ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

واکسن زیکا به زودی روی انسان آزمایش خواهد شد

ویروس زیکا را که قطعا به یاد دارید. سال گذشته اخبار بسیاری در مورد این ویروس خطرناک شنیدیم و در مورد آن اطلاعات بسیاری دریافت کردیم، اما گویا هنوز خطر آن به طور کامل رفع ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

ویروس زیکا را که قطعا به یاد دارید. سال گذشته اخبار بسیاری در مورد این ویروس خطرناک شنیدیم و در مورد آن اطلاعات بسیاری دریافت کردیم، اما گویا هنوز خطر آن به طور کامل رفع نشده و ناقلین بیماری، یعنی پشه ها هنوز هم به انتشار آن کمک می کنند.

با این حال، آمریکایی ها قرار است برای اولین بار واکسنی تهیه شده را روی 80 نفر در مریلند و جورجیا مورد آزمایش قرار دهند. داوطلبان این آزمایش به چهار گروه تقسیم شده و تا دو سال بعد از تزریق ویروس تحت بررسی قرار می گیرند. اوایل امسال بود که شواهد نشان داد این واکسن روی موش های آزمایشگاهی به خوبی جوابگو بوده است.

واکسن مورد بحث که DNA Vaccine نام گرفته، آنتی ژن های خاصی از زیکا را در بر دارد. بدن میزبان، DNA را از پاتوژن گرفته و سیستم ایمنی را آماده می سازد تا در برابر بیماری مقاوم سازد. این نوع واکسن با مدل های دیگر اما متفاوت است. عمده واکسن ها معمولا پاتوژن ضعیف یا کشته شده ای هستند که وارد بدن شده تا سیستم ایمنی با آن مقابله کند و برای تهدیدهای جدی تر آماده شود.

واکسن های دیگری هم برای زیکا در حال آماده سازی هستند. اینوویو فارماسوتیکالز نیز اوایل امسال مجوز آزمایش واکس خود روی انسان را نیز دریافت کرد و امید می رود که به زودی این بیماری مهلک پیش از درگیر ساختن قشر گسترده تری از مردم، ریشه کن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی