ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در راه جذب یک میلیارد کاربر تازه، فیسبوک را پشت سر گذاشته است

به گزارش منابع خبری، روزانه حدود 2 میلیون نفر در هند از طریق هات اسپات های گوگل که در ایستگاه های راه آهن نصب شده، به اینترنت متصل می شوند. این غول جهان تکنولوژی از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

به گزارش منابع خبری، روزانه حدود 2 میلیون نفر در هند از طریق هات اسپات های گوگل که در ایستگاه های راه آهن نصب شده، به اینترنت متصل می شوند.

این غول جهان تکنولوژی از ماه آوریل سال جاری عرضه اینترنت وای-فای پرسرعت را در ایستگاه های قطار هند شروع کرد و قصد دارد تا انتهای سال 2016 به 10 میلیون کاربر در روز دست یابد؛ هدف درازمدت آنها نصب تجهیزات ارتباط وای-فای پر سرعت در 400 ایستگاه قطار در سرتاسر کشور پهناور هند است.

هند یکی از بزرگ ترین بازارهای رو به رشد خدمات اینترنتی و موبایلی به شمار می رود، و به همین خاطر مورد توجه ویژه کمپانی های عظیمی همچون فیسبوک نیز قرار گرفته. این آمار نشان می دهد گوگل تا چه اندازه در «جذب یک میلیارد کاربر بیشتر» از غول شبکه های اجتماعی پیشی گرفته.

لازم به ذکر است کمپانی مورد بحث سال گذشته برای اولین بار اعلام کرد با مشارکت شرکت راه آهن هند، اینترنت پرسرعت را به شلوغ ترین ایستگاه های حمل و نقل ریلی این کشور خواهد آورد. خطوط راه آهن هند یکی از بزرگ ترین شبکه های ریلی در سرتاسر جهان به شمار می رود، و در نتیجه شبکه اینترنت پرسرعت گوگل به یکی از بزرگ ترین شبکه های وای فای عمومی در کره خاکی تبدیل شده.

در حال حاضر، این کمپانی خدمات اینترنتی اش را به رایگان ارائه می دهد، اما در نهایت انتظار می رود که هزینه ای هرچند ناچیز را برای آن در نظر بگیرد. فعلاً استفاده از این سرویس برای هر فرد، به زمان 1 ساعت در روز محدود شده اما سقف داده مصرفی برای آن در نظر گرفته نشده است.

طبق گزارش فوق، این اقدام ساکنین «مانتن ویو» باعث افزایش قابل توجه در دسترسی به اینترنت در هند شده و میزان مصرف داده در بین مسافرین راه آهن این کشور تا 15 برابر افزایش یافته.

گفتنی است گوگل در زمینه ارائه خدمات عام المنفعه در هند تنها نیست، و دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات وب نیز مشغول رایزنی برای استقرار تجهیزات مشابه در این کشور هستند. در این بین، فیسبوک پروژه های بزرگی را در ذهن دارد، هرچند اجرای برنامه Free Basics که اینترنت رایگان را برای ساکنین محروم کشور مورد بحث ارائه می کرد، از سوی مقامات رگولاتوری ممنوع اعلام شد.

با این حال، فیسبوک نیز از پا ننشسته و قصد دارد با پیاده سازی پروژه Express Wifi جایگاه خود را در این کشور مستحکم تر کرده و به هدف «یک میلیارد کاربر جدید» نزدیک تر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    حالا وقتی هند از درون نابود شد و هیچی ازش نموند
    معنی کمک مجانی رو میفهمن

    • ramin bazr
      ramin bazr | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

      .کشوری با اون قدرت اقتصادی و اون دموکراسی بزرگ مسئولینش مطمئنا از شما بهتر میتونن مسائل مربوط به کشور خودشون رو تجزیه و تحلیل کنن...حالا شما بگو از درون نابود میشن!

      • ابراهیم معتمد
        ابراهیم معتمد | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

        وقتی اسم بازار هدف و رو به رشد میاد
        بدون فقط میخوان نفع بکنن و پول و سرمایه کشور رو ببرن
        هیچ انسانی مجانی برای کسی کار نمیکنه
        چه امریکایی باشه چه ایرانی
        هند هم از قدیم مستعمره انگلستان و امریکا بوده و به این راحتی منابع فراوان این کشور رو ول نمیکنن
        با حمله مستقیم نشد با کمک انسان دوستانه مثل موریانه ذهن مردم رو میخورن نابودش میکنن و راحت بدون هیچ جنگی وارد کشورشون میشه

        • esio
          esio | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

          دکتر شما از بقال محل مش ممد چون هیچ چیزی رو مجانی نمیده خرید نمی کنی؟ مثلا با خودت میگی مش ممد دلش واسه من نمیسوزه و همه چیز رو پولکی میده؟
          بعد دکتر هند مستعمره آمریکا هم بوده؟ ضمنا ربط این مستعمره آمریکا بودن به فعالیت گوگل رو تشریح می کنی؟
          در ادامه به نظرت خرید نفت ایران توسط هند به حمله نادرشاه افشار به اون جا ربطی داره؟

        • loyal
          loyal | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

          باهاتون موافقم ، وقی این هند تحریم بشه یا وارد جنگ بشه به شدت ضربه میخوره چون زیرساختاش دست خودش نیست ، به هر حال تا یه حدی باید همکاری بشه تا از دنیا عقب نمونی

    • pop_0098
      pop_0098 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

      زیاد سیمای جمهوری اسلامی نگاه کردی تئوری توطئه داری خخ

مطالب پیشنهادی