ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: «قطعاً یاندکس بهتر از گوگل با ما راه خواهد آمد»

آبان ماه سال گذشته وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان ضمن دیدار با همتای روسی خود از توافق های انجام شده برای گشایش دفتر جویشگر روسی یاندکس با هدف بهینه کردن خدمات خود برای مردم ایران خبر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۰

آبان ماه سال گذشته وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان ضمن دیدار با همتای روسی خود از توافق های انجام شده برای گشایش دفتر جویشگر روسی یاندکس با هدف بهینه کردن خدمات خود برای مردم ایران خبر داد، اما پس از مدتی مسئولان این جویشگر طی بیانیه‌ ای اعلام کردند هیچ برنامه ای برای گشایش دفتر در ایران ندارند.

گفتنی است یاندکس چهارمین موتور جستجوی بزرگ جهان است که طبق آمار سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۵۰.۵ میلیون نفر بازدید روزانه داشته و در حال حاضر بزرگترین جویشگر روسی محسوب می شود. جویشگر یاندکس به دلیل اینکه در گذشته برخی مقررات ایران را رعایت نکرده بودفیلتر شد اما اکنون ظاهراً قرار شده مسئولان آن برای مذاکره پیرامون این قوانین به ایران بیایند.

طی سفر اخیر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به روسیه بار دیگر صحبت از همکاری با شرکت‌ های فناوری اطلاعات این کشور از جمله یاندکس مطرح شد؛ صحبت هایی که از سوی برخی رسانه‌ های روسی، به رفع فیلتر این جویشگر تعبیر شد.

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی تازه ای تأکید کرده است مذاکرات با روس‌ ها به رفع فیلتر این جویشگر در ایران محدود نبوده است. وی در این خصوص اظهار کرده است: «علاوه بر یاندکس درباره ی پکیجی از فعالیت‌ ها با کشور روسیه وارد مذاکره شدیم و شرکت‌ های آنها نیز بسیار علاقمند به همکاری با ایران بودند. رویکرد ما در ارتباط با این مذاکرات گسترده، خروج از انحصار آمریکایی و اروپایی در بعضی ابعاد حوزه ی فناوری بود».

به عقیده ی واعظی، این رویکرد قطعاً به ارتقای جایگاه ایران کمک خواهد کرد زیرا در حالت فعلی، بازار جستجوی اینترنتی در انحصار گوگل است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرده است در صورتی که طرف روسی مقررات کشور ما را بپذیرد، قطعاً یاندکس بهتر از گوگل با ما راه خواهد آمد و خدماتش روی مردم باز می‌ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • صادق
    صادق | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    جدا از بحث روسیه و بدرد نخور بودن وسایل و چیزهاش، جویشگر یعنی چی؟ اولین باره که همچین کلمه ای دیده شده!؟

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    اینا همه چیزشون شده یا روسی یا چینی گوگل اخ شده دو روز دیگه فارسی بعد دین و روش زندگی ایرانیتا چند وقت دیگه دین را میزارند کنار چون روسیه و چین ندارند هر چیزی که تو این دوتا کشور باشه را برای هدف مردم ایران انتخاب میکنند و اسم بومی سازی و یا هر کوفتی میزارند روش پول براش خرج میکنند تا مردم مجبور باشند از خدمات این دوتا کشور استفاده کنند

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    تا کی قرارهست برامون انتخاب کنند و بهمون دیکته کنن؟
    از اون موقعی که توی این کشور بدنیا آمدم هیچ حق انتخابی نداشتم، همش بهم تحمیل شده، و همش این بهم گفته شده بپذیر بدون هیچ سوال و فکر کردنی، اگه نپذیری مرتد هستی و سزای مرتد...
    هیچ موقع معنی زندگی را نفهمیدم، چون در اینجا باید زندگی را رها کنی و تنها به مرگ و دنیای بعد از مرگ فکر کنی، واگر شرایط زندگیت سخت تر شد، کاری نکن فقط به امید روز موعود باش.
    این جستجوگر روسی یه نمونه خیلی کوچکش هست.

  • ایمان Asgharpour
    ایمان Asgharpour | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    دیگه خبر مگه ازین بهترم داریم
    والیبالم که باخت الان خیلی مگسیم
    گوشاتونو بگیرین یه چن دقه میخام فحش بدم
    ...

  • احمد سالمی
    احمد سالمی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    بلوک شرق

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی