ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس قابلیت نمایش صفحات آرشیو شده در عوض خطای 404 را آزمایش می کند

اگرچه مرورگر موزیلا فایرفاکس در آمار تعداد استفاده کنندگان اختلاف نسبتا زیادی با رقبایی همچون گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر دارد، اما احتمالا به زودی قابلیتی ارائه می کند که هیچ کدام از رقبایش قادر به انجام ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

اگرچه مرورگر موزیلا فایرفاکس در آمار تعداد استفاده کنندگان اختلاف نسبتا زیادی با رقبایی همچون گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر دارد، اما احتمالا به زودی قابلیتی ارائه می کند که هیچ کدام از رقبایش قادر به انجام آن نیستند: حذف کامل صفحه خطای 404.

موزیلا اخیرا پروژه جدیدی در پلتفرم Test Pilot خود راه اندازی که صفحات اینترنتی از دست رفته را با محتوای آرشیو شده آن ها جایگزین می کند. با این قابلیت کاربر می تواند ببیند که اگر قبلا وبسایت مورد بحث را جستجو می کرد، با چه منظره و محتوایی مواجه می شد.

این قابلیت قرار است که توسط افزونه ای به نام No More 404s مدیریت شود، کاربران فایرفاکس را قادر می سازد تا به لطف ماشین زمان وبسایت Internet Archive نسخه آرشیو شده ای از صفحات اینترنتی را مشاهده کنند. صفحات اینترنتی قدیمی یا پرطرفدار معمولا چندین اسنپ شات آماده از خود دارند، اما افزونه فایرفاکس فقط در صورتی قادر به نمایش آن هاست که حداقل یک ورودی از آن ها در سرویس Internet Archive وجود داشته باشد.

قابلیت مورد بحث به زودی به نسخه های معمولی مرورگر فایرفاکس راه خواهد یافت، اما در حال حاضر تنها می توان از طریق پلتفرم آزمایشی Test Pilot موزیلا آن را امتحان نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی