ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکنر عنبیه چشم راه خود را به موبایل های میان رده سامسونگ باز می کند

اگرچه فبلت تازه معرفی شده گلکسی نوت 7، اولین موبایل سامسونگ به شمار می رود که به اسکنر عنبیه چشم مجهز شده، اما ظاهراً مدیر واحد موبایل کمپانی کره ای، یعنی DJ Koh از همین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

اگرچه فبلت تازه معرفی شده گلکسی نوت 7، اولین موبایل سامسونگ به شمار می رود که به اسکنر عنبیه چشم مجهز شده، اما ظاهراً مدیر واحد موبایل کمپانی کره ای، یعنی DJ Koh از همین حالا به فکر تجهیز کردن اسمارت فون های میان رده این شرکت به اسکنر عنبیه چشم افتاده است.

Koh طی مصاحبه ای در مراسم Unpacked نیویورک، اطلاعات مختصری درباره برنامه های کمپانی سامسونگ در راستای استفاده گسترده تر از تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم منتشر کرد. به گفته وی، در آینده نه تنها می توان از چشم برای باز کردن قفل اسمارت فون ها استفاده کرد، بلکه هدف نهایی آن است که تکنولوژی مورد اشاره با اپلیکیشن های بانکی و دیگر نرم افزارهای امنیتی نیز سازگاری یابد.

Koh درباره شرکای سامسونگ برای تحقق این مهم صحبتی به میان نیاورده، اما تایید کرد که روند توسعه یک رابط برنامه نویسی برای استفاده در اپلیکیشن های مذکور از همین حالا شروع شده. ناگفته نماند که سامسونگ چنین رویکردی را در رابطه با کیت های توسعه دهندگان گجت های پوشیدنی خود نیز در پیش گرفته تا حمایت توسعه دهندگان را به دست آورد.

مدیر واحد موبایل کمپانی مورد بحث توضیح می دهد: «ما اسکنر عنبیه چشم را در مدل پرچمدارمان نگذاشتیم تا صرفا قفل دستگاه را باز کند. در طولانی مدت، به کمک شرکای شخص ثالث و رابط برنامه نویسی، می خواهیم که آن را به اپلیکیشن ها هم متصل کنیم. در حوزه بانکداری مبتنی بر موبایل، می خواهیم که اسکن عنبیه چشم را برای مبادلات عظیم فعال کنیم و مذاکره با بانک های برخی کشورها از همین حالا شروع شده است... ما یک نقشه راه برای این تکنولوژی داریم و مطابق آن حرکت می کنیم.»

برای آنکه توسعه دهندگان شخص ثالث از تکنولوژی اسکن عنبیه چشم حمایت کنند، لازم است که سامسونگ این تکنولوژی منحصر به فرد را به دست مشتریان بیشتری برساند و نه فقط افرادی که حاضر هستند برای دسترسی به آن، موبایل های پرچمدار گران قیمت را خریداری کنند.

در همین راستا Koh هم اعتقاد دارد که طبق معمول، کاهش قیمت قطعات سخت افزاری به ورود تکنولوژی اسکن عنبیه چشم به موبایل های میان رده منجر خواهد شد. در هر صورت، مطمئناً زمان نسبتاً زیادی طول خواهد کشید تا شاهد به کارگیری این فناوری در موبایل هایی نظیر خانواده گلکسی A باشیم، اما سامسونگ هرطور که شده به این برنامه جامه عمل خواهد پوشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    گوگل پشتیبانی از سنسور چشم را در اندروید 8 بومی خواهد کرد..

  • Khaleghi
    Khaleghi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    خبر خیلی خوبیه.امیدوارم بقیه شرکت ها هم از این سنسور استفاده کنن و تا جایی که میشه بهینش کنن

مطالب پیشنهادی