ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین ماهواره ضبط تصاویر واقعیت مجازی تابستان آتی به فضا فرستاده می شود

استارتاپ SpaceVR اخیراً قراردادی با NanoRacks، کمپانی مسئول آزمایشگاه تجاری ایستگاه فضایی بین المللی، امضا نموده تا ماهواره واقعیت مجازی خود را در سال 2017 میلادی و از طریق یکی از موشک های فالکون 9 اسپیس اکس ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

استارتاپ SpaceVR اخیراً قراردادی با NanoRacks، کمپانی مسئول آزمایشگاه تجاری ایستگاه فضایی بین المللی، امضا نموده تا ماهواره واقعیت مجازی خود را در سال 2017 میلادی و از طریق یکی از موشک های فالکون 9 اسپیس اکس به فضا بفرستد. NanoRacks قرار است به اسپیس وی آر در توسعه Overview 1، ماهواره ای که به دوربین دوگانه استارتاپ مورد اشاره مجهز شده، یاری رساند و ماموریت ارسال آن به ایستگاه فضایی، به کمک کپسول Dragon اسپیس اکس صورت می گیرد.

اسپیس وی آر برای نخستین بار در سال 2015 و در قالب یک پروژه کیک استارتر شروع به کار کرد. استارتاپ مورد اشاره در آن زمان می خواست تجهیزاتی مجهز به 12 دوربین را به ایستگاه فضایی بفرستد که به کمک آنها، امکان تصویربرداری سه بعدی و 360 درجه از فضا فراهم می آمد.

با این همه، کمپین جذب سرمایه اسپیس وی آر شکست خورد و سرمایه ای به مراتب کمتر از رقم 500 هزار دلاری مد نظر آن جمع آوری شد. بعد از این شکست، اسپیس وی آر مجدداً کمپینی دیگر به راه انداخت که میزان سرمایه معقولانه تری برای آن در نظر گرفته شده بود اما آن هم ناکام ماند.

در هر صورت، ماه آوریل گذشته استارتاپ مذکور اعلام کرد که به سرمایه ای 1.25 میلیون دلاری دست پیدا کرده و از این پول برای ساخت ماهواره ای مکعبی شکل که به صورت مستقل در مدار زمین خواهد چرخید استفاده می نماید؛ ماهواره ای که اسپیس وی آر آن را «اولین نمونه مجهز به دوربین واقعیت مجازی جهان» نامیده است. ناگفته نماند که اسپیس وی آر می خواهد پس از استقرار ماهواره مورد اشاره در فضا، اشتراک تماشای ویدیوهای ضبط شده را به فروش برساند و می گوید «مردم با مشاهده آنها، به گونه ای در تصویر غرق خواهند شد که گویی خود در آن جا حضور دارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    vr چه ربطی به تصاویر 360 درجه داره؟vr مگه چیزی نیست که توسط کامپیوتر ساخته بشه؟؟

مطالب پیشنهادی