ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس در حال تست نسل جدید موتور راکت برای استفاده در مأموریت مریخ است

همان طور که می دانید یکی از اهداف بلندپروازانه شرکت فضایی «اسپیس اکس» رسیدن به کره مریخ است. این شرکت برای دستیابی به مقصد فوق، موتورهای راکت خاصی را طراحی کرده و در حال حاضر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

همان طور که می دانید یکی از اهداف بلندپروازانه شرکت فضایی «اسپیس اکس» رسیدن به کره مریخ است. این شرکت برای دستیابی به مقصد فوق، موتورهای راکت خاصی را طراحی کرده و در حال حاضر به تست آنها می پردازد. به همین منظور، موتور موشک «رپتور» به تازگی به یکی از سایت های اسپیس اکس در تگزاس منتقل شده، و رئیس کمپانی مورد بحث «گوین شاتول» نیز خبر را تأیید کرده.

در همین راستا، SpaceX اعلام نموده که این موتور آماده تست است. «رپتور» که قصد دارد راکت های این کمپانی را به سیاره سرخ برساند، با استفاده از تکنولوژی های نوین طراحی شده و تقریباً سه برابر قدرتمندتر از موتورهای کنونی «مرلین» نصب شده روی موشک های فالکون 9 این شرکت خواهد بود.

اگرچه «فالکون هِوی» که اواخر سال جاری میلادی به فضا پرتاب می شود و قدرتمندترین راکت جهان به شمار می رود نیز قادر است محموله باری یا انسان را به سطح کره مریخ برساند، اما ظاهراً افتخار این کار نصیب نسل بعدی موشک های این کمپانی مجهز به موتور «رپتور» خواهد شد که به اختصار BFR نامیده می شوند.

در تصویر زیر می توانید مقایسه ابعاد «رپتور» در آرایش 9 گانه احتمالی نهایی را با موتورهای «مرلین» در فالکون 9 مشاهده کنید:

Falcon_9_v1.0,_Falcon_9_v1.1_and_SHLV_comparison.svg

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی