ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تتو روی پوست بدن انسان با استفاده از ربات صنعتی انجام شد [تماشا کنید]

این روزها تتو کردن طرح های مختلف روی پوست بدن بسیار شایع شده، اما یکی از سخت ترین مراحل عملیات، صحبت های بیهوده با تتوکار است در حالی که درد سوزن را روی پوستتان تحمل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

این روزها تتو کردن طرح های مختلف روی پوست بدن بسیار شایع شده، اما یکی از سخت ترین مراحل عملیات، صحبت های بیهوده با تتوکار است در حالی که درد سوزن را روی پوستتان تحمل می کنید.

به تازگی مهندسین توانسته اند بازوی رباتیک صنعتی را به گونه ای برنامه ریزی کنند که تتو کردن را با دقت بالا روی پوست انسان انجام دهد، و علاوه بر اینکه نیازی به صحبت با آن ندارید، در مورد طرح انتخابیتان هم نظرات اندیشمندانه نخواهید شنید.

در ویدئوی منتشر شده، طراحان فرانسوی «پیر ام» و «یوهان داسیلویرا» با همکاری «دیوید توماسون» یکی از مهندسان کمپانی «Autodesk» نحوه اجرای این پروژه را توضیح می دهند. «توماسون» در این رابطه می گوید:

مهم ترین انگیزه ما در انجام این عملیات، ایجاد ارتباط صمیمی تر بین انسان و ماشین هایی است که در آینده نه چندان دور، همه جا حاضر خواهند بود. این پروژه می خواهد موانع بین انسان و ربات را کمرنگ تر سازد.

در این عملیات پیچیده، ابتدا اسکن های سه بعدی از منطقه انجام تتو روی پای فرد تهیه شده تا در نرم افزار مربوطه مدلسازی شود. سپس دستورالعمل مورد نیاز به صورت کد به ربات ارائه شده و نهایتاً در میان ترس و هیجان حاضرین، تتو کردن آغاز می شود.

دقت انجام این فرآیند از سوی یک ربات عظیم صنعتی، که معمولاً برای کارهای نه چندان دقیق به خدمت گرفته می شود، واقعاً حیرت انگیز است، اما هنوز این محدودیت وجود دارد که محل انجام تتو، یعنی پای فرد نباید به هیچ وجه جابجا شود.

شاید در آینده ربات های تتوکار به گونه ای طراحی شوند که بتوان عملیات تتو کردن را در صورت نیاز، متوقف نمود.

در ادامه این ویدئوی هیجان انگیز را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    فکرنکنم حروم باشه

  • sokot
    sokot | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    این بیاد تو ایران حرام هست?

    • mehdi A
      mehdi A | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

      ? ? ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی