ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چینی ها از باریک ترین و سبک ترین هدست واقعیت مجازی دنیا پرده برداشتند

چندی پیش یعنی حدودا در ماه آوریل شرکت چینی Dlodlo اعلام کرد که باریک ترین و سبک ترین هدست واقعیت مجازی دنیا را ساخته و آن را V One خواند. امکانات و مشخصات این دستگاه بیش از اندازه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

چندی پیش یعنی حدودا در ماه آوریل شرکت چینی Dlodlo اعلام کرد که باریک ترین و سبک ترین هدست واقعیت مجازی دنیا را ساخته و آن را V One خواند.

امکانات و مشخصات این دستگاه بیش از اندازه خوب بودند که بشود باورشان کرد اما در جریان یک نشست مطبوعاتی که روز گذشته در نیویورک برگزار گردید این فرصت برای خبرنگاران حاضر فراهم شد که از نزدیک با دستگاه کار کنند و آنطور که آنها اعتراف کرده اند «این هدست فوق العاده است».

V One با ظاهر عجیبش در مقایسه با دیگر محصولات حجیم موجود در بازار شامل آکیلس ریفت، وایو اچ تی سی و یا Gear VR سامسونگ بسیار سبک به نظر می آید.

دستگاه کاملا مستقل است، بدان معنا که نیازی به یک موبایل یا گجت جانبی برای کار با آن نخواهید داشت (مغز این هدست یک «واحد پردازنده» اندرویدی است که همراه با آن عرضه می شود و ابعادی به اندازه یک آیپاد تاچ دارد).

گجت مورد بحث از فیبر کربنی ساخته شده و تنها 87 گرم وزن دارد. ضخامت لنزهای این هدست نیز از 1.72 سانتی متر تجاوز نمی کند و خود محصول هم فاقد هرگونه باند کشسان است.

در مورد راحتی استفاده از این هدست هم باید بگوییم که وقتی آن را روی صورت خود قرار می دهید مرتبا از جایش حرکت کرده و سُر می خورد با این حال می توانید آن را با کمک یکی از دستان خود در جایش ثابت نگه دارید. البته گفته می شود پدهای بینی قابل تعویض هم برای این محصول طراحی شده اند که افراد با استخوان بندی چهره ای متفاوت می توانند از آنها استفاده نمایند.

در هر حال کیفیت تصویر هدست با رزلوشن نمایشگر 2560 در 1440 پیکسل عالی گزارش شده است و حتی گفته می شود که از شارپ ترین محصولات موجود در بازار نیز بیشتر است. به لطف تراکم پیکسلی بالای هر کدام از لنزهای این محصول (که بیشتر از 800ppi اعلام شده) «افکت درِ نمایشگر» که در دیگر هدست های واقعیت مجازی آزاردهنده می شود از بین رفته است (این افکت زمانی ایجاد می شود که خطوط جداکننده پیکسل ها کاملا مشهود می شوند).

در زمان رونمایی هم بسیاری تصور می کردند که نور از بخش فوقانی دستگاه به داخل آن نفوذ می کند اما در ادامه مشخص شد که محافظ هایی برای جلوگیری از ورود ناخواسته نور برایش در نظر گرفته شده است.

نرخ تازه شدن تصاویر این هدست نیز بسیار سریع گزارش شده و معدود دموهای مربوط به بازی های ویدئویی واقعیت مجازی آن فاقد هرگونه لگ بودند. اضافه نماییم که V One میدان دید 105 درجه ای دارد که حتی از Gear VR سامسونگ نیز بیشتر است.

مدیریت کابل نیز مساله ای است که Dlodlo امیدوار بوده در V One آن را مرتفع نماید. همانطور که گفته شد این هدست با استفاده از سیم به واحد پردازنده Dlodlo D1 متصل می شود که البته اگر این واحد درون خود آن قرار داشت بهتر بود.

مغز دستگاه از یک پردازنده چهار هسته ای و باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی بهره می گیرد که طبق گفته شرکت سازنده اش می تواند انرژی مورد نیاز V One برای پخش محتوای واقعیت مجازی را تا 2 الی سه ساعت تامین کند.

این هدست همچنین درست مانند LG 360 VR از طریق یک کابل به کامپیوتر و اسمارت فون شما وصل می شود. اضافه نماییم که گجت مورد بحث ابتدا قرار است از طریق کمپین کیک استارتر با قیمت 559 دلار فروخته شود که البته این رقم پایین تر از بهای تعیین شده برای آکیلس ریفت و  HTC Vive است.

در ادامه شرکت سازنده قصد دارد که نوعی اپ استور واقعیت مجازی را برای آن دسته از کاربرانی که این محصول را سفارش می دهند راه اندازی کند.

https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F171021%2Fdlodlo-v-one-thumb https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F171040%2Fdlodlo-v-one-3 https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F171041%2Fdlodlo-v-one-4 https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F171043%2Fdlodlo-v-one-5 https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F171048%2Fdlodlo-v-one-7

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehdi.Tech
    Mehdi.Tech | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    واقعی مجازی ال جی به کامپیوتر وصل میشه؟
    (این هدست همچنین درست مانند LG 360 VR از طریق یک کابل به کامپیوتر و اسمارت فون شما وصل می شود.)

مطالب پیشنهادی