ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کتابی که برای تورق هر صفحه اش باید معمایی را حل کنید

یکی از جالب ترین پروژه هایی که در سایت کیک استارتر قرار گرفته Codex Silenda یا همان کتاب پازل هاست. این اثر هنری که تصاویرش را هم مشاهده می کنید از چوب ساخته شده، 5 صفحه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

یکی از جالب ترین پروژه هایی که در سایت کیک استارتر قرار گرفته Codex Silenda یا همان کتاب پازل هاست. این اثر هنری که تصاویرش را هم مشاهده می کنید از چوب ساخته شده، 5 صفحه دارد و هر کدام از صفحاتش هم معمایی برای حل کردن دارند.

برای آنکه بتوانید به صفحه بعدی کتاب بروید، لازم است که معمایی را حل کنید و قفل آن را باز نمایید تا امکان تورق برایتان فراهم گردد. داستان کتاب نیز به یکی از شاگردان کارگاه داوینچی مربوط می شود که کتابچه ای قدیمی را پیدا می کند و ماجرایی که بعد از آن برایش رخ می دهد. این کتاب همچنین محفظه ای برای نگهداری اقلام مختلف دارد و آنقدر زیبا ساخته شده که می توان آن را به یک اثر هنری تشبیه نمود.

صفحه اول کتاب نوعی عنبیه مکانیکی است و باید تشخیص دهید چطور باز می شود تا بتوانید به صفحه بعدی بروید. صفحه دوم اما نوعی ماز چرخنده دارد و دشواریش آنجاست که این مسیر تو در تو از دید کاربر پنهان است. صفحه سوم Geneva Gears نام دارد و مشتمل بر چرخ های ژنو با شش دنده است. آن دنده ها باید در جای درست قرار بگیرند تا صفحه باز شود.

hfr9od7m1mbdhgwhd544

صفحه چهارم Paradox Sliders نام دارد که حاوی چهار نوار لغزنده است و این نوارها باید به صورت کامل و درست چیده شوند تا صفحه بعدی باز شود. صفحه آخر هم Cryptex Lock نام دارد. اضافه نماییم که صفحات این کتاب با استفاده از لیزر برش خورده اند و تماما با دست سر هم شده اند.

کلیه کتاب های آماده سازی شده از طریق کمپین کیک استارتر به فروش رفته اند اما علاقمندان همچنان می توانند قطعات آن را خریداری کرده و خودشان Codex را سر هم کنند. طراحان این محصول نیز اعلام کرده اند که بعد از اتمام پروسه ارسال و تحویل سفارشات در نظر دارند کتاب های پیچیده تری را تولید نمایند.

هدف سازندگان Codex در وهله نخست جمع آوری سی هزار دلار بود اما طبق اعلام خودشان در حالی که هنوز 26 روز دیگر تا زمان اتمام کمپین مانده مبلغ 118000 دلار جمع آوری شده است.

kykrz8iibijil1ac7j6f

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    یاد یازی The Room افتادم...

  • s p
    s p | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    باحال بود

  • m.sarv
    m.sarv | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    برای اولین بار در عمرم میگم کاش میشد از ایران کمک کرد

مطالب پیشنهادی