ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متد جدید رمزنگاری اطلاعات در سرورهای ابری
تکنولوژی

مایکروسافت و یافتن راهی برای تبادل امن داده ها در سرورهای ابری

تیمی از محققین واحد تحقیقات شرکت مایکروسافت، سرانجام راهی یافتند تا بشود از طریق آن اطلاعات را در بستر یک سرور ابری، به صورت رمزنگاری شده بین افرادی خاص به اشتراک گذاشت. در این صورت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

تیمی از محققین واحد تحقیقات شرکت مایکروسافت، سرانجام راهی یافتند تا بشود از طریق آن اطلاعات را در بستر یک سرور ابری، به صورت رمزنگاری شده بین افرادی خاص به اشتراک گذاشت. در این صورت می توان اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را در کنار عکس های خانوادگی و دیتاهای تجاری هزاران کاربر دیگر ذخیره نمود و از امنیت آنان اطمینان داشت.

متد پیشنهادی تیم تحقیقاتی مایکروسافت بر مبنای پردازش چند عاملی (multiparty computation) بنا شده و این امکان را می دهد که افراد زیادی بتوانند به نتایج یا بخشی از دیتای ذخیره شده در یک فایل موجود در سرور ابری دسترسی داشته باشند، اما در عین حال هیچ کس جز ایجاد کننده فایل، نتواند به کل محتوای آن دست بیابد.

یکی از محققین این تیم می گوید: «هدف ما این است که هیچ کس از افراد دخیل در یک پروژه، بیش از آن دیتایی که خود به آن افزوده اند و یا مدیر در اختیار آنها گذاشته، به چیزی دسترسی نداشته باشند.»

نکته اساسی متد پیشنهادی در این است که پردازش های رمزنگاری شده در خود سرور ابری انجام می شود و حتی پردازشگرها نیز به صورت رمز شده عمل می کنند. بنابراین خود سرور نیز نمی داند که چه اطلاعاتی را میان اعضا رد و بدل می کند.

یکی از نتایج دست آورد مذکور این خواهد بود که محققین می توانند دیتایی را که ممکن است در روند تحقیقشان موثر باشد را پیش از خریداری، به صورت محدود ملاحظه کرده و در صورت مفید بودن، اقدام به خرید تمام آن نمایند. از آن طرف نیز مالکان آن اطلاعات دیگر نگران در معرض دستبرد قرار گرفتن آنها نخواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی