ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لود سریع تر محتوای ویدئویی و مصرف کمتر انرژی در نسخه جدید کروم برای اندروید

در هفته جاری، گوگل نسخه تازه ای از کروم را برای اندروید معرفی کرده که حاوی تغییرات مهمی در رابطه با بارگذاری محتواهای ویدئویی در این مرورگر است. نسخه 52 کروم برای اندروید علاوه بر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

در هفته جاری، گوگل نسخه تازه ای از کروم را برای اندروید معرفی کرده که حاوی تغییرات مهمی در رابطه با بارگذاری محتواهای ویدئویی در این مرورگر است.

نسخه 52 کروم برای اندروید علاوه بر اینکه به لحاظ سرعت بازپخش ویدئو از قبل بهتر شده است، از نظر میزان مصرف انرژی نیز بهینه سازی گردیده. به این ترتیب، ویدئوهای تحت وب، با سرعت بالاتری شروع به پخش خواهند کرد و دیگر از آن وقفه های طولانی برای لود شدن محتوا خبری نخواهد بود.

شرکت ساکن مانتین ویو مدعی شده که با این کار «باتری موبایل شما مدت زمان بیشتری دوام می آورد» و نکته دیگر اینکه ویدئوهای HTML5 نیز با وضعیت Data Saver کروم سازگاری پیدا کرده اند و به موجب آن، نسخه سبک تری از محتوای ویدئویی مد نظر شما لود می شود تا در میزان مصرف دیتای دستگاه صرفه جویی گردد.

اضافه نماییم که نسخه 52 کروم برای اندروید احتمالا این هفته عرضه می گردد. غول جستجو همچنین اعلام کرده برنامه های مشابهی هم برای نسخه دسکتاپی مرورگر محبوب خود دارد. مایکروسافت و اُپرا هر دو به مشکلات و مسائل مربوط به مصرف انرژی کروم در ویندوز اشاره کرده بودند و حالا گوگل برآن شده که تا حدودی این مشکل را رفع نماید.

یکی از سخنگویان این شرکت در مصاحبه با ورج گفت: ما از آغاز امسال، شاهد بهبود 33 درصدی در میزان مصرف باتری CPU و پردازنده گرافیکی دستگاه های مبتنی بر ویندوز 10 در حین پخش ویدئو بوده ایم و امیدواریم که در کروم 53 به لحاظ میزان مصرف انرژی در حین پخش ویدئوهای تحت وب، به سطحی برابر با دیگر مرورگرها برسیم. گفتنی است این نسخه از کروم ماه آینده منتشر می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    من که کروم رو پاک کردم رفت ... مرورگر خود سامسونگ خیلی سریعتر لود میکنه صفحات رو.

مطالب پیشنهادی