ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی Take Two؛ انتشار XCOM 2 برای کنسول ها با تاخیر مواجه شد

خیلی کم پیش می آید از انتشار عنوانی سال ها بگذرد و کمپانی ناشر همچنان سودهای فراوان به جیب بزند. ولی تیک تو با جی تی ای 5 نشان داد که هر غیر ممکنی ممکن ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

خیلی کم پیش می آید از انتشار عنوانی سال ها بگذرد و کمپانی ناشر همچنان سودهای فراوان به جیب بزند. ولی تیک تو با جی تی ای 5 نشان داد که هر غیر ممکنی ممکن است. هفدهم سپتامبر 2013 بود که بازیکن ها توانستند پس از پنج سال طعم حضور دوباره در دنیای این فرنچایز را بچشند. بازی توانست تنها سه روز پس از انتشار خود فروشش را به یک میلیارد دلار رسانده و تمامی رکوردهای صنعت سرگرمی را جا به جا کند.

و همچنان این عملکرد موفقیت آمیز ادامه دارد. چون اگر نگاهی به گزارش مالی جدید کمپانی مورد بحث بیاندازید این نام جی تی ای هست که آن ها را سربلند بیرون آورده. تیک تو توانسته در سه ماهه ابتدایی سال مالی 2017 که منتهی به 30 ژوئن می شود، 311.6 میلیون دلار سود خالص به دست بیاورد که نسبت به سال گذشته با رشد 13 درصدی مواجه شده است. جی تی ای 5، جی تی ای آنلاین، بتلبورن و NBA 2K16 موفقیت آمیزترین بازی های تیک تو در این بازه زمانی بودند.

Civilization 6
تیک تو تایید کرده تاکنون بیش از 35 میلیون نسخه از عناوین سیویلیزیشن به بازار منتشر شده است. قسمت ششم این سری مورد انتظار بیست و یکم سال جاری [30 مهر] برای پی سی انتشار می یابد. همچنین آن ها گفته اند راک استار به سختی روی پروژه های بعدی خود کار می کند؛ آیا انتظارها پیرامون رد دد ردمپشن 2 به پایان خواهد رسید؟

از سوی دیگر ناشر کنونی مکس پین در بخشی دیگر از گزارشات خود اشاره ای به نسخه بتا Evolve Stage 2 کرد. Evolve عنوانی بود که سال 2015 با هیاهوی فراوانی وارد بازار شد و با وجود فروش حدود سه میلیونی، بازیکن هایش را از دست داد. بنابراین استودیو سازنده تصمیم گرفت تمهیدات جدیدی چیده و بازی را رایگان کند. Evolve Stage 2 همین بازی است.

بر اساس گفته تیک تو، طی یک هفته ابتدایی انتشار نسخه بتا این عنوان، بیش از یک میلیون نفر از طریق استیم به انجام Evolve Stage 2 پرداخته اند. متاسفانه بین تمامی این آمار خوب، ناشر جی تی ای یک خبر بد هم برای دارندگان کنسول ها آورده بود؛ انتشار بازی مورد انتظار XCOM 2 برای کنسول ها با تاخیر مواجه شد. این عنوان هم اکنون جای ششم سپتامبر سال جاری، بیست و هفتم سپتامبر [6 مهر] انتشار می یابد.

GTA - Sales
تصویر بالا که چند ماه پیش به انتشار رسید به خوبی عملکرد موفقیت جی تی ای را نشان می دهد؛ از زمان انتشار جی تی ای 5 تاکنون، درآمد تیک تو از این فرنچایز بیشتر از تمامی عناوین آن ها بوده است.

از دیدگاه فروش دیجیتالی، باز هم نام جی تی ای است که می درخشد. تیک تو توانسته به واسطه عملکرد خوب جی تی ای 5، جی تی ای آنلاین و NBA 2K16 در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن، 172.1 میلیون دلار از این بخش درآمدزایی کند که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافت. چون بازیکن ها 18 درصد بیشتر از سه ماهه ابتدایی سال مالی 2016 به خرید ارز مجازی و محتوای قابل دانلود روی آورده اند.

Strauss Zelnick، ریاست تیک تو، این موفقیت آن ها را به منزله یک شروع استوار در سال مالی 2017 به حساب آورد. طبیعتا بازه ای که عنوانی به انتشار نرسد و یک کمپانی همچنان بتواند با بازی های قدیمی خود سوددهی کند، اتفاق بزرگی است. با این وجود، Zelnick امید دارد تا با انتشار مافیا 3، سیویلیزیشن 6، NBA 2K17 ،WWE 2K17 و پشتیبانی مداوم از بازی های قدیمی، تیک تو یک فصل تعطیلات موفقیت آمیز را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Nima
    Nima | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    مگه gta 5 رو Rockstar نساخته بود !! میشه یکی توضیح بده

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

      سلام نیما جان، تیک تو مالک راک استار و گزارش مالی بازی های این شرکت و 2K Games توسط خودش منتشر میشه. موفق باشید.

مطالب پیشنهادی