ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین وب سایت 25 ساله شد

دنیای اینترنت نقطه عطف دیگری را پشت سر گذاشت و اولین وب سایت 25 ساله شد. این سایت اینترنتی که توصیف «وب جهان گستر» را ارائه می کرد، 25 سال قبل در تاریخ 6 آگوست 1991 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۰

دنیای اینترنت نقطه عطف دیگری را پشت سر گذاشت و اولین وب سایت 25 ساله شد. این سایت اینترنتی که توصیف «وب جهان گستر» را ارائه می کرد، 25 سال قبل در تاریخ 6 آگوست 1991 توسط «تیم برنرز-لی» برپا شد. البته این اقدام با تشریفات خاصی همراه نبود.

«برنرز-لی» این پروژه را در گروه خبری Usenet اعلام نمود، اما تا 17 روز بعد فرد جدیدی از آن بازدید نکرد. با این حال، می توان برپایی وب سایت فوق را نقطه آغاز وب به عنوان ابزاری در دسترس همگان دانست.

گفتنی است در آن زمان هجوم به سمت فناوری های تازه در کار نبود و جهش اصلی در کاربرد عمومی این تکنولوژی در سال 1993 اتفاق افتاد، یعنی زمانی که NCSA اولین مرورگر عمومی با نام موزائیک (Mosaic) را عرضه کرد و CERN نیز نرم افزار وب را به صورت رایگان و منبع باز در اختیار همگان قرار داد.

«برنرز لی» در ابتدا قصد داشت وب را به عنوان ابزاری برای همکاری های دانشگاهی عرضه کند و قصد متحول ساختن دنیا را نداشت، اما نمی توان منکر شد که این واقعه در سال 1991، چگونه جهان را به عصر ارتباطات کشاند.

در حال حاضر، وب را بیشتر می توان یک پلتفرم دانست که در همه جا، از تلفن همراه تا ابزارهای پوشیدنی و لوازم خانگی گسترده است، اما نباید هدف اصلی آن را از یاد برد. این پلتفرم، ابزاری ارزشمند برای اشتراک اطلاعات در سرتاسر جهان به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی