ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یک استارتاپ دیگر در حوزه یادگیری ماشینی را به تملک خود درآورد

«گیک‌وایر» امروز خبر می دهد که اپل، یک استارتاپ فعال در زمینه یادگیری ماشینی به نام «Turi» را خریداری کرده است. مطابق معمول، اپل یک استارتاپ کوچک را برای خرید انتخاب کرده و می توان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

«گیک‌وایر» امروز خبر می دهد که اپل، یک استارتاپ فعال در زمینه یادگیری ماشینی به نام «Turi» را خریداری کرده است. مطابق معمول، اپل یک استارتاپ کوچک را برای خرید انتخاب کرده و می توان انتظار داشت که در آینده، تکنولوژی های توسعه یافته توسط آن به سرویس های قابل ارائه از سوی اهالی کوپرتینو راه پیدا کنند.

اما تکنولوژی «توری» به شکل تخصصی بر توانمندسازی توسعه دهندگان تمزکر کرده است. به این شکل که توسط ابزار این شرکت، توسعه دهنده قادر خواهد بود تا از یادگیری ماشینی در اپ های خود به شکل گسترده بهره گیرد.

مشخص نیست که اکنون اپل چه در سر دارد. شاید فناوری توسعه یافته از سوی توری را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده و شاید هم در نهایت آن را با سرویس های خودش ادغام نماید. اپل می خواهد با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، سرویس ها، اپلیکیشن ها و محصولاتی هوشمندتر را در اختیار توسعه دهندگان و همچنین کاربران قرار دهد. در چند سال اخیر البته همه شرکت های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی در این مسیر گام برداشته اند و تا کنون تصور می شد که اپل، از شرکت هایی نظیر گوگل، مایکروسافت و حتی فیسبوک تا حدی جا مانده است.

گیک‌وایر خبر می دهد که اپل، توری را با پرداخت مبلغی معادل ۲۰۰ میلیون دلار در اختیار گرفته است. اپل نیز خریداری استارتاپ مذکور را تایید کرده اما هیچگونه جزییات دیگری را عنوان ننموده. لازم به اشاره است که توری، چندمین استارتاپ حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که توسط اهالی کوپرتینو خریداری می شود. اپل پیش از این VocalIQ، Emotient و Perceptio را خریداری کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی