ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با بهره گیری از اعلانات ویندوز 10، تبلیغات منفی خود علیه مرورگر کروم را ادامه می دهد

مایکروسافت در ماه ژوئن تصمیم گرفت با راه اندازی کمپینی تبلیغاتی، مرورگر کروم گوگل را هدف قرار داده و مردم را از ضررهایی که این مرورگر به عمر باتری لپتاپ وارد می کند آشنا سازد. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

مایکروسافت در ماه ژوئن تصمیم گرفت با راه اندازی کمپینی تبلیغاتی، مرورگر کروم گوگل را هدف قرار داده و مردم را از ضررهایی که این مرورگر به عمر باتری لپتاپ وارد می کند آشنا سازد. اگرچه تلاش های تبلیغاتی مایکروسافت در آن زمان تنها به ویدیویی در یوتوب و وب سایتی جداگانه محدود شد اما حالا این کمپانی فعال در زمینه نرم افزار، قصد دارد تا نبرد خود با گوگل را تا چند مرحله بالاتر برد.

کاربران ویندوز 10 اخیراً گزارش کرده اند که در میان قابلیت های جدید این سیستم عامل، نوعی اعلان نیز به چشم می خورد که در تلاش است تا مردم را به عدم استفاده از مرورگر کروم ترغیب کند. در این اعلان آمده است: «کروم باتری شما را با سرعت بیشتری خالی می کند. مرورگرتان را به مایکروسافت اج تغییر دهید تا 36 درصد باتری بیشتری هنگام استفاده از اینترنت داشته باشید.»

این هشدار برای نخستین بار در اوایل ماه جولای برای کاربران کروم و فایرفاکس به نمایش در می آمد اما تمام کاربران ویندوز 10 آن را دریافت نمی کنند. ناگفته نماند که گوگل هم طی سال های اخیر از این دست ترفندهای تبلیغاتی استفاده کرده تا کاربران اینترنت اکسپلورر را به استفاده از کروم متقاعد سازد. با این همه بدیهی است که گوگل همچون مایکروسافت قادر به ارائه نوتیفیکشن هایی ویندوزی نیست.

باید افزود که مایکروسافت در پاسخ به این سوال که نوتیفیکیشن مورد اشاره از چه زمانی و به چه دلیلی به نمایش در می آید گفت: «این نوتیفیکیشن ها مربوط به ترفندهای ویندوزی هستند و ساخته شده اند که اطلاعات خاصی را به شکلی سریع و آسان در اختیار مشتریان قرار دهند و تجربه کاربری آنان از ویندوز 10 را بهبود بخشند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    بجا این مسخره بازیا یه کاری کن اپ ها و بازی هایی که بهشون نیاز داریم به استور بیان..اره کروم باتری رو بیشتر مصرف میکنه رو ویندوز .. پیشنهاد من خرید دستگاه های با سیستم عامل مک .کروم.ای او اس و اندروید هستش

    • loyal
      loyal | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

      عزیزم این کرومی که شما ازش دم میزنی ، وقتی رشد کرد که پا به ویندوز گذاشت و مایکروسافت سخاوتمندانه اجازه داد کروم در سیستم عامل خودش رشد کنه و بعد ها پاش به گوشی های اندروید باز شد ، اگر همین الان مایکروسافت اراده کنه کاربرای کروم نصف میشن !
      در رابطه با پیشنهادتونم باید بگم که فقط بدرد خودتون میخوره ?

      • HasanHoseinPoor
        HasanHoseinPoor | ۴ شهریور ۱۳۹۵

        اره تو که راست میگی سخاوتمندانه؟ اون دادگاه هایی که علیه انحصار طلبی مایکروسافت بد و مایکروسافت رو مجبور کردن که اجازه بده مرورگر های دیگه هم بیان یادتون رفته؟ اراده رو خوب اومدی برو بهش بگو ویندوز موبایل رو درست کنه که لومیا 1520 من حداقل به یه کاری بیاد برام

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    خیلی شرکت چیپیه این مایکرو. این کارا چیه اخه.

    • mohammad shobeiri
      mohammad shobeiri | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

      البته این کار اول توسط خود گوگل انجام شده ... اگر با اینترنت اکسپلورر یا اج بری تو گوگل شبیه این مطلب رو میگه ...

      که البته یک امر طبیعی است ... هردو

    • loyal
      loyal | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

      این شرکتی که میگی چیپه ، بهش میگن غول نرم افزاری دنیا ، مایکروسافت پر افتخار ترین کمپانی در نزد دولوپر هاست
      :microsoft:

مطالب پیشنهادی