدی را ارائه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

همان طور که چند روز قبل گفتیم، اینستاگرام به برخی از کاربران خود اجازه می دهد واژه های خاصی را در کامنت های مطالب خود فیلتر کنند. به تازگی شبکه اجتماعی فوق فیلتر جدیدی را ارائه کرده که با استفاده از آن می توان به صورت دستی، کلمات موردنظر خود را به لیست سیاه اضافه نمود. با این کار، ترول ها، هرزنویس ها و دیگر افراد بدخواه نمی توانند به راحتی پیام های اهانت آمیز و آزاردهنده را در قسمت نظرات بنویسند.

در همین راستا «نیکی جکسون کوالکو» رئیس بخش سیاست گذاری عمومی اینستاگرام می گوید هدف این شرکت، ایجاد محیط اجتماعی دوستانه، مفرح و مهم تر از همه، ایمن است. برای پیاده سازی این هدف، به جای مسدود کردن کلمات به صورت پیش فرض، اختیار عمل به دست کاربران سپرده شده تا بتوانند نظرات زیر پست های خود را مدیریت نمایند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر فقط افراد مشهور و سرشناس به این قابلیت جدید دسترسی دارند، اما اینستاگرام قول داده به زودی ابزار فوق برای تمامی اعضا فعال خواهد شد.

کارشناسان معتقدند اینستاگرام با افزودن فیلتر واژه با قابلیت سفارشی سازی، در امر مبارزه با آزار و اذیت اینترنتی پیشگام شده. اما این سؤال پیش می آید که چرا شبکه اجتماعی توئیتر تاکنون از این ویژگی بهره مند نشده است. مدت هاست که کاربران شبکه اجتماعی مورد بحث از این نوع سوء استفاده رنج می برند، به خصوص اینکه توئیتر بر مبنای واژه و متن شکل گرفته.

استفاده از فیلتر ساده کلمات در دیگر شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، می تواند به سادگی جلوی تهدید مستقیم، اهانت و پیام های تحریک آمیز را گرفته و محیط سالم تری را به وجود آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    وای خدا
    اصلا مشخص نبود برای ایرانی ها این کارو کرده

    • ramin bazr
      ramin bazr | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

      تو کل دنیا این مساله هست مختص ایرانی ها فقط نیست

      • ابراهیم معتمد
        ابراهیم معتمد | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

        باشه چرا بعد حمله ایرانی ها به دختر اوباما و اون فوتبالیسته به فکر این کار افتادن
        قبل ترش نمیتونستن این امکان رو بزارن؟؟
        دختر اوباما زد همه ۲۰۰ تا عکسشو بخاطر ایرانی های غیور پاک کرد

مطالب پیشنهادی