ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

هفت ویژگی برجسته نیروهای پربازده که در رزومه اثری از آنها نمی بینید

کسب و کار شما چه یک استارتاپ کوچک باشد و چه یک شرکت بزرگ، با وجود چالش های دنیای امروز، حداقل به چند فوق ستاره احتیاج خواهید داشت تا امور شرکت تان را با شتاب ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

کسب و کار شما چه یک استارتاپ کوچک باشد و چه یک شرکت بزرگ، با وجود چالش های دنیای امروز، حداقل به چند فوق ستاره احتیاج خواهید داشت تا امور شرکت تان را با شتاب و توان بیشتری پیش ببرند. تقریباً همه ی ما توجیه ها و بهانه های کسانی که عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهند را شنیده ایم؛ تقاضای مکرر برای زمان بیشتر، برای اکثر ما آشناست.

از این گذشته، زمان بیش از حد زیادی که برخی افراد برای انجام کار ها صرف می کنند و نتایج نا امید کننده ی بسیاری از آنها، طاقت هر کسی را طاق می کند.

به همین دلیل است که شناسایی، استخدام و نگهداشت نیرو های پربازده، «اولویت اول» رهبر هر کسب و کاری محسوب می شود. تجربه ی سال ها کار کردن در شرکت های بزرگ و کوچک نشان می دهد کسانی که از همه باهوش ترند و از بهترین ویژگی های رزومه ای برخوردارند ممکن است آن افرادی نباشند که بتوان روی بازده شان حساب باز کرد.

حال سؤالی که اینجا مطرح می شود این است که رهبر یک کسب و کار به غیر از ویژگی های رزومه ای، باید به دنبال چه ویژگی هایی باشد؟ در ادامه می توانید به برخی از این ویژگی ها نگاهی داشته باشید.

۱- تمرکز روی به اتمام رساندن کار به جای پیروی کورکورانه از فرایند های تعریف شده

هر فرایندی باید به عنوان راهنمایی برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر عمل کند؛ نه اینکه صرفاً دستورالعملی برای تبعیت باشد. کسانی که با هدف رسیدن به نتیجه ی مطلوب در کوتاه ترین بازه ی زمانی به دنبال نوآوری در فرایند ها هستند، بازده بیشتری خواهند داشت. جایی که هنوز فرایندی تعریف نشده، به اتمام رساندن کار باید بیشترین ارزش را داشته باشد.

۲- مهارت در ارتباط گرفتن با دیگران و پیدا کردن مسیر خود در سلسله مراتب سازمانی

کار کردن اثربخش در کنار دیگران تنها راهی است که می تواند در مقایسه با مجموع کار انفرادی افراد، به انجام شدن کار بیشتری منجر شود. همین مسئله در مورد کار کردن با افراد خارج از سازمان نیز صادق است. کسانی در این مسیر می توانند موفق عمل کنند که قادر باشند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند.

۳- اتخاذ تصمیم های غیر تهاجمی با افتادگی و صبر

به ندرت پیش می آید که واکنش های به شدت هیجانی و احساسی در محیط کسب و کار بازدهی داشته باشند. در عوض، عزم و اراده ی آمیخته با آرامش باعث می شود برای انجام کار های پیش رو، به جای دفع اطرافیان بتوانید حمایت آنها را نیز جلب کنید. کسانی که دوست دارند بازده شان افزایش یابد باید روحیه ی مبارزه طلبی داشته باشند اما تهاجمی عمل نکنند.

۴- سرمایه گذاری روی یک موقعیت شغلی بدون سوء استفاده از آن

رهبران خبره به جای آنکه کار های خود را به دیگران بسپارند، با استفاده از موضع قدرتی که برای کمک گرفتن از دیگران در اختیار دارند، قادر خواهند بود کار های بیشتری را به انجام برسانند. آنها این را به خوبی می دانند که گوش کردن به حرف های دیگران و تشویق آنها در اغلب مواقع می تواند متقاعدکننده تر از دستور دادن و خط و نشان کشیدن باشد.

۵- لطف بی چشم‌داشت به دیگران

کسب و کار و روابط کسب و کاری خوب را همیشه باید بی قید و شرط در نظر گرفت؛ به این معنا که اگر کاری برای کسی انجام می دهید هیچ گاه نباید از آنها انتظار جبران داشته باشید. نتیجه ی این لطف بی چشم‌داشت، در نهایت افراد و سازمان هایی خواهند بود که از روی علاقه به شما کمک خواهند کرد، نه اجبار.

۶- احترام به فرهنگ موجود در عین تلاش برای بهبود آن

چالش های جدید را باید به چشم محرکی برای دستیابی به خلاقیت های بیشتر دید، نه بهانه ای برای توجیه شکست یا درگیر شدن با دیگران. کسانی که بازده بالایی دارند، همان هایی هستند که در عمل تغییر را به دیگران نشان می دهند، و فرهنگی بهتر را به نمایش می گذارند. تغییر فرهنگ به این شیوه داوطلبانه انجام خواهد شد، نه اجباری.

۷- به نمایش گذاشتن ذکاوت ذاتی و تجربه ی حقیقی در حوزه ی فعالیت

این گونه افراد همان کسانی هستند که می توانند به سرعت برای شما از فائق آمدن خودشان بر مشکلات و چالش های عجیب و غریب مشابه و دستیابی به نتیجه ی مطلوب مثال بزنند. آنها از اینکه برای کمک به دیگر اعضای تیم شان در غلبه بر مشکلات و رسیدن به هدفی مشترک، به سراغ تجربیات شخصی خود بروند احساس غرور می کنند.

در کل، یکی از بهترین و قابل مشاهده ترین ویژگی های افرادی که کار های سخت را به انجام می رسانند این است که دوست دارند به چالش کشیده شوند. آنها از حل کردن مشکلات و به نتیجه رسیدن لذت می برند. نکته ی منفی این ویژگی آن است که اگر به آنها توجه کافی نداشته باشید یا در تشویق نیرو های خود دست به اشتباه بزنید، به راحتی ممکن است حوصله شان سر برود و خیلی سریع به دنبال چالش های دیگر در جای دیگری بگردند.

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که نگاهی جدی به استخدام، آموزش و نظام انگیزه بخشی خود بیاندازید تا بتوانید نرخ کارکنان پر بازده خود را افزایش دهید. باور کنید یا نه، موفقیت کسب و کار شما به همین عامل وابسته است؛ پر رنگ ترین عنصری که به شرکت ها ارزش می بخشد، سرمایه ی انسانی آنهاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی