ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلایه کاربران از «هنگ کردن» سیستم بعد از دریافت آپدیت سالانه ویندوز 10

ارائه آپدیت سالانه ویندوز 10 چند روز قبل آغاز شد و با وجود آنکه واکنش کلی کاربران به آن در سطح مثبتی ارزیابی گردید، حالا بسیاری گزارش داده اند که کامپیوترهای به روز شده شان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

ارائه آپدیت سالانه ویندوز 10 چند روز قبل آغاز شد و با وجود آنکه واکنش کلی کاربران به آن در سطح مثبتی ارزیابی گردید، حالا بسیاری گزارش داده اند که کامپیوترهای به روز شده شان تصادفا در زمان فعالیت و اجرای نرم افزارهای مختلف هنگ می کنند.

تعداد زیادی از کاربران هم روی سایت ردیت به این مشکل اشاره کرده اند و مدعی شده اند که تاکنون یک راهکار جامع و فراگیر برای حل آن ارائه نشده است.

البته بحث از این اختلال را نخستین بار کاربری با نام SoloWingX مطرح کرد و اینطور گله مندی اش را در ردیت اظهار نمود:

سلام! من تازه سیستم دسکتاپی ام را به روز کرده ام. همه چیز خوب پیش رفت و مشکل خاصی نبود تا اینکه متوجه شدم بعد از روشن کردن کامپیوتر کل سیستم به یکباره هنگ می کند. در واقع بعد از لاگین، حدودا 20 ثانیه ای همه چیز کار می کند اما بعد از این بازه، کافیست فقط ماوس را روی محدوده دکمه Start، تسکبار، یا پس زمینه حرکت دهم، در این صورت ماوس دیگر حرکت نمی کند و این پیام برایم نمایش داده می شود که «ویندوز پاسخگو نیست». در هر حال بعد از چند بار روشن کردن و ری استارت سیستم، تصمیم گرفتم همه برنامه های شخص ثالث را که با ویندوز بالا می آیند، غیر فعال کنم. اما مشکل به آنها هم مربوط نمی شد. ناامیدم و نمی توانم مشکل را حل کنم.

این مطلب البته به اینجا ختم نشد و نویسنده تصمیم گرفت در ادامه پیشنهادات دیگر اعضا را امتحان کند و مثلا نصب از طریق Media Creation Tool، غیرفعال کردن برخی از برنامه ها، اصلاح رجیستری، و تغییرات در BIOS را نیز امتحان نماید.

با این همه، آنطور که دنبال کنندگان این گفتگو اظهار داشته اند، هیچیک از این راهکارها موثر واقع نشد و دست آخر هم شمار کامنت هایی که در این باره مطرح شدند به 600 مورد رسید.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره شود این است که مشکل ظاهرا به یک فروشنده خاص، کارت گرافیک یا پردازنده مربوط نمی شود. در واقع افراد با دستگاه هایی که پیکره بندی های مختلفی داشته  اند (و مثلا ویندوز 10 را روی HDD یا SSD نصب کرده اند) با همین مشکل هنگ کردن سیستم روبرو گردیده اند.

البته در جریان آن گفتگو راهکار یکپارچه و جامعی برای حل مشکل ارائه نشد، اما ظاهرا یکی از روش های زیر توانسته مشکل را حل کند:

  • دستکاری تنظیمات رجیستری
  • انتقال محل نصب برنامه ها به درایو سیستم
  • نصب یا به روز رسانی درایور تکنولوژی Intel Rapid Storage
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ww_ea
    ww_ea | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    واسه منم این جوری شده. البته طولانی نیست و فقط چند ثانیه هست. از وقتی آپدیت کردم هر ازگاهی بدون دلیل یهو توی اون برنامه ای که هستم not responding میده و بعد چند ثانیه دوباره درست میشه. توی بیلد قبلی هیچ مشکلی نداشنم. امیدوارم درستش کنن توی آپدیت بعدی

  • Ali Padida
    Ali Padida | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    لطفا چرت نگید، حداقل نیازهای نصب ویندوز 10 + تفاوت نسخه ها رو بخونید، بعد اقدام به نصب کنید. برید لینوکس دیگه شما که انقدر متخصصید.

  • Milad_Heris
    Milad_Heris | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    از بعد آپدیت این مشکل رو منم دارم ..الان که اینو خوندم متوجه شدم فقط مشکل من نیست..هر از گاهی کلا منوی استارت و تسکبار از کار میوفته و فقط با ریاستارت قابل حله

  • | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    دو روزه آپدیت کردم هیچ مشکلی ندارم. با نرم افزارهای تخصصیم هم کار کردم بدون مشکل کار میکنند. موقع روشن و خاموش شدن هم تاخیری ندیدم. مدل لپ تاپ دل سری استودیو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی