ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شناسایی حملات درازمدت یک گروه هکری به مراکز مهم ایران و چند کشور دیگر

شرکت امنیتی سایمنتک که معمولاً فعالیت گروه های هکر و خرابکار را در فضای مجازی تحت نظر دارد، می گوید یک گروه هکری موسوم به Project Sauron یا Strider، سازمان های دولتی و نظامی چند کشور مختلف ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

شرکت امنیتی سایمنتک که معمولاً فعالیت گروه های هکر و خرابکار را در فضای مجازی تحت نظر دارد، می گوید یک گروه هکری موسوم به Project Sauron یا Strider، سازمان های دولتی و نظامی چند کشور مختلف جهان از جمله ایران را ظرف ۵ سال گذشته هدف حملات خود قرار داده است. گروه مذکور که کمتر درباره اش شنیده شده، اهداف خود را در ایران، روسیه، چین و چند کشور اروپایی، هدف حملات مکرر قرار داده اند.

فعالیت اعضای این گروه دست کم به سال ۲۰۱۱ بازمی‌ گردد و حتی مراکز دولتی و نظامی کشور هایی مانند سوئد، بلژیک و روآندا نیز در میان اهداف حملات آن به چشم می خورند. به گفته ی سایمنتک، آنها  برای هدف قراردادن سازمان ها و افراد مشخصی که به نظر می رسد مورد علاقه ی سرویس های اطلاعاتی یک کشور خاص بوده اند، برنامه های جاسوسی پیشرفته ای را طراحی و به کار گرفته اند.

بدافزار جاسوسی استفاده شده توسط این گروه Remsec نام دارد و به گونه ای طراحی شده که بدون نیاز به نصب روی تک تک سیستم های هدف، قادر است کلمات عبور را از طریق صفحه کلید جمع آوری کند و برای حملات بعدی در کد های HTTP و بخش هایی از ویندوز مسیر هایی به وجود بیاورد؛ به همین دلیل شناسایی و مقابله با آن دشوار است.

شرکت امنیتی کسپرسکی نیز به صورت جداگانه گروه مذکور را مورد بررسی قرار داده و می گوید تا به حال ۳۰ سازمان را در ایران، روسیه، روآندا و چند کشور دیگر شناسایی کرده است که قربانی حملات این گروه بوده اند. کسپرسکی نهاد های دولتی، مراکز تحقیقاتی علمی، نهاد های نظامی، شرکت های مخابراتی و مؤسسات مالی را از جمله قربانیان Remsec در این کشور ها عنوان کرده است.

به اعتقاد کارشناسان سایمنتک، شواهد و قرائن احتمال دولتی بودن گروه یاد شده را تقویت می کنند. کارشناسان هنوز در مورد عامل یا عوامل ساخت این بدافزار به توافق نرسیده اند، اما سایمنتک می گوید شباهت های عجیبی میان کدنویسی Remsec و بدافزار قدیمی Flame وجود دارد که در کنار اهداف و قربانیان، احتمال امریکایی بودن آن را تقویت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • salari
    salari | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    معلومه کار کی بوده خیلی ضایعه هدفش هم همپیمان ها و دشمنانش بوده خیلی دیگه...

  • بهزاد
    بهزاد | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    David david USA
    ?

    • سپهر هدایت
      سپهر هدایت | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

      عمویی کلاس چندمی؟!!

مطالب پیشنهادی