ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پنجمین بتای توسعه دهندگان را برای سیستم عامل های چهارگانه خود منتشر کرد

اپل امروز جدیدترین نسخه بتای توسعه دهندگان را برای سیستم عامل های مختلف خود (از موبایلی گرفته تا دسکتاپی، ویژه پوشیدنی و تلویزیون) ارائه نمود. این خبر در حالی منتشر می شود که تنها چهار روز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

اپل امروز جدیدترین نسخه بتای توسعه دهندگان را برای سیستم عامل های مختلف خود (از موبایلی گرفته تا دسکتاپی، ویژه پوشیدنی و تلویزیون) ارائه نمود. این خبر در حالی منتشر می شود که تنها چهار روز از ارائه چهارمین بتای توسعه دهندگان برای پلتفرم های یاد شده می گذرد که این میزان به مراتب سریع تر از بازه زمانی چهارده روزه همیشگی است.

اگر منتظر ارائه بتای بتای پنجم عمومی از این سیستم عامل ها هستید جای نگرانی نیست چراکه دفعه آخر، شرکت ساکن کوپرتینو با فاصله تنها یک روز از بتای توسعه دهندگان آن را ارائه کرد. البته لازم است اشاره کنیم که هم اکنون هیچ نسخه بتای عمومی برای watchOS، tvOS، iOS و macOS وجود ندارد.

در مورد iOS باید اشاره کنیم که هنوز مشخص نشده تا پیش از انتشار نسخه نهایی یا همان Gold Master چه تعداد بتای دیگر از آن توسط اپل ارائه می شوند، با این همه اگر خاطرتان باشد، این شرکت آخرین بتای iOS 9 را حدودا همین موقع از سال قبل ارائه کرد. با این حال، حتی اگر این بتا آخرین هم نباشد، باز هم می توان مطمئن بود که تا ارائه نسخه نهایی زمان زیادی باقی نمانده.

در لیست منتشر شده اپل پیرامون تغییرات اعمال شده در این نسخه، به برطرف شدن برخی باگ ها اشاره گردیده و برای نمونه آمده است که از این پس کاربران iOS می توانند بدون بروز هرگونه دردسری از قاب باتری رسمی اپل استفاده نمایند و در صورتی که از اسپیکر حین مکالمات تلفنی خود بهره بگیرند، در تماس های آتی اسپیکر دستگاه به صورت خودکار فعال نمی شود و نکته دیگر اینکه اپلیکیشن های شخص ثالث می توانند موسیقی های ذخیره شده روی دستگاه را پخش نمایند حتی اگر اپ موزیک روی آن نصب نشده باشد.

درهر حال اگر اکانت ویژه توسعه دهندگان اپل را در اختیار دارید می توانید این آپدیت 300 مگابایتی را هم به صورت OTA و هم از طریق وبسایت این شرکت دریافت نمایید.

بتای پنجم macOS 10.12 Sierra بیلد 16A286a نام دارد و مانند iOS 10 لیست بلند بالایی از بهبودها برای آن از جانب اپل ارائه شده و در کنار این دستورالعمل هایی هم برای تنظیم قابلیت قفل گشایی خودکار آن ذکر گردیده است، منتها در نظر داشته باشید که برای این منظور باید امکان احراز هویت دو عاملی را روی اکانت اپل خود فعال نمایید.

در بتای ارائه شده برای watchOS 3 ایرادات مربوط به سیری رفع شده اند و البته مشکلی که در زمان استفاده از محیط Xcode ممکن است برایتان پیش بیاید. این بتا همچنین مسائلی که در رابطه با اپ موزیک وجود داشت را هم برطرف کرده است.

در پایان باید اشاره نماییم بتای جدیدی هم برای Xcode 8 ارائه شده که از زبان برنامه نویسی Swift 3 و البته سایر تغییرات اعمال شده روی بیلدهای دیگر پشتیبانی می کند.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • vesaldivann
    vesaldivann | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    میگم » هنوز کسی راهی پیدا نکرده که OS X رو بتونیم رو پی سی با پردازنده های AMD نصب کنیم ؟
    راههای قدیمی به کارم نیومدن ... من میخوام روی پی سی swift کدنویسی کنم ...
    ممنون میشم راهنماییم کنید .

    • Twister
      Twister | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

      سلام

    • loyal
      loyal | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

      بزرگوار باید از ماشین مجازی استفاده کنی دیگه

مطالب پیشنهادی