ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایپرلوپ وان سیستم حمل و نقل زیر آبی فوق سریع طراحی می کند

استارتاپ لس آنجلسی «هایپرلوپ وان» که وظیفه توسعه فناوری سیستم حمل و نقل فوق سریع «هایپرلوپ» را بر عهده دارد، می خواهد این تکنولوژی را در زیر آب نیز پیاده سازی نماید. در همین راستا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

استارتاپ لس آنجلسی «هایپرلوپ وان» که وظیفه توسعه فناوری سیستم حمل و نقل فوق سریع «هایپرلوپ» را بر عهده دارد، می خواهد این تکنولوژی را در زیر آب نیز پیاده سازی نماید.

در همین راستا «پیتر دیامندیس» از اعضای هیئت مدیره کمپانی فوق و مدیرعامل بنیاد «اکس-پرایز» به منابع خبری گفته قصد دارد از این سیستم برای انتقال محموله ها در فاصله 10 مایلی ساحل استفاده کند. او می گوید: «ما با مقامات بسیاری از بنادر در سرتاسر جهان در مورد طراحی دوباره سیستم حمل و نقلشان صحبت کردیم.»

ظاهراً «هایپرلوپ وان» پیشنهاد داده بندرها به فاصله 10 مایلی خط ساحلی منتقل شده و لنگرگاه کشتی ها شبیه «یک سکوی نفتی عظیم» طراحی گردند. در این مراکز، کشتی ها عملیات تخلیه و بارگیری را انجام می دهند، و سیستم حمل و نقل بار زیرآبی نیز محموله ها را بین ساحل و سکوی اصلی منتقل می سازد.

آنها معتقدند با انتقال بندر به میان آب های اقیانوس، فضای زیادی از خط ساحلی آزاد شده و پتانسیل درآمدزایی، تفریحی و توریستی سواحل تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

طراحی هایپرلوپ برای این سیستم به صورت محفظه ای بسته با قابلیت غوطه ور شدن در آب انجام شده. «دیامندیس» در این رابطه می گوید:

من معتقدم یکی از پتانسیل های عظیم پیشرفت در آینده، استفاده از فضای پهناور زیر زمین است که تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفته. به عقیده من، یکی از حوزه های تخصص هایپرلوپ، می تواند فناوری احداث و به کار گیری تونل باشد.

لازم به ذکر است طبق اظهارات مسئولین کمپانی فوق، صحبت هایی در مورد جابجایی مسافر در تونل های زیر آب نیز در جریان بوده. آنها می گویند:

یکی از جالب ترین پیشنهاداتی که تا به امروز به ما شده، ایجاد مسیر حمل و نقل زیر آب بین دو کشور نروژ و سوئد است.

با همه این تفاسیر، هنوز راه درازی برای اجرایی شدن پروژه های فوق در پیش داریم. باید دید سرنوشت این تکنولوژی ها در آینده چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی