ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی یک سنت شکن آمریکایی؛ 7 نکته درباره اولین شورولت کامارو چهار سیلندر تاریخ

کاماروی جدید با تکیه بر ویژگی هایی چون طراحی عضلانی، موتورهای قدرتمند و قیمت بسیار مناسب یکی از خودروهای هیجان انگیز موجود در بازارهای جهانی است. نشل ششم از این خودروی پرطرفدار، با موتورهای مختلفی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

کاماروی جدید با تکیه بر ویژگی هایی چون طراحی عضلانی، موتورهای قدرتمند و قیمت بسیار مناسب یکی از خودروهای هیجان انگیز موجود در بازارهای جهانی است.

نشل ششم از این خودروی پرطرفدار، با موتورهای مختلفی وارد میدان شده که در بین آنها نمونه 2 لیتری توربوشارژ نیز دیده می شود. جنرال موتورز این موتور چهار سیلندر را برای افرادی که به مصرف سوخت خودروی عضلانی خود اهمیت می دهند، تدارک دیده است.

در نگاه نخست شاید عده ای چندان دید مثبتی نسبت به این قضیه نداشته باشند، اما این موتور عملکردی فراتر از انتظار دارد.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Grille-01

یکی از نویسندگان سایت مطرح autoguide بعد از حدود یک هفته رانندگی با نسخه 1LT مجهز به پکیج RS، تجارب خود را در قالب 7 نکته منتشر کرده که در ادامه به آنها می پردازیم.

7. موتور یک برگ برنده است ...

درست است که موتوری 2 لیتری برای یک خودروی عضلانی کم حجم به نظر می رسد، اما عملکرد آن کاملا تحسین برانگیز است. به کارگیری فناوری تزریق مستقیم سوخت، توربوشارژر و سایر تکنولوژی ها باعث شده که قدرت خروجی این موتور 275 اسب بخار باشد؛ گشتاور بالای 400 نیوتن متری نیز از دیگر نقاط قوت این موتور جدید محسوب می شود.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-02

اما با وجود این ایراداتی نیز به موتور 2 لیتری وارد است. متاسفانه بیشترین میزان توان و گشتاور در دورهای بالاتر از 3000 حاصل می شود، همین امر باعث شده که برای دستیابی به بهترین میزان کارایی باید دور موتور را بالا نگه داشت.

در کل موتور عملکرد روان، ساکت و البته پرقدرتی دارد. طبق گفته های جنرال موتورز موتور 2 لیتری چهار سیلندر قادر است در مدت زمانی کمتر از 6 ثانیه، کامارو را از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت برساند که شتاب بسیار مناسبی با توجه به مشخصات پیشرانه است.

6. ... اما خوی تهاجمی ندارد

مطمئنا این موتور نقاط قوت زیادی دارد، اما اصلا چابک نیست. تاخیر سیستم توربو باعث شده که پس از فشردن پدال گاز باید مدتی منتظر بمانید تا موتور از خواب بیدار شده و شروع به شتابگیری کند! البته بعد از بیداری، شتابگیری چشمگیر می شود.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Tachometer-01

محض مقایسه، موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل نسخه SS همیشه آماده نشان دادن واکنش در هر سرعت و هر دنده ای است؛ کافیست کمی به پدال گاز اشاره کنید تا شاهد جهش کاماروی خود به سمت جلو باشید، این در حالیست که بعد از فشردن پدال گاز کامارو چهار سیلندر خود باید منتظر بمانید تا تصمیمات لازم برای شتابگیری اتخاذ و اجرا شود!

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-01

بعد از بیداری و تصمیم برای شتابگیری صدای تولید شده توسط این موتور اصلا جذاب نبوده و بیشتر شبیه جیغ و داد شنیده شده از مطب دندان پزشکان است!

به جای نواختن یک ملودی دلنشین، موتور تا دورهای بالا فقط غر می زند! در طرف مقابل کاماروهای هشت سیلندر همیشه خروشان و آماده حمله بوده و صدای با ابهت تری دارد. کاماروی 4 سیلندر در بهترین حالت صدایی شبیه به مالیبو دارد!

5. مشکلات جعبه دنده

نسخه RS تست شده به یک گیربکس دستی مجهز شده بود. اگر چه در ابتدا این گیربکس باعث خوشحالی و هیجان بود، اما بعد از طی مسافتی کوتاه ایرادات آن نمایان شد. این گیربکس اصلا آن چیزی که باید باشد نیست و جنرال موتورز باید در طراحی شیفتر آن بازنگری کند.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Interior-04

تعویض دنده آنقدر احساس ناخوشایندی به راننده منتقل می کند که احساس می کنید با هر تعویض صدمه ای جدی به قسمت های داخلی گیربکس وارد می کنید. گیربکس خودکار خیلی بهتر از این نمونه دستی است.

4. نیمه پر لیوان

در کنار نقاط ضعف موتور و گیربکس، نقاط قوت و موارد دوست داشتنی زیادی درباره این نسخه از کامارو وجود دارد. رانندگی با این خودرو برای تازه کاران بهتر بوده و راحت تر تحت کنترل قرار می گیرد.

البته به لطف معماری سبک و محکم پلت فرم آلفا، رانندگان حرفه ای قادر خواهند بود مانورهای زیبا و حرکاتی هیجان انگیز با این کامارو انجام دهند.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Gauges-02

علاوه بر اینها، کاماروی چهار سیلندر بسیار کم مصرف است. طبق آمار آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) این اتومبیل در داخل شهر 11.2، در جاده 7.8 و به صورت ترکیبی 9.8 لیتر سوخت مصرف می کند، اما در عمل اینطور نیست بلکه بسیار بهتر است!

در طول مدت تست حتی هنگام فشار به موتور و رانندگی با دورهای بالا، میانگین مصرف ترکیبی رقمی برابر با 8.7 لیتر در 100 کیلومتر شد که از میزان رسمی بیش از یک لیتر کمتر بود.

3. هنوز بیرون از آن را نمی توان دید!

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Interior-02

مثل گذشته دید اطراف از داخل این نسل نیز اصلا خوب نیست، چیزی که البته ربطی به تعداد سیلندر ندارد اما نکته ایست که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

2. معجزه شاسی

با انتخاب پکیج 1,950 دلاری RS کاماروی مدل پایه 1LT به رینگ های زیبای 20 اینچی با لاستیک های ران فلت (پنچر رو)، چراغ های اصلی HID (با نوردهی بهتر نسبت به نسخه معمولی)، چراغ های عقب LED و برخی خصوصیات ظاهری دیگر مجهز می شود.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Headlight-01

در بخش سواری، به دلیل سیستم تعلیق سفت و خشک کوچکترین ناهمواری های موجود در مسیر در داخل کابین احساس شده و باعث وارد شدن ضربه می شوند. اما در سوی دیگر ماجرا کامارو با تکیه بر همین سیستم تعلیق خشک هندلینگی مثال زندنی داشته و پیچ ها را همانند بچه ای گرسنه که به ناگت ها حمله می کند، یکی پس از دیگری از میان بر می دارد!

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-03-2

در پشت فرمان، راننده تمایل و جرات بیشتری برای عبور از پیچ ها پیدا می کند؛ تغییر مسیر نیز به آسانی ممکن بوده و البته حرکات خودرو نیز کاملا قابل پیش بینی است.

اگر چنانچه تمایل به مانورهای سنگین و چرخاندن خودرو (دونات) داشته باشید، با کمی تلاش این کار هم شدنی است اما نسخه هشت سیلندر SS در این مورد بسیار بهتر و مناسب تر است.

1. آینده اکنون اینجاست

شاید یک موتور چهار سیلندر و یک خودروی عضلانی از دیدگاه تاریخی چندان سنخیتی با هم نداشته باشند، اما نتایج حاصل شده حاکی از چیز دیگریست. شورولت کاماروی 2016 1LT کاملا زیبا، به اندازه کافی سریع و البته برخلاف انتظار خودرویی کم مصرف و اقتصادی است.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Rear-02

با این ویژگی ها، نسخه حاضر حدود 30 هزار دلار قیمت دارد که با در نظر گرفتن سه آپشن بزرگ رقمی بسیار منطقی برای یک خودروی جذاب و هیجان انگیز به شمار می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مهمان ناخوانده11
    مهمان ناخوانده11 | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    30 هزار دلار قیمتشه....با در نظر گرفتن قیمت دلار و یکم دلال بازی میشد این ماشینو با قیمت 120میلیون خرید....ولی ما تو ایران 300میلیون میدیم یه هیوندای اقتصادی میگیریم.........گاهی فکر می کنم به دنیا اومدن تو ایران بد شانسی محضه......????

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    نمیدونم قضیه واردات خودرو از آمریکا چیه؟خودرو های آمریکایی رو خود آمریکایی ها را مصرف نمیکردند(؟!)میگفتن سنگینه و مصرفش زیاده و.... حالا ما از خودروی فلان شرکت ورشکسته آمریکایی استفاده کنیم؟اونم آمریکاآآ .....(الله اکبر ) سخنانی از مقام معظم رهبری

    • مهمان ناخوانده11
      مهمان ناخوانده11 | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

      عزیز من عاره تو راص میگی...خودروی مونتاژی با قطعات چینی بهترین گزینه س اصلن..............40ساله دارن با زور محصولات بی ارزش بار مردم میکنن با شعار های پوچ.....

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    هیف که خودرو های امریکایی حرام اعلام شدن

  • sokot
    sokot | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    لامصب با چشم ادم بازی میکنه

مطالب پیشنهادی