ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

از اودین تا ثور؛ نگاهی به تئوری های پیرامون داستان نسخه جدید God of War

منصفانه است اگر بگوییم که God of War جدید، دقیقاً آن چیزی نیست که بسیاری از گیمرها انتظارش را داشتند. در نمایش این بازی طی کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016 دیدیم که صورت او ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

منصفانه است اگر بگوییم که God of War جدید، دقیقاً آن چیزی نیست که بسیاری از گیمرها انتظارش را داشتند. در نمایش این بازی طی کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016 دیدیم که صورت او به ریشی بلند مزین شده و البته یک پسربچه نیز او را همراهی می کند. اما معنی همه این ها چیست؟ شاید هنوز هیچ چیز به صورت دقیق مشخص نباشد اما تا به امروز، ایده پردازی های زیادی در رابطه با بازی شده است.

براساس مصاحبه های صورت گرفته با توسعه دهندگان مختلف بازی، می دانیم که وقایع داستانی God of War، بعد از نسخه های قبلی دنبال می شود و زندگی کریتوس بعد از کشتن تمام خدایان یونانی را تصویر می کند. می دانیم که کریتوس، خدایی نامیرا به شمار می رود و به همین جهت قرار نیست به این زودی ها شاهد مرگ وی یا کنار گذاشتنش از داستان باشیم. او حالا یونان را ترک کرده تا زندگی جدیدی را شروع کند و به ناگاه خود را در میان اساطیر نورس (یا نوردیک) می یابد؛ یعنی درست زمانی که خدایان هنوز روی زمین زندگی می کردند.

این پس زمینه داستانی، احتمالات بسیار جذابی را با خود به همراه خواهد آورد و تا به این لحظه، مردم اطلاعات نسبتاً زیادی را از تریلر معرفی God of War استخراج کرده اند. اولین تئوری، بسیار سرگرم کننده و البته بسیار بدیهی به نظر می رسد؛ این که کریتوس یا همان خدای جنگ، در طول داستان بازی تبدیل به «اودین» (Odin)، خدای خدایان نورس خواهد شد. در این صورت، پسربچه ناشناخته داستان هم نقش «ثور» (Thor)، پسر اودین را ایفا خواهد کرد.

یکی از کاربران انجمن های اینترنتی در توضیح این تئوری نوشته است:

God of Wat داستان ماجراجویی کریتوس برای تبدیل شدن به خدای جنگ اساطیر نورس، یا همان اودین است. او احتمالاً در این راه و برای یافتن «ایگدراسیل» (Yggdrasil) [درخت جهان در اساطیر نورس] با نوعی دیو مبارزه خواهد کرد اما خبری از خدایان نخواهد بود. وقتی او نیزه «گونگنیر» (Gungnir) را بیابد، تبدیل به اودین خواهد شد. اگر این سناریو حقیقت داشته باشد، آن پسربچه قطعاً ثور خواهد بود، به همین جهت سازندگان نام او را فاش نکرده اند.

اگر این ایده حقیت داشته باشد، هدف نهایی کریتوس به پیدا کردن خود محدود خواهد شد و دیگر شاهد خدایی دیوانه نیستیم که دیگر خدایان را به شکلی خشونت آمیز به قتل می رساند. احتمال دارد که کریتوس در نهایت به دنبال نجات دیگر خدایان نورس از راگناروک باشد و دیگر خبری از خشونت های بی حد و مرز و کشتار خدایان مختلف نیست.

مضاف بر این، در تریلر کوتاه بازی در E3 2016 می توان نوعی صاعقه را مشاهده کرد. در واقع به نظر می رسد که کمان پسر کریتوس، نوعی الکتریسیته از خود صاتع می کند که می تواند به احتمال ظاهر شدن وی در نقش ثور دامن بزند. فراموش نکنیم که به گفته «کوری بارلوگ» (Cory Barlog)، کارگردان بازی، تریلر E3 2016 عنوان God of War پر شده است از رمز و رازهای مختلف.

گذشته از این ها، تئوری مورد اشاره یکبار دیگر با ظاهر شدن نوعی پیکره نیمه پنهان در پشت سر فرزند کریتوس قوت می گیرد. براساس کلاهخود این پیکره، بسیاری از مدم تصور می کنند که این موجود نیمه پنهان، در واقع «لوکی» (Loki) است. در اساطیر نورس، لوکی برادر اودین و عموی ناتنی ثور به حساب می آید؛ بنابراین تئوری مورد بحث بسیار منطقی به نظر می رسد، خصوصاً چون کریتوس واقعاً یک برادر نیز دارد.

djg9iz1tcrufddtjibdy

در مجموع، تئوری نخست بسیار منطقی به نظر می رسد اما مطمئناً تمام احتمالات به همین جا محدود نمی شود و می توان منتظر داستان های دیگر نیز بود. برای مثال یکی از کاربران فروم های اینترنتی به نام JEMerc به داستان جالبی اشاره کرده است:

بسیاری از مردم تصور می کنند که پسر کریتوس، ثور بوده چون کمان او حامل نوعی صاعقه است و البته، ثور مشهورترین خدای اساطیر نورس به حساب می آید. با این همه من با اندکی جستجو، به خدایی به نام Ullr رسیدم. بنابر اطلاعات موجود، وی کماندار و شکارچی بسیار ماهری بوده است. Ullr فرزند ایزدبانویی به نام «سیف» (Sif) است که در این صورت، فرزند خوانده ثور به شمار می رود.

بنابراین پسربچه درون تریلر، پسرخوانده ثور و فرزند سیف به شمار می رود؟ براساس دمو این احساس به من دست داد که مادر پسربچه، نوعی شکارچی ماهر بوده که جان خود را از دست داده یا صرفاً وی را رها کرده است.

اگر به وب سایت ویکیپدیا مراجعه کرده و درباره سیف تحقیق کنیم، به بزرگترین سرنخ ممکن می رسیم. سیف و ثور، والدین ایزدبانویی به نام Þrúðr هستند و سیف از شخصی دیگر نیز که نام وی مشخص نیست، صاحب پسری دیگر به نام Ullr شده است. بنابراین می توان تصور کرد که آن شخص نامعلوم، در واقع کریتوس است.

بنابراین اگرچه پیش از این فکر می کردم که کریتوس مشغول آموزش پسرش، ثور بوده تا او را به یک خدای قدرتمند تبدیل کند اما اودین وارد عمل شده و پسربچه را می رباید، حالا تصور می کنم که ثور احتمالاً از دست کریتوس به دلیل برقراری ارتباط با همسرش، سیف و نیز کودک حرامزاده آنها، یعنی Ullr عصبانی شده و می خواهد که آن دو را از بین ببرد. بنابراین در نهایت احتمالاً کریتوس با ثور مواجه می شود و بعد از آن، می توان تصور کرد که اودین و دیگر خدایان نورس هم از دست کریتوس عصبانی می شود و یکبار دیگر شاهد مبارزه کریتوس با خدایان مختلف هستیم.

در مجموع، پسر کریتوس همان Ullr است و در این صورت، کریتوس هم به خوبی در خلای داستانی اساطیر نورس به عنوان پدر ناشناخته Ullr جای می گیرد. در همین حال، ثور هم از ارتباط میان سیف و کریتوس عصبانی بوده و ارتشی از دیوها را به سراغ خدای جنگ می فرستد.

God of War E3 2016-970-80

اما گذشته از همه این ها، تئوری بسیار عجیب دیگری نیز وجود دارد که بنابر آن، پسر کریتوس را می توان خود راگناروک دانست. پیش از توضیح این تئوری باید گفت که راگناروک به نبرد پایانی خدایان نورس و فرجام جهان گفته می شود که در آن، بسیاری از ایزدان کشته شده و ضمن نابودی 9 جهان اسطوره ای نورس در آتش می سوزند و زمین یا همان میدگارد در آب غرق می شود. با این همه، پس از راگناروک، جهان به کلی نابود نمی شود و جهانی تطهیر شده مجدداً ظهور خواهد کرد و عصری زرین آغاز می شود. کاربری به نام 10SB در توضیح این تئوری نوشته است:

احساس می کنم براساس چیزی که دیده ایم، منطقی نخواهد بود که کریتوس یکبار دیگر به دنبال ایجاد نوعی نبرد باشد. به نظر می رسد که او به دنبال زندگی آرامی است و دیگر مثل سابق صرفاً در پی کشتن افراد و موجودات مختلف نیست. چه می شود اگر این بار داستان چرخشی 180 درجه ای داشته باشد و خدایان نورس به دنبال کشتن پسربچه باشند و در عین حال، کریتوس از وی محافظت کند. ما در ویدیو دیده ایم که پسربچه، کودکی معمولی نیست و کمان او نوعی قدرت جادویی دارد.

و چه می شود اگر پسربچه راگناروک نام داشته باشد و خدایان نورس به دلیل پیش بینی های باستانی به دنبال کشتن وی باشند. به نظرم پیچش داستان آن خواهد بود که سازندگان بازی، ماهیت راگناروک به عنوان مجموعه ای اتفاقات را تغییر داده و آن را در قالب شخصی در بیاورند که ایزدان نورس برای جلوگیری از وقوع پیش بینی، به دنبال قتل وی هستند.

به صورت خلاصه، خدایان نورس ممکن است به دنبال جلوگیری از وقوع پایان جهان باشند و برای این کار لازم است تا فرزند کریتوس را از پیش رو بردارند. طبیعتاً کریتوس حتی اندکی با چنین اقدامی موافق نخواهد بود و یکبار دیگر شاهد حضور وی در نقش پروتاگونیستی خواهیم بود که خدایان مختلف را از پیش روی بر می دارد.

در آخر باید گفت که تمام این داستان ها، فعلاً در حد تئوری هستند و به همان اندازه که ممکن است حقیقت نداشته باشند، ممکن است در نهایت به وقوع بپیوندند. در هر صورت برای مشخص شدن این موضوع باید منتظر ماند و دید که استودیوی سانتا مونیکا این بار چه برنامه ای برای خدای جنگ محبوب گیمرها دارد. تا آن زمان، در صورتی که با اساطیر نورس آشنایی دارید از شما دعوت می کنیم تا تئوری های خودتان را در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • میلاد گنج خانی
    میلاد گنج خانی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    وای.... چه شود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی