ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی اخیر سیگیت از روند نزولی این کمپانی حکایت دارد

کمپانی سیگیت، یکی از فعال ترین برندها در عرصه ی ساخت ابزارهای ذخیره سازی داده، به تازگی گزارش خود از سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر ساخته. در گزارش یاد شده آمده که این شرکت توانسته ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

کمپانی سیگیت، یکی از فعال ترین برندها در عرصه ی ساخت ابزارهای ذخیره سازی داده، به تازگی گزارش خود از سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر ساخته. در گزارش یاد شده آمده که این شرکت توانسته از درآمدی ۱۱.۲ میلیارد دلاری سود خالصی برابر با ۲۴۸ میلیون دلار به دست آورد، شایان ذکر است که این اعداد و ارقام روایت گر روند نزولی کسب و کار سیگیت هستند زیرا برند مورد بحث در سال گذشته درآمدی ۱۳.۷ -میلیارد دلاری- و سود خالصی ۱.۷ میلیارد دلاری داشته.

سیگیت می گوید در سه ماهه چهارم سال مورد اشاره درآمدش با ۲.۶ میلیارد دلار برابری کرده و میزان سود خالص هم ۷۰ میلیون دلار بوده، این در حالیست که در بازه ی زمانی مشابه سال ۲۰۱۵ این ارقام روی ۲.۹ میلیارد دلار و ۱۳۸ میلیون دلار ایستاده بوده اند.

در یک نگاه کلی نیز در می یابیم که در سه ماهه پیشین بازهم سود خالص سیگیت ۲۱ میلیون دلار کاهش یافته و در سه ماهه اول و دوم هم میزان سود خالص به ثبت رسیده به ترتیب معادل ۳۴ و  ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

شرکت مذکور طی فصل مالی اخیر ۳۷ میلیون درایو یا ۶۱.۷ اگزابایت فضای ذخیره سازی را به مشتریان خود فروخته، که این نشان می دهد آنها به ازای هر درایو فضای بیشتری را در اختیار افراد برای ذخیره کردن اطلاعات شان قرار داده اند. اما از سوی دیگر سیگیت یکی از کم رونق ترین سال هایش را از سر گذرانده و در طول ۳۶۵ روز تنها ۲۳۳ اگزابایت فضای ذخیره دیتا به فروش رسانده.

برندی که در بالا از آن سخن گفتیم در ژوئن اظهار داشته بود که ۳ درصد نیروی کاری اش را تعدیل خواهد کرد و به این ترتیب ۶۲ میلیون دلار در هزینه های مرتبط به سه ماهه چهارم سال صرفه جویی خواهد نمود، گفتنی است آنها انتظار دارند میزان صرفه جویی ها در ایام پیش رو به تقریباً یکصد میلیون دلار نیز برسد.

ضمناً سیگیت می افزاید پس از تعدیل ها هنوز ۴۵.۴۸۷ نفر پرسنل دارد و باید دید در روزهای آتی و ماه های بعدی چه سیاست هایی اتخاذ می شود تا این شرکت بلند آوازه به ساحل آرامش برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی