ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی تازه تسلا منتشر شد؛ نتایج پایین تر از سطح انتظار

امروز گزارش تازه ای منتشر شد که نشان می دهد تسلا نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود برای سه ماهه دوم سال مالی جاری دست پیدا کند. البته اضافه کنیم که مدیران این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

امروز گزارش تازه ای منتشر شد که نشان می دهد تسلا نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود برای سه ماهه دوم سال مالی جاری دست پیدا کند. البته اضافه کنیم که مدیران این شرکت خودروساز در مورد دستیابی به اهداف سالانه خود ابراز تردید نکرده اند، با این همه گزارش مذکور نشان می دهد که سطح عملکرد این کمپانی پایین تر از میزان برآورد شده قبلی در بازه زمانی یاد شده است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی تسلا، درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال برابر با 1.56 میلیارد دلار بوده که از رقم ثبت شده 1.2 میلیارد دلاری در بازه زمانی مشابه سال قبل بیشتر بوده با این همه، خودروساز مذکور نتوانسته هدف تعیین شده 1.6 میلیارد دلاری اش را محقق نماید.

بعد از انتشار این خبر، سهام شرکت مورد بحث به یکباره صعودی قابل توجه پیدا کرد و پس از ساعاتی دو درصد تنزل یافت.

پیشتر تحلیلگران وال استریت زیان خالص 52 ستنی را برای هر سهم تسلا برآورد کرده بودند اما با زیان 1.06 دلاری بابت هر سهم روبرو شدند که به مراتب بدتر از پیش بینی های صورت گرفته شان بود.

اگر خبرها را دنبال کرده باشید، این خودروساز در نظر داشت که تا پایان سال جاری میلادی 80 هزار دستگاه تولیدی اش را به مشتریان تحویل دهد اما هر روز که می گذرد تحقق این هدف برای آن دشوارتر می گردد. البته زیاد هم نمی توان بدبین بود، چراکه طبق اعلام این شرکت، تقریبا نیمی از تولیدات سه ماهه دوم 2016 در چهار هفته پایانی آن رخ داده و نکته دیگر اینکه در پایان این فصل، 5 هزار خودرو فرایند ترانزیت را پشت سر میگذاشتند تا به دست صاحبان خود برسند.

حالا کمپانی تحت مدیریت ماسک، بلند پروازانه امیدوار است که 50 هزار خودروی دیگر را هم در نیمه دوم امسال به مشتریانشان تحویل دهد و در صورتی که موفق به انجام این کار شود، می تواند به تحویل هشتاد هزار خودرویی که پیشتر در نظر داشت امیدوار باشد.

این شرکت همانطور که می دانید سرمایه گذاری های عمده ای را روی گیگافکتوری انجام داده و برای عرضه تسلا مدل 3 هم که قرار است سال آینده اتفاق بیافتد به شدت تحت فشار است.

حالا با خرید سولار سیتی توسط آن و ادامه فعالیت تسلا به عنوان شرکتی که کل زنجیره تولید و عرضه را در دست خواهد داشت، سرمایه گذاران این شرکت نگرانند که نتواند به تعهدات خود عمل کند.

البته تسلا حالا با هزاران تامین کننده همکاری داد و خود ماسک در جریان نشست سرمایه گذاران آن اعلام کرد که انتظار ندارد در مهلت اعلام شده یعنی یکم جولای 2017، بتواند کاملا به تعهدات خود برای تولید مدل 3 پایبند بماند. لذا با زیاد شدن فشارها از ناحیه سرمایه گذاران و خریداران، ماسک تمام زمان خود را وقف شرکت کرده و حتی شخصا با کمپانی های تامین کننده قطعه ملاقات میکند تا مطمئن شود که مشکلی از بابت عمل به تعهداتشان وجود ندارد.

روشن است که موفقیت تسلا برای عمل به وعده هایش نقشی بسزا در جلب نظر سرمایه گذاران و مشارکت های آتی آنها در پروژه هایی را دارد که این شرکت در چشم اندازه آینده خود به آنها اشاره نموده. ماسک در جریان نشست خود با سرمایه گذاران اعلام کرد که تا زمان تکمیل تولید مدل 3، سرمایه گذاری جدیدی را انجام نخواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی