ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ تأیید کرد: اپل پس از چهار سال مک بوک پرو را متحول می کند

به گزارش «بلومبرگ» اپل پس از چهار سال، از بزرگ ترین تغییرات در سری مک بوک پرو رونمایی خواهد کرد. همچون شایعات قبلی، در این خبر نیز اشاره شده که نوت بوک های جدید کمپانی مورد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

به گزارش «بلومبرگ» اپل پس از چهار سال، از بزرگ ترین تغییرات در سری مک بوک پرو رونمایی خواهد کرد.

همچون شایعات قبلی، در این خبر نیز اشاره شده که نوت بوک های جدید کمپانی مورد بحث ضخامت کمتری نسبت به نسل قبلی داشته و از نوار لمسی کاربردی واقع در بالای کیبورد بهره می گیرند، ضمن اینکه با حسگر Touch ID کاربران می توانند به راحتی با استفاده از اثر انگشت خود وارد محیط کاربری شوند:

مک بوک پروی جدید، اندکی ظریف تر از مدل های کنونی بوده اما ضخامتش از مک بوک ایر و آخرین مدل مک بوک 12 اینچی بیشتر است. همچنین در این محصول شاهد حسگر اثر انگشت کوچک تر و خمیدگی کمتری در لبه ها خواهیم بود. «ترک پد» حساس به فشار نیز اندکی پهن تر طراحی شده.

نکته مهم تر که به آن اشاره شده، این است که در نسل بعدی MacBook Pro پرازنده های گرافیکی قوی تری تعبیه شده تا نیاز کاربران حرفه ای و گیمرها را برآورده سازد:

در برخی مدل ها از چیپ های گرافیکی بسیار پیشرفته ساخت AMD استفاده شده، اما هنوز در مورد سازنده پردازنده اصلی اطلاعاتی در دسترس نیست، هرچند تا به امروز ساخت این قطعه مهم به کمپانی اینتل سپرده شده بود.

اپل از چیپ های گرافیکی سری «پلاریس» ساخت AMD استفاده کرده، زیرا بهره وری انرژی بیشتری داشته و به خاطر ابعاد و ضخامت کم، سازگاری بیشتری با محصول جدید آنها خواهد داشت. بنا به گفته AMD چیپ های نسل جدید حدود 20 درصد نازک تر از نسل قبل هستند.

همان طور که می دانید، معماری نوین «پلاریس 11» عملکرد بسیار بهتری نسبت به چیپ های 28 نانومتری قبلی دارند، ضمن اینکه AMD ادعا می کند با استفاده از معماری جدید خود می تواند «عملکرد گرافیکی در حد کنسول های بازی حرفه ای را به نوت بوک های سبک و باریک هدیه دهد» و «تجربه فوق العاده ای از واقعیت مجازی را فراهم سازد».

احتمالاً در طراحی جدید لپ تاپ های پیشرفته اپل شاهد حضور درگاه USB-C خواهیم بود که قادر است عملیات شارژ، انتقال داده و خروجی تصویر را مدیریت نماید. همچنین ظاهراً رنگ های مختلفی همچون خاکستری، طلایی و نقره ای برای این سری محصول در نظر گرفته شده، هرچند مشخص نیست که این ترکیب رنگ کامل در زمان معرفی ارائه شود.

طبق گزارش منبع فوق، احتمال رونمایی از نسل جدید MacBook Pro در کنفرانس 7 سپتامبر (17 شهریور) که به معرفی آیفون های جدید اختصاص دارد، بسیار کم به نظر می رسد. بنابراین شاید مراسم رونمایی از این محصولات به زمان دیگری در پاییز سال جاری موکول شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    یه جوری گفته برای گیمر ها انگار کسی با مک بوک گیم بازی می کنه???

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

      بیشتر بازی های ios با زبان مشترک برای مک هم اومدن در ضمن میشه کنار مک ویندوز هم نصب کرد که قویتر شدن سخت افزار میتونه اونو برا بازی مناسب کنه

مطالب پیشنهادی