ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اگر آپدیت سالانه ویندوز ۱۰ را دریافت کرده اید، فقط ۱۰ روز فرصت برای بازگشت دارید

مایکروسافت در انتهای هفته گذشته به‌روز رسانی سالانه ویندوز ۱۰ را منتشر کرد اما نکته ای در این نسخه وجود دارد که اهالی ردموند آن را به صورت عمومی بیان نکرده اند. وب سایت PCWorld ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت در انتهای هفته گذشته به‌روز رسانی سالانه ویندوز ۱۰ را منتشر کرد اما نکته ای در این نسخه وجود دارد که اهالی ردموند آن را به صورت عمومی بیان نکرده اند. وب سایت PCWorld گزارش می دهد که اگر «Anniversary Update» را نصب کنید، تنها ۱۰ روز زمان خواهید داشت تا در صورتی که از آن راضی نبودید، به بیلد قبلی برگردید.

مایکروسافت پیش از این به کاربران خود اجازه می داد تا بدون هیچ مشکلی، تا ۱ ماه فرصت داشته باشند به بیلد قبلی برگردند. با این حال، اکنون این زمان به ۱۰ روز تقلیل یافته. منبع یاد شده خاطر نشان می کند که با مایکروسافت تماس برقرار کرده و موضوع را بیان نموده. مایکروسافت نیز به طور خلاصه تایید کرده که در آپدیت تازه ویندوز ۱۰، این تغییر اعمال گشته.

سخنگوی مایکروسافت در نهایت توسط ایمیل به منبع یاد شده گفته که تفاوتی نمی کند کاربر از کدام نسخه ویندوز به آپدیت سالانه ویندوز ۱۰ نقل مکان کرده باشد. در هر صورت کاربر با دریافت آپدیت سالانه، ۱۰ روز زمان برای بازگشت به نسخه قبلی خواهد داشت، حتی اگر از ویندوز ۸.۱ آمده باشد.

go-back-to-windows-8-100675704-large-w700

پس از اتمام دوره یک ساله آپدیت رایگان به ویندوز ۱۰، تصور می شد که مایکروسافت رفتار خود در خصوص تحخت فشار قرار دادن کاربران جهت دریافت ویندوز ۱۰ را تعدیل نماید. حال که این مدت به پایان رسیده، راه خروج را بسته است. در نتیجه اگر نسخه جدید ویندوز ۱۰ را دریافت کرده اید و می خواهید به بیلد قبلی برگردید، آگاه باشید که تنها ۱۰ روز زمان دارید. هر چند بعید به نظر می رسد که کاربری تمایل داشته باشد چنین کاری را انجام دهد. اما به هر حال، کار مایکروسافت بدون اعلام قبلی نیز در نوع خود بی سابقه است.

البته باید موضوع دیگری را نیز در نظر گرفت. سخنگوی مایکروسافت در پاسخ به ایمیل PCWorld اذعان داشته که این شرکت، اکنون زمان تغییر تصمیم و بازگشت به نسخه های قبلی ویندوز را کاهش داده تا بتواند با سرعت بیشتری، بخشی از حافظه کامپیوتر کاربر را آزاد نماید. در این حالت، به تقریبا ۳ گیگابایت حافظه داخلی نیاز است که پس از پایان دوره ده روزه، فایل های پشتیبان حذف می شوند و مقدار فضای یاد شده آزاد می گردد.

سخنگوی مایکروسافت در پاسخ به PCWorld می نویسد: «تحقیقات ما نشان داده که اگر کاربری از یک بیلد راضی نباشد و تمایل به استفاده از ریکاوری پیدا کند، در همان چند روز نخست این کار را انجام خواهد داد. در نتیجه ما هم در آپدیت سالانه، ویژگی ریکاوری را تا ۱۰ روز در اختیار کاربر قرار می دهیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری، حافظه دستگاه کاربر را آزاد کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza.h
    reza.h | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    بچه ها به نظرتون نسخه پرو یا اینترپرایز این ماهو بگیرم؟

    • جهان
      جهان | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

      اینترپرایز من استفاده میکنم عالیه همه امکانات پرو رو داره

  • | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    متاسفانه هنوز اپدیت برای من نیوموده!!!!

مطالب پیشنهادی