ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در تلاش برای استانداردسازی سرویس های مدیریت پسورد اندرویدی

این روزها امنیت بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده اما کاربران هنوز هم تایپ کردن پسورد در تلفن های همراهشان را دوست ندارند و از نظرشان این کار، بسیار خسته کننده است. به همین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

این روزها امنیت بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده اما کاربران هنوز هم تایپ کردن پسورد در تلفن های همراهشان را دوست ندارند و از نظرشان این کار، بسیار خسته کننده است. به همین جهت گوگل با همکاری Dashlane و دیگر شرکت های ارائه دهنده سرویس های مدیریت پسورد پروژه ای به نام Open Yolo را کلید زده (برگرفته از سرواژه های عبارت You Only Login Once یعنی تنها یکبار لاگین می کنید).

هدف از این پروژه ایجاد نوعی API است که دسترسی به سرویس های یاد شده را برای توسعه دهندگان اندروید فراهم می کند و به این ترتیب می توانید به صورت خودکار و بدون نیاز به تایپ کردن یا بهره گیری از قابلیت ناامن پر کردن خودکار فیلد، عملیات لاگین در اپلیکیشن ها را انجام دهید.

در مورد نحوه عملکرد این API هم باید بگوییم که جزئیاتش کاملا معلوم نیست اما تصور می شود که احتمالا یکبار در سرویس مدیریت پسورد خود لاگین خواهید کرد و سپس به تمامی اپلیکیشن هایی که از YOLO پشتیبانی می کنند دسترسی پیدا می کنید.

استفاده از چنین سیستمی قطعا برای کاربران معمولی ساده تر و راحت تر است زیرا بسیاری از ابزارهای مدیریتی از کاربران می خواهند که پسوردهای دشواری را برای خود انتخاب نمایند تا به بهترین شکل از آنها حفاظت نمایند.

Dashlane اعلام نموده، با وجود آنکه این پروژه با اندروید آغاز می شود، احتمال دارد که عاقبت به دیگر پلتفرم ها و سیستم عامل ها هم بیاید. نه گوگل و نه دیگر مشارکت کنندگان در این پروژه حرفی در مورد آن به میان نیاورده اند اما انتظار می رود که به زودی اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی