ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

با هدست SkyView بر پهپاد خود سوار شوید
تکنولوژی

با هدست SkyView بر پهپاد خود سوار شوید

پهپادهایی که «دید اول شخص» از هوا را برای هدایتگران خود فراهم می کنند، چندان هم جدید نیستند، اما هدست SkyView شرکت Yuneec اولین نمونه از نوع خود است که می تواند تصویری بهتر چون یک سینمای ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

پهپادهایی که «دید اول شخص» از هوا را برای هدایتگران خود فراهم می کنند، چندان هم جدید نیستند، اما هدست SkyView شرکت Yuneec اولین نمونه از نوع خود است که می تواند تصویری بهتر چون یک سینمای خانگی را در مقابل چشم فرد هدایت کننده ایجاد نماید.

کافیست تا این هدست را به کنترلر پهپاد خود متصل نمایید تا به مانند یک خلبان هواپیما، در درون پهپاد و از روی آسمان پرنده مکانیکی خود را کنترل نموده و به تماشای مناظر بپردازید. SkyView با قیمت 250 دلاری خود مجهز به نمایشگری 5 اینچی با نسبت تصویر 16 به 9 و با کیفیت 720p است که می تواند تصویری در ابعاد یک پرده سینما را در مقابل چشمان شما به نمایش درآورد.

نکته جالب اینجاست که این هدست را می توان به هر دستگاه پخش کننده ای با خروجی HDMI متصل ساخت. یعنی نه تنها در پهپادها، که از آن می توان در تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی و انجام بازی ها نیز بهره برد.

برخی دیگر از عینک های دید اول شخص موجود در بازار، از آنتن برای دریافت مستقیم تصاویر از هواپیما های مدل کنترل از راه دور یا کوادکوپترها (quadcopters) استفاده می کنند، که علاوه بر قیمت زیاد، محدودیت های خاصی هم از لحاظ برد مفید دارند. اما اتصال از طریق درگاه HDMI باعث شده تا SkyView گزینه ای مناسب و ارزان قیمت برای افراد غیر حرفه ای باشد.

شاید از دید عده ای SkyView مشابه یک هدست واقعیت مجازی به نظر برسد، اما این ابزار فاقد هیچگونه دوربین، سنسور و ردیاب مسیر حرکت سر است، بنابراین باید آن را بیشتر یک سینمای خانگی همراه دانست که تا ۷۵ درجه میدان دید را برای کاربر خود فراهم می کند و می تواند تجربه ای جالب از نمای هوایی پرواز پهپادها یا انجام بازی های کنسولی را برای شما ترسیم کند. حتی می توانید با استفاده از یک مبدل، صفحه نمایش موبایل اندرویدی یا آیفون خود را نیز در ابعاد پرده سینما مشاهده کرده و با آن کار کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    اگر یک اپلیکیشن بسازن که بشه باهاش با هدست کاردبورد هر تصویری رو مشاهده کرد خیلی عالی میشه. این برنامه باید برای اندروید VR نوشته بشه

مطالب پیشنهادی