ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HTC به بازیکن ها هشدار داد؛ قیمت پلی استیشن VR گمراه کننده است

تنها چند ماه تا عرضه یکی از مورد انتظارترین هدست های واقعیت مجازی باقی مانده است. طبیعتا حضور نام پلی استیشن و بازی های بزرگ موجب خواهد شد تا پلی استیشن VR به انتخاب اول ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

تنها چند ماه تا عرضه یکی از مورد انتظارترین هدست های واقعیت مجازی باقی مانده است. طبیعتا حضور نام پلی استیشن و بازی های بزرگ موجب خواهد شد تا پلی استیشن VR به انتخاب اول بسیاری از بازیکن ها تبدیل شود. جدا از این که قیمت پایین تر این هدست نسبت به رقبای قدرتمند خود هم یکی دیگر از محرک های خرید محصول جدید سونی به شمار می رود. با این وجود، به نظر می رسد ریاست شعبه چینی کمپانی HTC خیلی با قیمت پلی استیشن VR موافق نبوده و آن را گمراه کننده خوانده است.

شاید خرید پلی استیشن VR با 399 دلار امکان پذیر باشد ولی نباید فراموش کنید که این تنها قیمت خود هدست هست. بازیکن ها اگر بخواهند تجربه ای بهتر داشته باشند (اجباری در کار نیست)، به دوربین پلی استیشن و کنترلرهای حرکتی پلی استیشن موو هم نیاز دارند. هنوز فراموش نکرده ایم که چند هفته پیش سونی گفت تمامی بازی ها از کنترلر پلی استیشن 4 پشتیبانی نمی کنند و باید پلی استیشن موو داشته باشید.

برای ردیابی موقعیت هدست هم به دوربین کنسول نسل هشتمی سونی نیاز دارید. بنابراین اگر بخواهیم تمامی این ها را در نظر بگیریم، قیمت هدست واقعیت مجازی ژاپنی ها افزایش می یابد. Alvin Wang Graylin، ریاست شعبه چینی HTC، به همین مسئله اشاره کرد: «شاید قیمت 399 دلاری پلی استیشن VR اقتصادی باشد ولی گمراه کننده به نظر می رسد.»

سونی در گذشته عنوان نموده بود علت جداسازی هدست با دیگر وسیله ها این است که امکان دارد بازیکن های زیادی دوربین پلی استیشن و پلی استیشن موو را خریداری کرده باشند. بنابراین نیازی به هزینه دوباره نبوده و تنها هدست را می خرند. البته هستند خرده فروشی هایی که تمامی این مجموعه را در قالب باندلی به فروش برسانند. به عنوان نمونه بعضی فروشگاه ها پلی استیشن VR، دوربین پلی استیشن، پلی استیشن موو و یک بازی را با قیمت 499 دلار می فروشند.

Graylin در ادامه صحبت های خود از تجربه اش با هدست واقعیت مجازی سونی هم گفت: «این وسیله را امتحان نمودم ولی پس از ده دقیقه همچنان احساس راحتی کاملی نکردم.» بد نیست بدانید استقبال از پلی استیشن VR بسیار زیاد بوده و بعضی خرده فروشی های بزرگ موجودی خود را تمام کرده اند. این محصول سیزدهم اکتبر سال جاری [22 مهر] عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • lohrasbi
    lohrasbi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    من با اینکه ایکس باکس وان دارم اما این آقا داره چرت میگه...یعنی چی گمراه کنندست؟؟این هدست سونی خودش صفحه نمایش داره پردازشگر داره و با اتصال به کنسول از سخت افزار کنسول هم بهرهمند میشه....اینا بهشون فشار اومده که چجوری با این قیمت پایین خوده هدست سخت افزار داخلی داره در حالی که هدست های دیگه فقط 2تا لنز داره و گوشی داخلش قرار میگیره و همه کارو میکنه.....بنظرم این هدست ها که سونی زده خیلی خوب باید باشه

    • molavy
      molavy | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

      فکر کنم اسم htc vive رو نشنیدی.

  • m.gh
    m.gh | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    اصلا تعجبی نداره.کی این حرف را زده ؟؟؟
    ریاست شعبه چینی کمپانی HTC.!!!!

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    واقعا یک کمپانی چقدر میتونه بدبخت باشه زورت نمیرسه صفحه نزار پشت سرش

مطالب پیشنهادی