ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیتا سنتر و مرکز تحقیق و توسعه اپل با صرف سرمایه ای یک میلیارد دلاری در ویتنام تاسیس می شود

سایت BizLive در گزارشی خبر داده در جریان جلسه ای که هفته گذشته و از سوی مقامات دولتی ویتنام، با هدف پذیرش سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در این کشور برگزار شده، بحث علاقه مندی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

سایت BizLive در گزارشی خبر داده در جریان جلسه ای که هفته گذشته و از سوی مقامات دولتی ویتنام، با هدف پذیرش سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در این کشور برگزار شده، بحث علاقه مندی اپل برای ورود به این سرزمین و حضور در شهر «دانانگ» مطرح گشته است؛ هر چند در نهایت تصمیم گرفته شده که این ابزار تمایل فعلاً رسانه ای نشود و به صورت رسمی سخنی از آن به میان نیاید.

در ماه مارس رسانه های محلی در همین رابطه گزارش کرده بودند که اهالی کوپرتینو می خواهند با صرف سرمایه ای ۱ میلیارد دلاری دیتا سنتری عظیم را در ویتنام بنا کنند. البته در کنار این موضوع گمانه زنی شده بود که بخشی از تجهیزات و زیر ساخت های این مرکز نیز در راستای اهداف مرتبط به تحقیق و توسعه کمپانی مورد بحث به کار بسته شوند، اما معین نگشته بود تحقیق و توسعه در این واحد مشخصاً روی چه زمینه ای تمرکز خواهد داشت.

گفتنی است واحدهای R&D (یا همان تحقیق و توسعه) اپل، در کشورهای مختلف معمولاً روی موضوعی مشخص به فعالیت می پردازند، برای مثال واحد مربوطه که به زودی در یوکوهامای ژاپن تاسیس خواهد شد در حوزه ی اتومبیل ها و صنعت سلامت به تحقیق خواهد پرداخت یا هم اکنون واحدی در یک کشور دیگر تمام توجهش معطوف نوآوری در عرصه چیپ های کامپیوتری است.

می بایست خاطر نشان سازیم شرکت هایی مانند مایکروسافت، اینتل و سامسونگ سال ها است که سرمایه گذاری هایی جدی را در زمینه ی تولید در ویتنام صورت داده اند و حضوری چشم گیر در این کشور دارند، ولی به احتمال زیاد اپل جزو اولین کمپانی های تکنولوژیکی خواهد بود که اهداف مرتبط به تحقیق و توسعه اش را در این سرزمین دنبال خواهد کرد.

حضور اپل در ویتنام هنوز قطعی نیست و تنها شواهدی بر تمایل این برند به منظور فعالیت در سرزمین مورد بحث رویت شده اند. به این ترتیب احتمالاً در اواخر ماه جاری میلادی -یا همان آگوست- جزئیات بیشتری در مورد اجرایی شدن یا نشدن طرح های تحقیق و توسعه اهالی کوپرتینو در ویتنام خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    همه دنیا به یه طرف، ایران هم به یه طرف

مطالب پیشنهادی