ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به عقیده مایکروسافت، زمانش رسیده تا اپل کامپیوترهای مک خود را آپدیت کند

اکنون اصلا زمان مناسبی برای خرید یک کامپیوتر مک نیست. چند سالی می شود که اپل طراحی مک بوک ایر و پرو را تغییر نداده و از طرفی، مردم کم کم در حال توجه نشان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

اکنون اصلا زمان مناسبی برای خرید یک کامپیوتر مک نیست. چند سالی می شود که اپل طراحی مک بوک ایر و پرو را تغییر نداده و از طرفی، مردم کم کم در حال توجه نشان دادن به فقدان آخرین تکنولوژی پردازنده در لپ تاپ های یاد شده هستند.

با نگاهی بر گزارشات مالی اپل برای نیمه نخست سال ۲۰۱۶ به راحتی می توان تاثیر همین موضوعات بر آمار فروش کامپیوترهای مک را مشاهده کرد. حالا حتی کار به جایی رسیده که کارمندان مایکروسافت هم به اپل برای ارائه محصولاتی فاقد فناوری های روز، طعنه می زنند.

«برایان هال» (Brian Hall) سرپرست و مدیر توسعه سری محصولات «سرفس» در مایکروسافت اخیراً در توییتر می نویسد: «با اپل رقابت داریم و به این شرکت احترام می گذاریم، اما آنها با تکنولوژی قدیمی خود، به کاربر زیان می زنند.»

02-ms-brian-hall

آقای هال سرپرستی کسب و کار سخت افزاری مایکروسافت را هم بر عهده دارد و جملاتی که در خصوص کامپیوترهای اپل بیان کرده را نمی توان خلاف واقعیت دانست. از آخرین باری که طراحی مک بوک ایر دست خوش تغییر شده، شش سال سپری می شود. در این حالیست که آخرین بار در پایان سال ۲۰۱۲ بود که مک بوک پرو تغییر کرد و طراحی اش پس از آمدن نمایشگر رتینا به آن، دست خوش تغییر شد.

بیشتر کامپیوترهای مک، به پردازنده های تازه اینتل آپدیت نشده اند و به راحتی همین موضوع را می توان عاملی دانست بر کاهش ۱۱.۵ درصدی تقاضا جهت خرید مک در سه ماهه دوم سال جاری میلادی.

مک، اگرچه پولسازترین محصولی نیست که اپل به فروش می رساند ولی باید توجه داشت که اساس شرکت ساکن کوپرتینو در گذشته بر پایه فروش همین محصول بوده و بالا ماندن تقاضا جهت خرید آن از سوی کاربران، باید برای اپل مهم باشد.

jobs

شاید به زمانه ای نزدیک شده باشیم که استیو جابز چند سال قبل، پیش بینی اش را کرده بود. شاید حالا دیگر کامپیوترها نقش سیستم حمل و نقل بار بر را ایفا می کنند در حالی که آیفون و آیپد همچون خودروهای سواری هستند که همه از آنها بهره می گیریم. با این حال، هنوز هم خودروهای سواری ما به اندازه ای توانا نشده اند که بتوان با آنها به سراغ کد زدن و یا امور جدی تر مانند توسعه وب رفت. شاید هم اصلا هیچ وقت نتوان این نوع از پویایی را در ذات دستگاه های همراه یافت.

با این حال، هنوز هم توسعه دهندگان بیشتر اپلیکیشن های آیفون را با مک می سازند. از سوی دیگر، به فصل بازگشت به مدارس نزدیک می شویم و اپل هیچ محصول تازه ای در دسته بندی کامپیوترها ندارد تا برای فروش آن تلاش کند. هرچند که به احتمال زیاد، مک بوکی جدید تا پیش از پایان یافتن سال جاری عرضه خواهد شد تا فروش فصل تعطیلات از دست نرود.

آخرین شایعات هم حکایت از همین موضوع دارند. گفته می شود که قرار است اپل، مک بوک پروی خود را در کنار آیفون ۷ و در شهریور ماه رونمایی کند؛ محصولی که طراحی اش تا حدی تغییر یافته و بالای کیبورد آن به جای ردیف کلیدهای فانکشن، می توان یک نوار لمسی را مشاهده کرد. مک بوک ایر در سال جاری هم تغییری نخواهد داشت و اپل، همان طراحی قدیمی را با حداقل حافظه رم ۸ گیگابایت به فروش می رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    اگه اپل ۀپ تاپی بزنه مثل سرفیس پرو 4 که هم صفحه لمسی داشته باشه و هم کیبرد مکبوک ها رو با تاچ پد و قلم اپل هم پشتیبانی کنه و سیستم عاملش اجازه نصب ویندوز رو کنار مک بده من از سرفیس به سمتش میرم

  • Bahman
    Bahman | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    ولی تا وقتی با سرفیسبوک کار نکردید در موردش نظر ندید این لپ تاپ انقدر لوکس و زیباس که فقط باید تماشاش کرد

  • Bahman
    Bahman | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    من با هم با سرفیس هم با مکبوک کار کردم

  • ershad
    ershad | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    نزدیک به ۴ سال از عمر طراحی مک بوک پرو ها میگذره و هنوز هم نه مایکروسافت و نه شرکاش نتونستندلپ تاپی به این زیبایی و ظرافت با کیفیت ساخت بالا و پرفورمنس قدرتمند طراحی کنن . مثله اینکه جناب هال فراموش کردن که سرفیس بوک ها هنوز که هنوزه مشکل مدیریت باتری دارن که میان در مورد محصولات رقیب اظهار نظر میکنن.

    • a_041
      a_041 | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

      فعلاً که اچ پی ، ایسوس و شیائومی لپ تاپ های ظریف تر و زیباتری از مک بوک تکراری درست کردن . در مورد سرفیسم معلومه هیچ ضعف دیگه ای جز باتری پیدا نکردی چون تو بقیه موارد سرفیس خیلی سر تر از مک بوکه ....

  • Khaleghi
    Khaleghi | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    100 درصد اپدیت می کنه.اول از مک بوک پرو رتیا باید شروع کنه که چند ساله هیچ فرقی نکرده.امیدوارم بهترین بهتر بشه

مطالب پیشنهادی