ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری کمپانی Avaya را به نقض حقوق چندین پتنت مختلف خود محکوم کرد

بلک بری اخیراً پرونده ای حقوقی علیه Avaya تشکیل داده و این کمپانی چند ملیتی فعال در زمینه سیستم های ارتباطی و تجهیزات شبکه را به نقض هشت پتنت خود که در ایالات متحده و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

بلک بری اخیراً پرونده ای حقوقی علیه Avaya تشکیل داده و این کمپانی چند ملیتی فعال در زمینه سیستم های ارتباطی و تجهیزات شبکه را به نقض هشت پتنت خود که در ایالات متحده و بین سال ها 1998 تا 2011 به ثبت رسیده اند محکوم کرده است. در شکایت نامه تنظیم شده، بلک بری می گوید که Avaya از چند تکنولوژی در اختیار کانادایی ها برای ارائه چندین محصول مختلف استفاده کرده است.

بلک بری ضمن تنظیم این شکایت نامه، گفته است که می خواهد به «رفتار غیرقانون مدارانه» کمپانی Avaya پایان داده و خسارات لازم را دریافت نماید. جالب است بدانید که در هفدهم دسامبر سال گذشته میلادی، شاکی نامه ای برای Avaya فرستاد و این کمپانی را در جریان نقض حقوق پتنت های ثبت شده خود گذاشت. اما می توان حدس زد که یا Avaya جوابی به این نامه نداده و یا پاسخ ارائه شده از آنها، بلک بری را راضی نکرده است.

در هر صورت، رویکرد Avaya هرچه که بوده باشد، بدیهی است بلک بری نیاز به تنظیم شکایت نامه ای رسمی و دفاع از حقوق مادی و معنوی خود را حس کرده. ناگفته نماند که به نقل از «جان چن»، مدیرعامل این کمپانی کانادایی، بلک بری تا به امروز بیش از 44 هزار پتنت به ثبت رسانده است.

شرکت مورد بحث طی عمر 30 ساله اش، همواره تعهدی خاص نسبت به ارائه ابداعات نوآورانه داشته و در پنج سال اخیر، نزدیک به 5.5 میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری روی واحد تحقیق و توسعه خود کرده است. بنابراین طبیعی است که بخواهد از سرمایه گذاری های خود و پتنت های ثبت شده براساس آنها، محافظت کند. در نهایت باید اشاره کرد که دعوای حقوقی بلک بری و Avaya شاید مثل اپل و سامسونگ توجه جهانیان را به خود جلب نکند اما مطمئناً برای مشتریان آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    هر شرکتی ک در معرض ورشکستگی قرار میگیره اینکار رو میکنه
    اپل هم واسه ادامه ی پروژه هاش پول میخواد

مطالب پیشنهادی