ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی چهار راهکار ساده برای فیلمبرداری از محیط iOS

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به هر دلیلی بخواهید از محیط iOS و یا اپ هایش فیلمبرداری کنید. شاید اپی توسعه داده اید و درصدد تهیه ویدیو آموزشی از آن هستید یا می خواهید ترفند و راهنما به ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به هر دلیلی بخواهید از محیط iOS و یا اپ هایش فیلمبرداری کنید. شاید اپی توسعه داده اید و درصدد تهیه ویدیو آموزشی از آن هستید یا می خواهید ترفند و راهنما به شکل ویدیو در فضای ابری آپلود کنید. چند روش خیلی ساده برای فیلم برداری از آی دیوایس ها وجود دارد که در ادامه آن ها را مفصل توضیح داده ایم.

QuickTime Player

این راهکار که روش پیشنهادی ما برای فیلمبرداری از محیط سیستم عامل آی دیوایس ها است، با آپدیت های آی او اس 8 و OS X یوسمیتی معرفی شد. برای بهره گیری از این راهکار به اقلام زیر نیاز دارید:

  • (واضحا) آی دیوایسی مجهز به آی او اس 8 و یا جدیدتر
  • مکی با ویرایش یوسمیتی سیستم عامل OS X و یا نسخه های جدیدتر این سیستم عامل
  • کابل لایتنینگ (کابل شارژ آیفون ها و آیپد های جدید)

هیچ نیازی به جیلبرک و استفاده از اپلیکیشن های متفرقه نیست.

برای فیلمبرداری از محیط آی او اس کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. آیفون و یا آیپد تان را با کابل لایتنینگ به مک تان متصل کنید
  2. اپلیکیشن QuickTime Player را بر روی مک اجرا کنید
  3. در نوار منوی این اپلیکیشن، گزینه فایل و سپس New Movie Recording را انتخاب کنید.quicktime-new-recording-300x235
  4. یک پنجره فیلمبرداری باز خواهد شد که در حالت عادی تصویر مقابل دوربین مک، به عبارتی خود شما را نشان می دهد. بر روی فلش کنار دکمه ضبط کلیک کنید و در بخش Camera گزینه مناسب با دیوایسی که به مک تان متصل کرده اید را برگزینید.quiktime-select-iphone-1
  5. اگر مایل به ضبط صدا و یا جلوه های صوتی هستید، می توانید یکی از گزینه های قسمت Microphone را انتخاب کنید.
  6. quicktime-iphone-record-audio-300x188
  7. حال کلید ضبط را بفشارید و عملی که مایلید از آن فیلم تهیه کنید را روی آی دیوایس تان انجام دهید.
  8. پس از اتمام کارتان روی کلید استاپ کلیک کنید تا ضبط فیلم متوقف شود.

ScreenFlow

ScreenFlow اپلیکیشنی است که راهکاری مشابه با QuickTime Player برای فیلمبرداری ارائه می کند، با این تفاوت که ویرایش ویدیو های ضبط شده توسط همین اپ امکان پذیر است و نیازی به اپلیکیشن هایی چون iMovie نیست. اسکرین فلو به طور کلی بهترین نرم افزار برای فیلمبرداری از محیط آی او اس است، اما به این علت که برای استفاده از آن باید پول پرداخت کنید، بهتر است ابتدا راهکار قبلی را امتحان کنید و در صورتی که از نتیجه راضی نبودید به سراغ این اپلیکیشن بروید.

همانند روش قبلی، آی دیوایس تان را با کابل لایتنینگ به مک تان متصل و سپس اسکرین فلو را اجرا کنید. این اپ به صورت کاملا خودکار دیوایس شما را تشخیص خواهد داد و امکان فیلمبرداری از محیط آی او اس را در اختیار شما خواهد گذاشت.

record-ios-screenflow

مطمئن شوید که گزینه Record Screen from تیک خورده و دیوایس درست را هم انتخاب شده باشد. اگر مایلید صدا را هم ذخیره کنید، Record Audio from را تیک بزنید و خروجی صدایی که در نظر دارید را انتخاب کنید.

حال کافی است روی کلید ضبط کلیک کنید، کارتان را انجام دهید و سپس با فشردن کلید استاپ فیلم را ذخیره کنید. سپس منوی ویرایش فیلم باز خواهد شد که ابزار ویرایش متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

Reflector

پیش از این که اپل راهکاری برای فیلمبرداری از محیط آی او اس ارائه دهد، کاربران از اپلیکیشن هایی چون ریفلکتور استفاده می کردند. ریفلکتور 2 در حال حاضر 15 دلار قیمت دارد و به کاربران اجازه می دهد تصویر آی دیوایس ها و یا گجت های اندرویدی خود را با سرویس های AirPlay و یا Google Cast به رایانه انتقال دهند. ریفلکتور هم بر روی مک و هم بر روی ویندوز در دسترس است.

خوشبختانه استفاده از ریفلکتور، نیاز به هیچ گونه کابل و یا سیم اضافی و دست و پا گیری ندارد. تنها نیاز به یک رایانه دارید و تا دیوایس تان را از طریق شبکه بی سیم به آن متصل کنید.

ریفلکتور قادر به فیلمبرداری تا سقف 60 فریم بر ثانیه از چندین گجت مختلف به شکل همزمان است. اما متاسفانه از رزولوشن های بالا، همانند 1920 در 1080 پشتیبانی نمی کند.

ضبط مستقیم ویدیو از صفحه نمایش گجت

اگر دیوایس تان جیلبرک شده باشد به راحتی می توانید با استفاده از یکی از اپ های Cydia به نام Display Recorder، بدون نیاز به هیچ گونه کابل و رایانه ای از محیط آی او اس فیلم برداری کنید.

کاربران می توانند فرمت ویدیو و صدای فایل را برگزینند و به شکل نسبی (در یک مقیاس، نه با مشخص کردن نرخ دقیق) نرخ فریم ویدیو را تنظیم کنند. بعلاوه دیسپلی ریکوردر می تواند محل فشار انگشت کاربر بر روی صفحه دیوایس را مشخص کند.

اگر اپلیکیشن و یا راهکار دیگری برای فیلمبرداری از محیط سیستم عامل iOS می شناسید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی