ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمایت ۱۰۰ طراح از اپل در شکایت از سامسونگ
تکنولوژی

بیش از ۱۰۰ طراح از شکایت اپل علیه سامسونگ بر سر نقض پتنت ها حمایت می کنند

همه چیز از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، زمانی که برای اولین بار اپل از سامسونگ بابت تقلید جنبه های مختلف ایده های طراحی به کار رفته در آیفون و استفاده از آنها در پرچمداران سری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

همه چیز از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، زمانی که برای اولین بار اپل از سامسونگ بابت تقلید جنبه های مختلف ایده های طراحی به کار رفته در آیفون و استفاده از آنها در پرچمداران سری گلکسی S شکایت کرد. بعد از چندین سال کش و قوس و اعلام چند حکم و فرجام خواهی، بالاخره سال قبل حکم نهایی اعلام شد و سامسونگ ملزم شد تا غرامتی ۵۴۸ میلیون دلاری را به اپل بپردازد.

اما این پایان ماجرا نبود و سامسونگ در دادخواستی تازه اعلام نمود تعیین ۳۹۹ میلیون دلار جریمه برای تقلید از گوشه های گرد، قاب دور و نوع چینش آیکون ها بیش از حد انصاف است. در ماه مارس بالاخره دادگاه عالی ایالات متحده پذیرفت که این موضوع را مجدداً بررسی نماید. نکته جالب اینجاست که در طی یک قرن گذشته، این اولین بار است دادگاه عالی آمریکا به پرونده ای در خصوص نقض پتنت ها می پردازد.

حالا گروهی ۱۰۰ نفری از متخصصین طراحی در بیانیه ای حمایت خود را از ادعای اپل اعلام داشته اند. در این بیانیه آمده که شکل ظاهری آیفون های اپل یکی از اصلی ترین دلایل خریداران برای تمایل به این محصول بوده است، بنابراین تقلید سامسونگ از ظاهر این موبایل ها در محصولاتش، می تواند ضرری هنگفت به اپل وارد سازد.

در میان این ۱۰۰ طراح نام های بزرگی چون کالوین کلین، پاول اسمیت و الکساندر ونگ و همچنین مدیر مدرسه طراحی صنعتی پارسونز و سرپرست تیم طراحی کمپانی بنتلی دیده می شود. از دیدگاه این افراد شکل ظاهری هر محصول نمادی از ویژگی های اساسی، کاربرد پذیری و تجربه کاربری آن است.

البته سامسونگ نیز در این مجادله تنها نیست و دو غول دنیای تکنولوژی یعنی آلفابت و فیسبوک و حتی مجمع مهمی چون «انجمن اینترنت» (Internet Association) را در کنار خود می بیند. یکی از سخنگویان سامسونگ در این باره می گوید: «اگر میزان این جریمه ۳۹۹ میلیون دلاری تقلیل نیابد، می تواند منجر به نابودی نوآوری شود و راه را برای ترول های پتنتی باز کند و در نهایت تاثیری منفی بر اقتصاد و مشتریان باقی بگذارد.»

حکم نهایی دادگاه عالی ایالات متحده هر چه که باشد، تاثیری عمیق بر صنعت محصولات تکنولوژیک خواهد گذاشت، بنابراین عجیب نیست که افراد، کمپانی ها و گروه های مختلف بسته به منافع خود از یکی از طرفین دعوا حمایت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • pcnano
    pcnano | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    سامسونگ خیلی وقته تقلید میکنه
    خوبه که به سزای اعمالش برسه

  • ali seyhoon
    ali seyhoon | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    چی به شما میرسه که به همدیگه توهین میکنین...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی