ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت ابزاری برای تبدیل افزونه های Chrome به Edge معرفی کرد

همان طور که می دانید، کاربران ویندوز 10 به تازگی می توانند از افزونه های Microsoft Edge استفاده نمایند. البته از پنج ماه قبل یعنی از زمان انتشار نسخه پیش نمایش 14291، این قابلیت در اختیار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

همان طور که می دانید، کاربران ویندوز 10 به تازگی می توانند از افزونه های Microsoft Edge استفاده نمایند. البته از پنج ماه قبل یعنی از زمان انتشار نسخه پیش نمایش 14291، این قابلیت در اختیار اینسایدرها قرار داشت، اما پس از عرضه آپدیت سالانه این سیستم عامل، ویژگی فوق در اختیار تمامی کاربران قرار گرفته است.

در همین راستا و با توجه به تعداد ناچیز افزونه های Edge، مایکروسافت قصد دارد تبدیل افزونه های مرورگر کروم برای Edge را ساده تر کند و به همین منظور، اپلیکیشنی را در Windows Store معرفی کرده.

این اپلیکیشن که «Microsoft Edge Extension Toolkit» نام دارد، به صورت عمومی قابل استفاده بوده و مایکروسافت توضیح زیر را برای آن ارائه کرده:

با استفاده از این مجموعه ابزار، توسعه دهندگان می توانند افزونه کروم را به افزونه قابل اجرا در Edge برای نسخه آپدیت سالیانه یعنی بیلد 14393.10 تبدیل نمایند. این ابزار، عناصر مورد نیاز جی سن را تولید کرده و API های *.chrome را به API های *.browser پیوند می دهد.

شایان ذکر است با پشتیبانی از افزونه ها در مرورگر اختصاصی مایکروسافت پس از انتشار آپدیت سالانه ویندوز 10، این ابزار می تواند راه را برای تبدیل تعداد زیادی از افزونه های کروم و سازگاری آنها با Edge هموار سازد.

در حال حاضر افزونه هایی همچون AdBlock ,AdBlock Plus ,LastPass ,Amazon Assistant ,Office Online ,Pin It Button و Evernote Web Clipper برای Microsoft Edge وجود دارند و دانلود و نصب آنها از Windows Store به سادگی میسر است.

اگرچه جعبه ابزار جدید مایکروسافت بسیار ابتدایی به نظر می رسد و هنوز به صورت رسمی معرفی نشده، اما ظاهراً به خوبی کار می کند و توسعه دهندگان با استفاده از آن می توانند افزونه ها را بارگذاری کرده، عملکرد آنها را ارزیابی نموده و اشکالات احتمالی را رفع نمایند.

برای دانلود Microsoft Edge Extension Toolkit می توانید از این لینک استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    خیلی باحاله فقط نرم افزار میسازه برای تبدیل از این به اون ، اول اندروید و ای او اس به ویندوز فون حالا این .

مطالب پیشنهادی