ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل استارتاپ Orbitera را برای رقابت با مایکروسافت در حوزه خدمات رایانش ابری خرید

گوگل امروز اعلام کرد که Orbitera را خریده است. این شرکت، ابزارهایی را می سازد که به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد محصولات خود را به صورت خدمات مبتنی بر کلاود بفروشند. در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

گوگل امروز اعلام کرد که Orbitera را خریده است. این شرکت، ابزارهایی را می سازد که به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد محصولات خود را به صورت خدمات مبتنی بر کلاود بفروشند.

در همین راستا «نان بودن» رئیس بخش شرکای جهانی پلتفرم ابری گوگل (GCP) که مسئولیت کسب و کار زیرساخت کلاود عمومی این کمپانی را بر عهده دارد، نوشت:

مدل کنونی ارائه، مدیریت و محاسبه هزینه برای نرم افزارهای مبتنی بر کلاود، با نحوه عملکرد سازمان های نوین تطابق ندارد. شرکت Orbitera بسیاری از فرآیندهای مرتبط با صدور صورتحساب، مجموعه سازی و قیمت گذاری را برای کسب و کارهای پیشرو و ISVها (تولیدکنندگان مستقل نرم افزاری) به روندی خودکار تبدیل نموده و پشتیبانی از مشتریان در فضای ابری را ساده تر کرده است.

لازم به ذکر است که پیش از این، Orbitera با بزرگ ترین تأمین کننده زیرساخت کلاود، یعنی خدمات وب آمازون (AWS) همکاری می کرد. همچنین مدیر اجرایی اصلی این کمپانی «مارسین کرک» نیز به مدت سه سال در AWS مشغول به فعالیت بود.

همان طور که می دانید، بازار وب سرویس آمازون با نام AWS Marketplace مکانی محبوب برای شرکت های نرم افزاری به شمار می رود که در آنجا می توانند برنامه های خود را عرضه نمایند و توسعه دهندگان از آنها به شیوه کلاود بهره گیرند. حال با قرارداد اخیر، گوگل قصد دارد جایگاه خود را در این عرصه قوی تر سازد.

«بودن» می گوید:

Orbitera اکوسیستمی قوی از سازندگان نرم افزارهای سازمانی ساخته که خدماتی را به کلاودهای مختلف ارائه می دهد. این قرارداد نه تنها پشتیبانی از تولیدکنندگان مستقل روی GCP را بهتر می کند، بلکه پشتیبانی گوگل از دنیای مالتی-کلاود را نیز افزایش خواهد داد.

البته «کرک» می گوید در حال حاضر تغییری در وضعیت قراردادهای کنونی و تعهدات آنها ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است Orbitera در سال 2011 تأسیس شده و اکنون در «وست هالیوود» ایالت کالیفرنیا مستقر است. کمپانی هایی همچون Double M Partners و Resolute Ventures از سرمایه گذاران اصلی آن به شمار می روند و در میان مشتریان آنها نام هایی همچون ادوبی، Esra، اوراکل و NetApp دیده می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی