ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از شکست پروژه اینترنت رایگان، فیسبوک با Express Wifi به هند باز می گردد

آخرین تلاش فیسبوک در جهت فراهم ساختن اینترنت برای مردم محروم و تبدیل آنها به کاربران این شبکه اجتماعی، شکل جدیدی به خود گرفته و با نام Express Wifi معرفی شده. این برنامه به صاحبان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

آخرین تلاش فیسبوک در جهت فراهم ساختن اینترنت برای مردم محروم و تبدیل آنها به کاربران این شبکه اجتماعی، شکل جدیدی به خود گرفته و با نام Express Wifi معرفی شده. این برنامه به صاحبان تلفن همراه در هند امکان می دهد بسته های داده را از خدمات دهندگان اینترنت محلی خریداری کنند.

در واقع این شرکت، نرم افزاری را برای کمک به ISP ها و کارآفرینان محلی ارائه می کند که به وسیله آن می توانند خدمات اینترنتی خود را در مناطق دوردست و روستایی به فروش برسانند، ضمن اینکه دسترسی به اینترنت از طریق هات اسپات های عمومی وای-فای کمپانی فوق تأمین می شود که در این مناطق نصب شده.

گفتنی است Express Wifi دوره آزمایشی خود را با نصب تجهیزات مخابراتی مربوطه و حدود 125 هات اسپات در مناطق روستایی هند با موفقیت پشت سر گذاشته.

سخنگوی فیسبوک در هند در این رابطه اظهار داشت:

ما با معرفی برنامه Express Wifi در هند قصد داریم امکان خرید بسته های اینترنتی مطمئن با قیمت مناسب و سرعت بالا را از طریق مشارکت با ISP های محلی برای کاربران فراهم سازیم.

البته این دومین اقدام ساکنین «منلو پارک» برای ارائه اینترنت در یکی از پر جمعیت ترین و رو به رشد ترین کشورهای جهان به شمار می رود، اما این بار موضوع متفاوت است: سرویس Express Wifi اینترنت رایگان محسوب نمی شود.

همان طور که می دانید، کمپانی مورد بحث در سال گذشته تلاش کرده بود تا اینترنت رایگان را در قالب Free Basics برای این کشور ارائه کند، اما با محدودیت های گسترده از سوی رگولاتوری مواجه شده و نهایتاً اجرای پروژه فوق در ماه فوریه سال گذشته از سوی سازمان مخابراتی هند ممنوع اعلام شد.

لازم به ذکر است هر دو برنامه Express Wifi و Free Basics در چارچوب پروژه Internet.org این شرکت به اجرا درآمده اند. هرچند فیسبوک کاربران بسیار زیادی از کشورهای در حال توسعه در اختیار دارد، اما برای اینکه بتواند ساکنین مناطق دوردست و روستایی را نیز به وب سایت خود بکشاند، باید فکری برای تأمین اینترنت آنها بکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی