ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ به ادعای نقص امنیتی Samsung Pay پاسخ داد

دیروز در خبرها خواندید یک محقق امنیتی ادعا می کند با استفاده از آسیب پذیری موجود در سامانه پرداخت موبایلی Samsung Pay توانسته اطلاعات کارت های اعتباری را به صورت بیسیم سرقت نماید. امروز سامسونگ ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

دیروز در خبرها خواندید یک محقق امنیتی ادعا می کند با استفاده از آسیب پذیری موجود در سامانه پرداخت موبایلی Samsung Pay توانسته اطلاعات کارت های اعتباری را به صورت بیسیم سرقت نماید. امروز سامسونگ با جزئیات کامل به ادعای فوق پاسخ داده و اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد فرآیند «توکن سازی» و ویژگی های امنیتی آن ارائه کرده.

همچنین در جوابیه کمپانی مورد بحث، پرسش های متداول در مورد کل فرآیند پرداخت و پاسخ های مربوطه نیز درج شده، تا خیال افرادی که نسبت به امنیت این سیستم تردید دارند، آسوده گردد.

در بیانیه سامسونگ آمده:

هدف اصلی و اساسی Samsung Pay ایمن نگه داشتن اطلاعات پرداخت است، به همین دلیل سامانه فوق با ویژگی های امنیتی بسیار پیشرفته طراحی شده. گفتنی است این سیستم از الگوریتمی که هکر مدعی به آن اشاره کرده، برای رمزنگاری اطلاعات پرداخت و تولید رمزنگاره استفاده نمی کند. Samsung Pay ایمن تر از هرگونه عملیات پرداخت با کارت محسوب می شود، زیرا داده هایی یک بار مصرف را برای پایانه های فروش ارسال می کند و این اطلاعات پس از انجام تراکنش فاقد اعتبار می گردند.

در این متن، ابتدا توضیحاتی کلی در مورد Samsung Pay آمده، سپس اطلاعات فنی در مورد نحوه تولید «توکن» و «کریپتوگرام» ارائه شده. در نهایت سامسونگ توضیح می دهد که آیا هکرها می توانند این اطلاعات را به سرقت برده، آنها را رمزگشایی کرده و تراکنش های تقلبی انجام دهند یا خیر.

به هر حال هدف کمپانی مورد بحث از ارائه این اطلاعات، آسوده خاطر ساختن کاربران سامانه فوق بوده و تمام تلاش خود را به منظور ایمن نشان دادن Samsung Pay به کار بسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahang Salmasi
    Ahang Salmasi | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    ghdhdfh

مطالب پیشنهادی